1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. 12 خودروی جدیدی که امسال به ایران می‌آیند

12 خودروی جدیدی که امسال به ایران می‌آیند

27 مرداد 1393
  • 30

اواخر هر سال خودروسازان از آینده محصولات خود می‌گویند اینکه چه خودرویی می‌آید و چه خودرویی از چرخه تولید خارج می‌شود و بسیاری دیگر از این دست اخبار به گوش می‌رسد. این در حالی است که برخی از این وعده‌ها در حد حرف باقی مانده و تحقق نمی‌یابد. در این شماره قصد داریم تا به خودروهایی بپردازیم که قرار است تا پایان سال و یا به زودی راهی بازار ایران شوند و در چرخه تولید قرار بگیرند. لازم به ذکر است که ارائه خودروهای مذکور همگی از سوی مدیران شرکت‌های سازنده تائید شده است. خودروهایی که اغلب آن‌ها را محصولات چینی تشکیل می‌دهند این‌طور که پیداست چین بازار ایران را به تصرف خود درآورده است.

دنا با قیمت ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

از ایران‌خودرو شروع می‌کنیم یکی از دو قطب بزرگ خودروسازی در ایران که این روزها می‌خواهد خودروی ملی دیگری را با نام دنا روانه بازار کند. خودرویی که با موتورهای ۱٫۷ و ۲ لیتر به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو از چهره‌ای زیبا برخوردار است و طراحی آن به روز بوده و می‌تواند در بازار ایران موفق باشد. این در حالی است که این خودرو دو سال پیش توسط ایران‌خودرو رونمایی شد و هنوز راهی بازار و حتی خط تولید نشده است. مدیرعامل ایران‌خودرو از حضور این خود رو در بازار تا پایان سال جاری سخن به میان می‌آورد. دنا با موتورEF7 معمولی و جعبه‌دنده دستی عرضه می‌شود؛ همچنین عرضه این خودرو با گیربکس اتوماتیک و همچنین موتور EF7 توربوشارژ و XUM نیز در برنامه توسعه محصول قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود این خودرو با قیمتی در حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان روانه بازار شود.

ساینا یا تیبای فیس‌لیفت شده؟

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

قطب دوم خودروسازی ایران نیز نمایندگان زیادی را در بازار دارد. خودروی ملی دیگری در راه است. سایپا۲۳۲ یا همان ساینا که تا پایان سال به بازار خواهد آمد. در حقیقت همان تیبای فیس‌لیفت شده است. این خودرو که نام دومین خودروی ملی سایپا را یدک می‌کشد از موتوری ۱٫۵ لیتری با ۸۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. خودرویی که چهره زیبایی دارد و به گفته مدیرعامل سایپا جایگزین پراید خواهد شد. این خودرو در حدود ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان قیمت خواهد داشت و همانند تیبا با گیربکس پنج سرعته دستی عرضه می‌شود و ظاهراً فعلاً خبری از گیربکس اتوماتیک در تولیدات ملی نیست.

آریو؛ محصول لوکس سایپا

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

سایپا خودرویی را در چرخه تولید خواهد داشت که چینی است اما نامش ایرانی است که با همکاری یک شرکت چینی به نام زوتای تولید می‌شود. این خودرو که محصول لوکس سایپا لقب گرفته است از امکانات زیادی برخوردار خواهد بود و البته این نکته را باید یادآور شویم که قیمت آن نیز ۷۰ میلیون تومان به بالاست که این شیوه قیمت‌گذاری کار را برای آن محصول جدید سخت خواهد کرد. s300 از موتور ۱٫۶ لیتری با ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. گشتاور این موتور ۱۵۱ نیوتن‌متر بوده و ۱۲۷۵ کیلوگرم وزن دارد که برای خودرویی در این کلاس و برای چنین موتوری زیاد به نظر می‌رسد.

