1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. بررسی ارزیابی کیفیت 18 خودرو سواری داخلی + جدول

بررسی ارزیابی کیفیت 18 خودرو سواری داخلی + جدول

15 بهمن 1392
  • 1

خودروی مگان در صدر و خودروی mvm 110 در انتهای جدول گزارش تحلیلی کیفیت خودروها در دی ماه 92 قرار گرفت. در دی 1392 مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش 5.4 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی 25.4 درصدی مواجه شد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(isqi)، در ماه اخیر، 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک(سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین(مسافری و باری) بوده است.

در بخش سواری شاهد افزایش 5.8 درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که تولید مجدد خودروی مگان و همچنین افزایش تولید خودروهای تندر90 ایران خودرو و سایپا x132 از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی است.

از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به تولید خودروی جدید جک جی5 در شرکت کرمان موتور اشاره کرد.

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(isqi)، با توجه به افزایش تولید خودروهای سواری در دی، تعداد خودروهای ارزش یابی شده نیز نسبت به ماه قبل 5.2 درصد افزایش یافت، به طوری که جمعاً 18 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که 12 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و شش مدل در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌ است.

  بررسی ارزیابی کیفیت 18 خودرو سواری داخلی



نظرات

  • بابک بابک (27 بهمن 1392 ساعت 10:25)

    سلام بر دوستان عزیز .به نظر میرشد ملاک و معیار های سنجش کیفیت خودرو ها نیز دستخوش تغییرات شده اند بطوریکه می بیینیم در جدول فوق خودرویی مانند تیبا نمره خوب گرفته است ! جای تعجبی هم ندارد در کشوری که محصولات باکیفیتی چون دوو سی یلو وهیوندای ...جای خودرا به محصولات چینی بدهند ملاکهای ارزش گذاری کیفی از این بهتر نمی شود !