1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. صادرات یک میلیون خودرو تا سال 1404؟

صادرات یک میلیون خودرو تا سال 1404؟

15 دی 1395
  • 4

ایدرو در افق ۱۴۰۴ صادرات یک میلیون خودرو و ۶ میلیارد دلار قطعه را در سند اهداف و سیاستهای صنعت خودرو پیش بینی کرده است .

دکتر معظمی معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: وجود ظرفیت حدود ۲٫۲ میلیون دستگاهی برای تولید خودرو و تجربه تولید ۱٫۶ میلیون دستگاه خودرو در کشور و بازار مناسب برای این محصول، صنایع خودروسازی ایران را بر آن داشته تا تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو را در افق ۱۴۰۴ شمسی و ۲۰۲۵ میلادی برای خود هدفگذاری نمایند .

رئیس ایدرو تأکید کرد: وجود شبکه گسترده قطعه سازی در ایران جذابیت تولید قطعات خودرو را با توجه به ارزانی نیروی کار و مواد اولیه بیش از پیش مورد توجه قرار می دهد . وی همچنین بیان کرد: ایدرو در افق یاد شده صادرات یک میلیون خودرو و ۶ میلیارد دلار قطعه را در سند اهداف و سیاستهای صنعت خودرو پیش بینی کرده است .

دکتر معظمی درپایان عنوان کرد: ساخت تمایل جدی شرکت های صاحب نام مانند رنو و پژو نشان از جذابیت و پتانسیل مناسب ایران در این حوزه دارد.

منبع:دنیای خودرو



نظرات

  • Majid Majid (15 دی 1395 ساعت 18:08)

    امکانش وجودداره ولی ما 50ساله خودروسازیم وبه اینجارسیدیم.
    اگرمیخوایم خودروساز واقعی ودارای برندی مثل شرکتهای ژاپنی وکره ای باشیم باید خیلی چیزها عوض بشه که بادولتی بودن خودروسازی امکانش نیست.
    شرکتهای خودر وسازی درهیچ جای دنیا دولتی نیست.
    خودروسازهای خارجی به دقت هزینه ها رو کاهش ودرامدهاروافزایش میدن ودر ساختار خودشون بخش تحقیقات وارتقا کیفیت دارند که قسمتی از درامدشون ره به این بخشهای مهم اختصاص میدن ولی در شرکتهای ایران خودرو وسایپا درامدها صرف چه چیزهایی میشه؟؟؟؟؟؟؟

  • محمد محمد (15 دی 1395 ساعت 15:19)

    به نظر شما مونتاژ خودروهای برندهایی نظیر پژو ، هیوندایی،فولکس واگن و غیره رو با این قیمتهای سرسام آور رو برا بازار ایران آوردند زهی خیال باطل من و شما ایرانی حق سوار شدن خودرو با کیفیت رو نداریم و باید از فرغونهای سایپا و ایرانخودرو سوار شویم مونتاژ این برندها رو برای صادرات و استفاده از بازار کار ارزان ایران هست و بس ، همینها رو به خارج به یک سوم قیمت ایران صادر میکنن جانم.

  • چاوش چاوش (15 دی 1395 ساعت 13:26)

    جک سال

  • ناشناس ناشناس (15 دی 1395 ساعت 08:48)

    صادارت یک میلیونی؟!؟! اون هم با این وضع؟!؟! خواب دیدید خیر باشه، لطفا بیدار شید!!!