کیا سراتو ۷۰ میلیون تومانی

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

سایپا قصد دارد تا دوباره تولید محصولات با کیفیت را از سر بگیرد از این‌رو به سراغ برند محبوب کیا رفته و اقدام به تولید خودروی سراتو کرده است. سراتو نامی آشنا برای ایرانیان است چرا که سه نسل از حضور خود در بازار ایران را تجربه کرده و اتفاقاً موفق هم بوده است. این خودرو در نمونه‌های وارداتی با موتور ۲ لیتری روانه بازار می‌شود حال اینکه سایپا تولید نمونه ۱٫۶ لیتری و ۲ لیتری آن را در دستور کار خود قرار داده است. سراتو با دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی در دسترس خواهد بود. نکته‌ای که در مورد این خودرو وجود دارد این است که خودروی مذکور نسل قبل کیا سراتو است این در حالی است که در حال حاضر نمونه‌های جدید آن در بازار ایران حضور دارند. قدرت موتور این خودرو با موتور ۲ لیتری ۱۵۶ اسب‌بخار بوده و در نمونه ۱٫۶ لیتری ۱۲۴ اسب‌بخار قدرت دارد. به گفته مسئولین سایپا این خودرو با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

B90 یا تندر هاچ‌بک

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

B90 یا همان رنو ساندرو محصول جدید شرکت پارس‌خودرو است که بر روی پلت‌فرم L90 طراحی شده است. ساندرو به واقع همان نمونه هاچ‌بک تندر۹۰ است خودرویی که با موتور ۱٫۶ لیتری مشترک با تندر عرضه خواهد شد همچنین بر روی این خودرو یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نصب می‌شود گیربکسی که هم‌اکنون بر روی تندر۹۰های اتوماتیک ایران‌خودرو نیز قابل سفارش است به هر طریق این خودرو می‌تواند گزینه مناسبی باشد برای افرادی که چهره تندر۹۰ را دوست ندارند اما خودرویی با کیفیت می‌خواهند این خودروی هاچ‌بک می‌تواند رقیبی جدی برای پژو ۲۰۶ باشد. ساندرو با قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان روانه بازار ایران خواهد شد.

JAC S5 با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

بعد از موفقیت برند جک در بازار ایران کرمان‌موتور درصدد تولید خودرویی دیگر از این برند در کرمان است اما این بار خودروی مذکور یک شاسی‌بلند زیبا است که اتفاقاً شباهت‌های فراوانی به هیوندای توسان دارد. این خودرو که توسط شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا طراحی شده است مطمئناً سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد چرا که طراحی آن منحصربه‌فرد بوده و با موتور ۲ لیتری توربو راهی بازار ایران می‌شود موتوری که قادر به تولید ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت خواهد بود و با توجه به داشتن گیربکس شش سرعته دستی از شتاب و سرعت خوبی بهره می‌برد. این خودرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی در بالاترین سطح قرار داشته و با قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان راهی بازار خواهد شد.

لیفان 720 ؛ سدان لوکس 60 میلیونی

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

خودروی دیگری که کرمان‌موتور به بازار عرضه خواهد کرد لیفان ۷۲۰ است که در کلاس سدان‌های بزرگ قرار دارد. این خودرو از موتوری ۱٫۸ لیتری با ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت برخوردار است گیربکس در نظر گرفته شده برای آن پنج سرعته دستی بوده و قیمت آن نیز کمتر از محصولات جیلی خواهد بود که در حدود ۶۰ میلیون تومان قیمت دارند. این خودرو را می‌توان یک سدان لوکس و بزرگ دانست که برای خانواده‌های پر جمعیت مناسب است.

ولیکس c30 با گیربکس اتوماتیک

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

ولیکس C30 را همه با برنج محسن می‌شناسند. این خودرو یکی از با کیفیت‌ترین چینی‌ها در بازار ایران است. خودرویی که نمونه دنده‌ای آن را می‌توان با قیمتی در حدود ۴۵ میلیون تومان خریداری کرد. این خودرو از موتوری به حجم ۱۵۰۰ سی‌سی برخوردار بوده و قادر است ۱۰۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند. خودروسازان راین از تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک تا پایان سال خبر می‌دهند. خودرویی که در حدود ۵۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت و می‌تواند رقیب خوبی برای دیگر خودروهای حاضر در این کلاس باشد.

