1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ۷۰ درصد قطعات پژو در ایران داخل سازی خواهد شد

۷۰ درصد قطعات پژو در ایران داخل سازی خواهد شد

23 شهریور 1395
  • 1

به نقل از ایرنا، حسین نجاری عصر امروز (شنبه) در حاشیه نشست مشترک قطعه سازان ایران خودرو و پژو، در جمع خبرنگاران افزود: در الگوی همکاری ایران خودرو و پژو مقرر شده است دانش فنی نیز منتقل شود؛ در این ارتباط با سازندگان و تامین کنندگان قطعات خودرو مذاکره کرده ایم تا آنها بتوانند تکنولوژی ها را جذب و قطعات مورد نیاز شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است سه محصول «۲۰۰۸»، «۳۰۱» و «۲۰۸» در همکاری ایران خودرو و پژو تولید شود، گفت: امیدواریم در مدت سه سال ۲۰۰ هزار دستگاه از این خودروها تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.

مدیرعامل ساپکو در مورد صادرات قطعات خودرو نیز گفت: در گذشته صادرات قطعه داشتیم اما با اعمال تحریم ها این روند متوقف شد؛ امیدواریم اکنون که موانعی از جمله تحریم ها رفع شده است، بطور مجدد بتوانیم صادرات قطعه را راه اندازی کنیم؛ ضمن اینکه قرار است ۳۰ درصد از محصولات مشترک ایران خودرو و پژو به کشورهای منطقه صادر شود که به این ترتیب بخشی از قطعات در سبد صادراتی قرار می گیرند.

** بازار منطقه ای پژو به ایکاپ تعلق می گیرد
محمدرضا معتمد مدیرعامل شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) نیز در حاشیه این نشست در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر اینکه «آیا محصولات ایکاپ علاوه بر بازارهای قدیمی ایران، وارد بازارهای جدید نیز می شود»؟ گفت: به دنبال این همکاری میان ایران خودرو و پژو، مقرر شده است که ایکاپ به قطب این شرکت در منطقه تبدیل و محصولات آن، در بازارها و شبکه توزیع پژو در منطقه عرضه شود.

وی نخستین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو را خودرو «۲۰۰۸» ذکر کرد و گفت: این خودرو قرار است با قیمتی حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال (۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان) به بازار عرضه شود.

معتمد اضافه کرد: خودروی ۳۰۱ بهار سال آینده و خودروی ۲۰۸ نیز تابستان سال آینده به تولید می رسد.
به گزارش ایرنا، در این نشست بیش از ۱۳۰ مدیر از ۶۵ شرکت تامین کننده فرانسوی به همراه ۱۶ نفر از مدیران ارشد پژو حضور داشتند؛ علاوه بر آن بیش از ۱۴۰ نفر از تامین کنندگان و قطعه سازان کشور نیز به دعوت شرکت ساپکو در این نشست حاضر بودند تا علاوه بر حضور در همایش امروز، فردا نیز دیداری دو و چند جانبه ای با همکاران فرانسوی خود داشته باشند.

براساس این گزارش، در این نشست «ژان کریستف کمار» قائم مقام اجرایی پژو در منطقه خاورمیانه و آفریقا نیز حضور داشت.
نشست فعالان زنجیره تامین ایران خودرو و پژو فردا نیز ادامه خواهد داشت و با بازدید هیات فرانسوی از خطوط تولید سازندگان ایرانی دنبال خواهد شد.

تسریع در خودکفایی قطعات خودروهای جدید، ایجاد تعامل دو سویه میان قطعه سازان دو شرکت جهت ارتقای کیفی قطعات، افزایش توان فنی مهندسی و رقابت پذیری سازندگان داخلی، ایجاد پتانسیل های صادراتی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور و بسترسازی برای عقد قراردادهای همکاری مشترک از جمله اهدافی است که در این گردهمایی دو روزه دنبال می شود.

به گزارش ایرنا، شرکت مشترک ایران خودرو- پژو «ایکاپ» بعد از توافق های اولیه، در نخستین روز تیرماه امسال با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و معرفی اعضای هیات مدیره و نهایی شدن ۱۷ قرارداد فرعی در پروتکل همکاری های دو خودروساز، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

منبع: دنیای خودرو



نظرات

  • مهدی مهدی (23 شهریور 1395 ساعت 23:04)

    اوه اوه خدا رحم کنه به این محصول که 70 درصد داخلی30 % خارجی که میشه چینی.خخخخخخخخخخ