1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. زوتی SR9 ، ورژن های کپی پورشه ماکان

زوتی SR9 ، ورژن های کپی پورشه ماکان

1 آبان 1395
  • 6

خودروسازی چینی "زوتی" که از خودروهای تولیدی آن در داخل کشور می‌توان به Z300 یا سدان تولیدی سایپا با نام "آریو" اشاره کرد، روز گذشته از جدیدترین محصول خود در قالب یک خودروی شاسی بلند با نام SR9 پرده برداری کرد.

 کپی برابر اصل یک محصول چینی از خودروی اروپایی

از لحاظ طراحی خودرو، باز هم چینی‌ها به سراغ کپی برداری از محصولات مطرح بازارهای جهانی رفتند و این بار شاسی بلند پورشه به تور طراحان شرکت زوتی گرفتار شد. طراحانی که برای توسعه و تولید SR9، چه در نمای جلویی خودرو و چه در نمای عقبی و چه از لحاظ امکانات، از پورشه ماکان الگو برداری کرده‌اند و حتی به خود زحمت یک طراحی کلی شاسی را هم نداده‌اند و بدنه زوتی SR9 در قالب پورشه کاین و ماکان تکامل پیدا کرده است و بر روی بعضی از قطعات آن هم که زوم می‌کنیم، دقیقا به قطعات بکار رفته با همان طراحی بر روی پورشه ماکان می‌رسیم.

 کپی برابر اصل یک محصول چینی از خودروی اروپایی

در نمای جلویی خودرو، طراحان زوتی SR9 از چراغ‌هایی جدید با طراحی جدید اجزا داخلی استفاده کرده‌اند، ولی ورودی‌های اطراف سپر با نواری از LED در بالای آن و تیغه‌هایی افقی در میان آن، دقیقا همانگونه هستند که در پورشه ماکان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مه شکن‌های این اتومبیل هم همچون ماکان در زیر ورودی‌‌های اطراف سپر نصب شده، ولی به شکل مستطیلی درآمده‌اند و ورودی قسمت زیر سپر هم دقیقا شبیه به ورودی‌های هوای رادیاتور ماکان قالب گیری شده است.

 کپی برابر اصل یک محصول چینی از خودروی اروپایی

نمای عقبی خودرو هم به غیر از خروجی‌های دوبل اگزوز در هر طرف، در چراغ‌های عقب، اسپویلر سقفی با چراغی LED در میان آن، شب نماهای دو طرف سپر عقب و همچنین فرم کلی شاسی، شبیه به ماکان طراحی و تولید شده است، با این تفاوت که جای نصب پلاک از روی سپر به درب پنجم عقب منتقل شده است.

در محدوده قدرتی پورشه ماکان مخصوص بازار چین نیز یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 237 اسب بخاری مورد استفاده قرار گرفته است و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت‌های منبع، در زیر کاپوت زوتی هم یک موتور 2 لیتری به خدمت گرفته شده که به دلیل عدم استفاده آن از توربوشارژر، حداکثر 177 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

در خصوص قیمت زوتی هم می‌توان گفت که شرکت سازنده قیمتی 27 هزار و 400 دلاری را برای آن در نظر گرفته است و این یعنی قیمتی سه برابر ارزان‌تر از پورشه ماکان، ولی پورشه کجا و زوتی کجا!

 کپی برابر اصل یک محصول چینی از خودروی اروپایی

 کپی برابر اصل یک محصول چینی از خودروی اروپایی

 کپی برابر اصل یک محصول چینی از خودروی اروپایی

 کپی برابر اصل یک محصول چینی از خودروی اروپایی

منبع:ایران جیب



نظرات

  • Hosein Hosein (13 آبان 1395 ساعت 01:13)

    قیمت این ماشین درب کمپانی حدود 70میلیون تومنه که اگه قرار باشه مونتاژ شده و کامل وارد بشه با احتساب گمرک 135 درصدی و هزینه های جانبی واردات و سود وارد کننده قیمتش به بیش از 170 میلیون میرسه!!!! این قیمت برای یک خودروی 177 اسب بخاری که برند معتبری هم پشت اسمش نیست خیلی بالاست

  • mojtaba mojtaba (3 آبان 1395 ساعت 21:02)

    بنظر من کارشون جالبه , سوار بر پورشه شدن برای همه مقدور نیست حداقل مردم عادی که توان خرید پورشه اصلی ندارند , نسخه کپی که خداییش ظاهرش از پورشه ماکان هم قشنگتره ولی خب سه برابر کیفیتش کمتره از پورشه دلشون خوشه که ظاهرا پورشه سوارن

  • morteza morteza (2 آبان 1395 ساعت 17:49)

    تو کشورمون حتی کپی هم بلد نیستن .پراید الان 15 ساله تولید میشه فقط تونستن چراغ هاشو تغییر بدن ولی قیمتش روزانه فرق میکنه

  • خاک بر سرشون با این کپی احمقانه خاک بر سرشون با این کپی احمقانه (2 آبان 1395 ساعت 15:19)

    خاک بر سرشون با این کپی احمقانه

  • sara sara (2 آبان 1395 ساعت 13:16)

    کیای کره جنوبی هم یک مدل داره شبیه پورشه مکان kia kx3

  • یکی از هزار یکی از هزار (2 آبان 1395 ساعت 10:12)

    دمشون گرم واقعاً
    دست مریزاد
    اونایی که فکر میکنن کپی کاری عمل راحتی هست ، یکبار یه نقاشی خط خطی بچگانه ای را کپی کنند خودشون همه چیز دستشون میاد.