ام‌وی‌ام X33 جدید ۷۲ میلیونی

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

یکی از پرفروش‌ترین چینی‌های بازار ایران MVM X33 است که توانست به دلیل چهره زیبا و قد بلندش در بازار موفق ظاهر شود حال شرکت مدیران‌خودرو درصدد است تا نمونه اتوماتیک آن را روانه بازار ایران کند. X33 همانند گذشته در بازار ایران با همان موتور ۲ لیتری به بازار عرضه خواهد شد با این تفاوت که گیربکس نصب شده بر روی آن اتوماتیک است. گیربکس cvt که تا حد زیادی مصرف سوخت را نیز کاهش می‌دهد. گیربکس این خودرو این امکان را برای راننده فراهم می‌کند تا به صورت دستی اقدام به تعویض دنده‌ها کند و همچنین برای عبور از مسیرهای لغزنده و برفی حالت برف یخ نیز بر روی آن قرار گرفته است که می‌توان از آن بهره جست. حجم موتور دقیق آن ۱۹۷۱ سی‌سی است. قدرت موتور MVM- X33، ۱۳۹ اسب‌بخار بوده و گشتاور آن نیز ۱۸۲ نیوتن‌متر است. این خودرو با قیمت در حدود ۷۲ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

MVM E5؛ ۴۵ میلیون تومان

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

محصولی دیگری از شرکت چری است که توسط مدیران خودرو در سه ماهه سوم سال جاری روانه بازار خواهد شد. خودرویی که شباهت‌های فراوانی با MVM530 دارد و در ایران با نام MVM550 معرفی می‌شود. این خودرو با موتور دو لیتری ۱۳۹ اسب‌بخاری روانه بازار خواهد شد و البته گیربکس CVT هم در این خودرو وظیفه انتقال قدرت را به عهده خواهد داشت. ۵۵۰ با قیمتی در حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان روانه بازار ایران می‌شود.درون کابین این خودرو شباهت فراوانی به خودروهای کره‌ای دارد و همانند کره‌ای‌ها زیباست. موفقیت آن در بازار نیز دور از ذهن به نظر نمی‌رسد چرا که مؤلفه‌هایی چون زیبایی، جادار بودن و هر آنچه خانواده‌های پر جمعیت به آن نیاز دارند را در خود گنجانده است.

JAC A30؛ سدان خانوادگی ارزان

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

کرمان موتور برند جک را با خودروی توجوی یا همان J3 روانه بازار ایران کرد خودرویی که در نوع خود موفق بود. پس از آن به سراغ مدل J5 رفت و حالا نیز می‌خواهد خودروی A30 را که یک سدان خانوادگی کوچک بوده و در کلاس خودروهای جمع‌وجور قرار دارد را در چرخه تولید قرار دهد. A30 از موتوری ۱٫۵ لیتری بهره می‌برد. موتوری که قادر به تولید ۱۱۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور است. این خودروی کوچک که البته بی‌شباهت به برادر بزرگ‌تر خود J5 نیست. می‌تواند در کلاس خودروهای کوچک موفق باشد به گفته مدیران این شرکت تا پایان سال جاری در چرخه تولید قرار خواهد گرفت و با قیمتی در حدود ۳۵ تا ۳۷ میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.

سنوا؛ چینی ۱۴۵ میلیون تومانی

12 خودروی جدیدی که امسال می‌آیند

این خودرو محصول شرکت BAIC چین است. سدانی بزرگ که در حدود ۱۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. لابد شما هم از خود می‌پرسید که ۱۴۵ میلیون تومان برای یک خودرو چینی؟ آیا واقعاً می‌ارزد؟ اما مسئولین دیارخودرو بر این عقیده‌اند که این خودرو حتی می‌تواند با بنز sکلاس هم رقابت کند. سنوا از موتوری به حجم ۲٫۳ لیتری مجهز به توربو شارژ بهره می‌برد و موتور آن قادر است تا ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۸٫۲ ثانیه اعلام شده است و امکانات زیادی را نیز ارائه می‌دهد. گفته می‌شود این خودرو تا پایان سال ۹۳ راهی بازار خواهد شد هر چند که خیلی هم نمی‌توان به وعده‌های مسئولین دیارخودرو خوش‌بین بود. حالا خودتان انتخاب کنید ۱۴۵ میلیون تومان این خودرو را می‌خرید یا خودروهای کره‌ای را؟



نظرات

  • mashinbaz mashinbaz (5 شهریور 1396 ساعت 08:02)

