1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مدیر عامل جدید فراری معرفی شد

مدیر عامل جدید فراری معرفی شد

17 اردیبهشت 1395
  • 0

پس از اعلام بازنشستگی مدیرعامل کنونی، آماندئو فلیسا (Amedeo Felisa)، سرجیو مارچیونه (Sergio Marchionne) عهده‌دار این مسئولیت در فراری می‌شود. این تغییر به سرعت عملیاتی می‌شود و در عین حال، «مارچیونه» موقعیتش را به عنوان مدیرعامل فیات کرایسلر اتومبیلز حفظ می‌کند.

سرجیو مارچیونه مدیرعامل فراری شد

این در حالی است که پس از استعفای لوکا دی مونتزمولو (Luca Di Montezemolo)، رئیس هیئت مدیره قبلی فراری در سپتامبر ۲۰۱۴، مارچیونه عنوان رئیس هیئت مدیره این کمپانی را به خود اختصاص داده بود. گزارش‌ها حاکی از آن بود که استعفای «مونتزمولو» به عدم موافقتش با «مارچیونه» بر سر آینده فراری برمی‌گشت.

«مارچیونه» سپس در همان سال، فروش برند سوپرماشین‌های ایتالیایی فیات کرایسلر مدیریت کرد و عرضه اولیه سهام فراری را در سال ۲۰۱۵ به اجرا گذاشت. البته حکمرانی «مارچیونه» در بالاترین سطح فراری طول زیادی نخواهد کشید؛ چرا که وی در ۶۳ سالگی، از تمایلش به بازنشستگی در سال ۲۰۱۸ خبر داده است.

سرجیو مارچیونه مدیرعامل فراری شد

«فلیسا» که ۶۹ ساله است، پس از ۲۶ سال حضور در فراری بازنشسته می‌شود. وی در سال ۲۰۰۸ پس از گذراندن مدت زیادی از دوران فعالیتش در توسعه محصولات و به عنوان مدیر ارشد برند، مدیرعامل این کمپانی شد. البته «فلیسا» همچنان به همکاری‌اش با هیئت مدیره فراری ادامه خواهد داد و به عنوان یک مشاور فنی برای کمپانی فعالیت خواهد کرد.

سرجیو مارچیونه مدیرعامل فراری شد

اینکه این تغییر چه معنایی می‌تواند برای فراری داشته باشد، هنوز مشخص نیست، ولی مطمئناً مارچیونه مسئولیت زیادی در رهبری FCA و برند سودآور فراری خواهد داشت. وی قبل از تمایلش برای افزایش میزان تولید محصولات فراری خبر داده بود، ولی در عین حال، بر «حفظ اصالت فراری» تأکید می‌کرد. «مارچیونه» که نقل‌قول‌های جالبی به عنوان یک مدیرعامل دارد، مخالفت زیادی برای یک شاسی‌بلند فراری داشته، تا جایی که ادعا کرده برای داشتن چنین محصولی در این کمپانی، «ابتدا باید از روی جنازه‌اش رد شوند!». وی همچنین در مورد ارائه یک مدل اسپورت سطح نخست دینو با پیشرانه V-6، تنها عامل «زمان» را مؤثر دانسته است.


منبع:پدال



نظرات