1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. یورو۶ پیشکش لااقل یورو ۵ تولید کنید

یورو۶ پیشکش لااقل یورو ۵ تولید کنید

15 بهمن 1395
  • 3

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر صنعت گفت: قبلا اعلام کردید که توان تولید خودرو یورو ۶ را دارید، تولید این خودرو پیش کش، حداقل خودروی یورو ۵ تولید کنید.

شاعری در مراسم جایگزینی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده توسط ایران خودرو اظهار داشت: در جلسه ای که قبلا با وزیر صنعت داشتیم، اعلام کرد که توانایی تولید خودرو با استاندارد یورو ۶ را داریم، اما حالا تولید یورو ۶ پیش کش، حداقل در یکی از خطوط تولید خودروسازی، خودرو با استاندارد یورو ۵ تولید کنید تا در سال آینده شاهد تولید خودروی یورو ۵ باشیم.

وی تصریح کرد: وزارت نفت نیز باید مکلف به تولید سوخت یورو ۵ شود.

شاعری میزان آلایندگی هر تاکسی فرسوده را ۱۵ تا ۲۰ برابر تاکسی های نو اعلام کرد و گفت: برای رفع آلودگی هوا باید به سمت ارتقای کیفی خودرو و سوخت و توسعه حمل و نقل عمومی کشور حرکت کنیم.

علی محمد با اشاره به نام گذاری ۲۹ دی ماه به عنوان روز هوای پاک، افزود: در این روز در تهران آلوده ترین روز هوای کشور را داشتیم که مصرف سوخت و خودروی غیر استاندارد دلیل اصلی این اتفاق بود.

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز در این مراسم اظهار داشت: حتی اگر امروز خودروهای یورو ۶ نیز به کشور وارد شوند، با توجه به کیفیت سوخت فعلی، استاندارد این خودروها یورو صفر خواهد بود. وی همچنین بیکاری را به عنوان یک مشکل بزرگ کشور عنوان کرد و افزود: قبلا فقط بیکاران به دفاتر نمایندگان مجلس مراجعه می کردند اما حالا با همسر و دو بچه خود مراجعه می کنند.

منبع:فارس



نظرات

  • ارشیا ارشیا (15 بهمن 1395 ساعت 16:15)

    همین خودروهای یورو4 با بنزین آشغال رانده میشه و اصلا در بسیاری از شهرها خبری از بنزین یورو4 نیست بعد بیان یورو 5 تولید کنن ک چی فقط موتور اسیب میبینه. بهتره اول زمینه سازی کنن بعد نه اینکه مث***** رفتار کنن

  • فرزاد فرزاد (15 بهمن 1395 ساعت 12:54)

    شاید تا حالا پاسخ کاملا منطقی و بی نقص (بودجه نداریم) که سالها مشکل گشای مردم بوده به گوش عزیزان نرسیده وگرنه اینهمه مسوولان صنعت خودروی؟ کشور رو اذیت نمیکردند!

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (15 بهمن 1395 ساعت 11:31)

    یورو 5 هم پیشکش!!! شما ماشین(ماشین ها فرغون نه!) تحویل مردم بدید ما اصلا یورو صفر هم نمی خوایم!!!