    سلام من یه ریچ خریدم همون نیسان پیکاپه ولی چینی شرایطی برداشتم نقدش 69 تنم بود من شرایطی خریدم 90 تمن با این سودی که این حروم خور ها میکشن رو ماشین چ انتظاری دارید دیگه تازه همون روز اول از نمایندگی ک گرفتم فرمون یه طرف میکشید کولر هم کمپرسورش صدا میدادنمایندگی هم میگه ما قطعه نداریم بعد میگن از صنایع داخلی حمایت کنید

  • AmirK2 AmirK2 (16 تیر 1396 ساعت 17:11)

    ما الان داریم سراتو رو میخریم ۷۰ تومن؟؟
    بعد نیسانGT_Rتو منطقه ازاد ۱۲۰ تومنه که برا خودش یه غوله
    خدایی اگه ی کمپانی درست داشتیم چی میشد
    بازم دم داتیس خودرو گرم یه ماشین لوکس وارد میکنه هر چند با قیمت بالا

  • متین متین (9 تیر 1396 ساعت 15:29)

    سلام به هموطنای عزیز،متاسفم که تو کشوری زندگی میکنیم که هیچ چیز سرجای خودش نیست،خودروی آشغال میدن دست مردم عملا خیانت میکنن به ما،ببینید ما چقدر عقبیم از دنیا،وقتی تو کشور ما پراید بشه سنبل ،دیگه خودروی چینی جای خود دارد،متاسفم که ما در انحصار چنتا شرکت در پیتی داریم دست و پا میزنیم،حق مردم ما این نیست،بهترین شرکتای خودرو هست تو دنیا،کمپانی بزنید و تولید رو بیارید داخل ،تا وقتی رقابت نباشه تولیدات ما میشه تیبا،رانا و ...

  • Dodge Dodge (8 تیر 1396 ساعت 18:08)

    عجب وضعیتی شده که باید آشغال های چینی بازار رو بدست بگیرن...پس کو پیشرفت ما ایرانیان...

  • Ali Ali (22 بهمن 1395 ساعت 08:59)

    دوستان اوقاتتون رو تلخ نکنید
    فقط بخندید.....

  • علی علی (27 دی 1395 ساعت 23:21)

    با سلام
    خودتان دردسر نیندازید اگه خودروی مثل اچ30 کراس ماشین خوبی باشه من شما امثال ما نمیتونیم ثبت نام کنیم وقتی خودرویی ازاد باشه معلومه طرفدار نداره اگه راست میگویند اچ30 ثبت نام کنند تازه اگه بری برای اچ30 میگن میخواهی رنو استپ وی بدیم بهتان حتی مال شرکت دیگری را حواله میکنند بعد سالها یک خودرو با گیربکس ژاپن دادن که ارزش قیمت خرید داره اونم برای خودشان ووو که روی هر حواله 15 میخورن تا 97 هم تکمیل شده

  • پوریا پوریا (25 دی 1395 ساعت 19:49)

    همه دیدگاهشون روگفتن ولی کسی ازقیمت هاحرف نزدکه سرسام آورهست.خیلی هامثل بنده آرزودارن ولی هزینه این رقم های بالاروندارن.الان خیلی هابه قعرخط فقررفتیم.امیدوارم یه روزی درست بشه اوضاع،امیدوارم.

  • بردیا بردیا (25 آذر 1395 ساعت 10:29)

    من نمیدونم ملت ایران چه گناهی کردن که باید ماشین های چینی اشغال را سه برابر قیمت پول بدن و بخرن /ای کاش مثل دهه 70 بازار خودرو بدست ماشین های ژاپنی و المانی و...با کیفیت میافتاد .من الان از سال 72 تا الان یک گالانت خریدم بعد از حدود 23 سال هنوز اخ نگفته اون وقت یکی از این اشغالهای چینی خریدم واسه پسرم از اون صبح که بیدار میشه دستش بنده .

