1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. بررسی قیمت روز انواع خودروهای صفر در بازار تهران

بررسی قیمت روز انواع خودروهای صفر در بازار تهران

26 فروردین 1396
  • 0

بازار خودرو این روزها به رسم هر ساله در رکود بهاری به سر می‌برد؛ رکودی که به‌نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین ماه مبارک رمضان، در نهایت فصلی کم‌رونق را در این بازار رقم زند. بر این اساس کارشناسان سه سناریو برای بازار بهاری خودرو پیش‌بینی می‌کنند، سناریوی اول همان‌طور که گفته شد به رکود حاکم بر این بازار به‌دنبال انتخابات و ماه رمضان برمی‌گردد. سناریوی دوم ثبات قیمتی محصولات را پیش‌بینی می‌کند و سناریوی سوم نیز که با ورود محصولات جدید شکل می‌گیرد، منجر به رونق نسبی در اواخر بهار و اوایل تابستان می‌شود.

 بررسی قیمت روز انواع خودروهای صفر در بازار تهران

بازار خودرو ایران در شرایطی این روزها طبق روال معمول هر سال، در رکود به‌سر می‌برد که به‌نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین ماه رمضان، این بازار بهار امسال را با رکودی سنگین پشت‌سر بگذارد.آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، در حال حاضر خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد و اگرچه معمولا هر سال در این مقطع زمانی با رکود مواجه هستیم، با این حال انتخابات ریاست‌جمهوری، سنگینی آن را بیشتر کرده است.

این انتخابات قرار است اواخر اردیبهشت برگزار شود و از همین رو بسیاری از بازارها از جمله خودرو، متاثر از این اتفاق سیاسی مهم، فعلا جنب‌و‌جوش چندانی ندارند. کارشناسان بر این باورند که تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاق خاصی مبنی بر افزایش خرید و فروش و رونق، در بازار خودرو رخ نخواهد داد و رکود همچنان میهمان این بازار می‌ماند. این در حالی است که به فاصله کوتاهی پس از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری، ماه رمضان آغاز می‌شود و این موضوع نیز به نوبه خود بازار خودرو را به رکود خواهد برد. معمولا مشتریان چندان تمایلی به خرید و فروش خودرو در ماه رمضان ندارند؛ بنابراین با توجه به اینکه طی سال‌جاری، انتخابات و ماه رمضان هر دو در سه ماه نخست سال روی خواهد داد، پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو کشور، بهاری راکد را تجربه کند.آن طور که فعالان بازار می‌گویند، پس از پایان ماه رمضان و با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی و افزایش سفرها، رونق گرفتن نسبی خرید و فروش خودروهای داخلی، دور از ذهن نیست و احتمالا خرید و فروش در بازار خودرو رونق خواهد گرفت.

اما دیگر اتفاقی که پیش‌بینی می‌شود طی سه ماه نخست امسال در بازار خودرو کشور رخ بدهد، ورود محصولات جدید به این بازار است. محتمل‌ترین گزینه‌ها اما کوئیک سایپا و پژو 2008 ایران خودرو هستند که هر دو آنها محصولاتی جدید به شمار می‌روند. در این بین، پژو 2008 اولین محصول پسابرجامی صنعت خودرو ایران به شمار می‌رود که هم‌اکنون تولید آن در ایران خودرو آغاز شده و طبق گفته مدیرعامل این شرکت، اواخر اردیبهشت‌ امسال پیش فروش خواهد شد. این خودرو احتمالا قیمتی حداقل 90 میلیون تومانی خواهد داشت و بنابراین به رقیبی برای محصولات چینی در آن بازه قیمتی تبدیل می‌شود. هنوز مشخص نیست ایران خودرو چه زمانی پژو 2008 را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد، با این حال آنچه قطعی به‌نظر می‌رسد، رونمایی و پیش فروش این محصول در بهار امسال (به احتمال فراوان اردیبهشت‌ماه) است. اما کوئیک محصول جدید سایپا نیز دیگر گزینه احتمالی ورود به بازار خودرو کشور در بهار امسال است که گفته می‌شود در بازه قیمتی 35 تا 40 میلیون تومان عرضه خواهد شد. این محصول در اواخر سال گذشته رونمایی شد و به احتمال زیاد طی بهار امسال، پیش فروش و شاید عرضه نیز بشود. با ورود کوئیک به بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان، مشتریان این محدوده قیمتی پس از مدت‌ها محصولی جدید را تجربه خواهند کرد.

اما دیگر اتفاق احتمالی و مهم دیگری که شاید در بهار امسال رخ بدهد، افزایش قیمت خودروهای تولید داخل است، هرچند کارشناسان احتمال آن را کم می‌دانند. شرکت‌های خودروساز داخلی معمولا در ماه‌های ابتدایی سال اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود به شورای رقابت برای اخذ مجوز افزایش قیمت می‌کنند، با این حال آن طور که رئیس این شورا اعلام کرده، این اتفاق فعلا در سال جدید رخ نداده است. به اعتقاد برخی کارشناسان، این بی‌تفاوتی خودروسازان به افزایش قیمت محصولات شان در مقطع زمانی فعلی، احتمالا از آن جهت است که شرکت‌های خودروساز داخلی نمی‌خواهند به‌واسطه افزایش قیمت، بازار خود را به خطر بیندازند. البته در کنار این موضوع، در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و همکاری کردن خودروسازان با دولت به‌واسطه تثبیت موقت قیمت‌ها نیز موضوع دیگری است که کارشناسان از آن به‌عنوان دلیلی بابت عدم درخواست افزایش قیمت شرکت‌های خودروساز داخلی یاد می‌کنند.

قیمت کلیه خودروهای صفر در بازار تهران - فروردین‌ماه 96 :

 بررسی قیمت روز انواع خودروهای صفر در بازار تهران

منبع : ایران جیب



نظرات