  • محمد محمد (20 آذر 1395 ساعت 12:32)

    از قیافه حرف نزنید کیفیتش چیه قاغذی یا اشغال این ماشین رو دیدم همون jac A30 اصلا بدنش با چرخش نمیخوره این چرخ برا این ماشین اصلا خوب نیست نمیدونم بر چه اصول هایی این ماشین هارو میسازند. مخصوص تصادفه

  • بهمن بهمن (18 آذر 1395 ساعت 16:55)

    خخخخخخخ زمان چقدر زود میگذره بابا دو سال پیش شنا نظر دادین راجب دنا ولی نمیدونستین که آشغال و بنجل رو می خوا****** به مردم ن طراحی ایش اون طرح دل بخواه در آمد ن موتورش ن کیفیتش خخخخخخخ و طبق معمول اون ماشین چینی صد شرف بهتر در آمد ولی جالبه ندونسته نظر دادین حالا دوست دارم هر کسی نظر ها رو داده دوباره نظرش بپرسم ببینم چی میگه این بار خخخخخخخ

  • علی علی (12 آذر 1395 ساعت 00:05)

    فقط پراید

  • ای وای ای وای (11 آبان 1395 ساعت 18:36)

    من منتظر حضور هوندا سیویک هاچ بک 2017 سری R هستم.
    فوق العادت این خودرو جون هرکی دوس دارید اگه کسی از وارد کننده های خودرو این متن رو میبینن این خودروی فوق العاده رو وارد کنید عااااااالیه عااااالی

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (14 شهریور 1393 ساعت 07:53)

    ای بابا من منتظر فراری و مازراتی بودم این ماشینا همه چینیه که!!!!!!!!.لیفــــــان 720 که قیمتش 60 میلیونه را بیشتر میپسندم تا Jac s5 ئ 100 میلیونی. دوستم لیفان داره و ازش هم راضیه.

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (28 مرداد 1393 ساعت 13:10)

    همش حرکت روبه عقب

  • مک میسل مک میسل (28 مرداد 1393 ساعت 11:34)

    اقای دیستور دنا کلا طراحیشش دوباره از سر گرفته شده ولی این دلیل نمیشه که ایرانخودرو از405به عنوان پلت فرم استفاده کرده اگر شما طراحی سمند و پژو405 رو ببینید متوجه میشید که ایران خودرو به هر حال یه تغییراتی در شاسی و پلت فرم بدنه ایجاد کرده،در ضمن موتور2000 دنا توسط شرکتECP یا یه اسم دیگه که نمیدونم(همونی که قطعات موتور هایEF7رو تامین میکنه)روش تغییراتی انجام داده و توان این خودرو از99اسب بخار در دور5500 به105اسب بخار در دور5500رسیده و تکنولوژی این موتور کاملا بروز شده،در ضمن شاسی 405 هم برای دنا توسط طراحان ایرانخودرو بروز شده،همچنین ظاهر خودرو،ضریب ایرودینامیک،شاسی و... نسبت به قبل بروز شده..
    در اخر باید بگم که دنا از محصولات چینی درجه Z که وارد کشور میشن بهتره و همچنین با شاسی و موتور بروز تر.
    امیدوارم به حرف های من پی برده باشید

    نادرتیونینگ نادرتیونینگ (28 مرداد 1393 ساعت 13:07)

    از 99 به 105 رسونده؟! زحمت کشیده
    کجای دنیا موتور 8 سوپاپ به روز میشه؟ مثلا چیشو به روز کردن؟
    استفاده از شاسی 405 هیچ اشکالی ندارد به شرط آنکه مشکلاتش بر طرف شود

    مک میسل مک میسل (28 مرداد 1393 ساعت 15:45)

    درود...ECUماشین دوباره طراحی شده و بر گرفته از سمند های سورنه،شاسی405 هم بله در طراحی سمند اونو فقط الگو قررار دادند،تاکید میکنم الگو،در ضمن شاسی دنا کلا از سمند و 405 بهتره،چون که با تکنولوژی روزه و شاسیش مثل سمند غیر استاندارد نیست.در طراحی دنا هم 405 رو الگو قرار دادند....موتور8 سوپاپ هم بله برای کشور ما که جهان دومی(از3 اومد به 2 به خاطر انرژی هسته ای)بروز میشه..
    در ضمن دوست عزیز یه ذره با ادب تر صحبت کنید،وگرنه منم مجبورم مثل شما حرف بزنم.

  • امین سعید امین سعید (27 مرداد 1393 ساعت 21:07)

    انشالله درست میشه....!!!

     آکتروس آکتروس (28 مرداد 1393 ساعت 11:26)

    نمیشه برادر من

    اریا اریا (27 خرداد 1395 ساعت 15:40)

    اگه از اون دنا سری اولی ها بدن از همه بهتر است بجای بهتر شدن توی بازار مدل پایین دنا تا 4 میلیون گرانتر است نمیدونم چرا اما اگه کسی میدونه راهنمایی کنه البته موتو میدونم سری اولی ها با مصرف پایین دو برابر شتاب به این جدیدها داره

  • دیستور دیستور (27 مرداد 1393 ساعت 19:25)

    اقای مک میسل همین شماها هستید که صنعت خودرومون نسبت به کره عقب مونده
    مگه دنا با پژو 405 و پارس و سمند چه فرقی دارن؟
    همشون همون پژو 405 هستند که 20 سال پیش فرانسه داده به ایران
    پژو هم الان 27 میلیونه شاید عقل شما حاضر باشه 20 میلیون بیشتر به خاطر یه فیس لیفت به ایران خودرو بیشتر بده با همون موتور پژو ولی من این کارو نمیکنم
    مردم خودشون میخان که خودرو چینی بخرن مسئولین هم که به فکر سود خودشونن
    از من نبود که بر من باشه ولی هست (خدا شاهده)

    مک میسل مک میسل (28 مرداد 1393 ساعت 11:36)

    خیر اینطور نیست دوست عزیز،کامنت بالایی که رفت واسه تایید همه چیرو گویا میکنه

  • مک میسل مک میسل (27 مرداد 1393 ساعت 16:11)

    بچه ها من نمیخوام از ایرانخودرو دفاع کنم ولی سمند سورن یک سدان عالی البته در سال های اول با قیمتی مناسب(25-30میلیون)تولید شد که واقعا از نظر امکانات و چیزای دیگه کم نداشت.
    در حال حاضر دنا هم داره میاد که پدرم و2-3تا از فامیلای دیگمون پیش ثبت نام کردن،در ضمن طیق گفته های جدید مدیر عامل ایرانخودرو،این خودرو با موتور1.7 ای اف 7-40میلیون تومان و موتور2لیتری ان که همون مال پژو2000
    های قدیمی خودمونه(من خودمم پژو2000دارم و واقعا عالیه از نظر موتوری)با کمی تغییرات که با کمک همون شرکت المانی که ای اف 7 هارو تولید کرده،به انجام رسیده و قدرت ان از102اسب بخار به115 اسب بخار رسیده...
    موفق و موید باشید

     آکتروس آکتروس (27 مرداد 1393 ساعت 16:27)

    از لحاظ موتوری خودروی بسیار عالی هست ولی قیمتش با آپشن های خودرو برابری نمیکنه
    البته الان برای نظر دادن زوده و باید تا عرضه این محصول صبر کرد.

    مک میسل مک میسل (28 مرداد 1393 ساعت 11:37)

    حرف منم همینه اکتروس جان میگم نسبت به ماشین های هم رده خودش دنا ماشین خوبیه

  • شادی شادی (27 مرداد 1393 ساعت 15:52)

    واقعا که قطعات چینی با قیمت باور نکردنی.....ما شهروندای ایرانی تا کی باید خودروی باکلاس با قیمت مناسب سوار شیم؟
    یا فقط پراید سوار باقی بمونیم اونم اگه تونستیم بخریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    برادر برادر (5 شهریور 1395 ساعت 23:50)

    برای چی ماشین واردات کنند همین هموتنامو ماشین برقی میسازن هم زیباست هم خوب این مدیرای دزد نمی سازند اگر بسازند هم الودگی کمتر میشود هم میتوانیم صادرات کنیم هالا پراید چیه پژو چیه فقط قیمتو بردن بالا که مردم بگن اره پراید بهتر شده برعکس بعدتر شده الودگی بشتر میکهنه الان چینی ها از الودگی که ماشین ناشو نارازی هستند که میخوان ماشین ناشو رو بندازن تو اب اگه این جوری باشن مدیرا همون بهتر که پیشرفت نکنیم خوبه این گفته من بود دیگران رو نمیدونم

  •  آکتروس آکتروس (27 مرداد 1393 ساعت 15:45)

    از این 12تا فقط 3 تاش تولید داخل هست که باز از این سه تا دو تاش مال سایپا، وارد کننده خودروهای چینی هست و معلوم نیست قطعات ایناهم از چین وارد شده باشه یا نه
    و خودروی دیگر دنا 40 تا 45 میلیون ؟
    به قول طراحی صنعتی نوجوان این وضع تا کی باید ادامه پیدا کنه؟