1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی زنوس E10 R

معرفی زنوس E10 R

5 آذر 1394
  • 0

زنوس اولین تصاویر و جزئیات را از مدل E10 R منتشر کرده است؛ خودرویی که از هم‌اکنون در بریتانیا قابل‌سفارش است.

این خودرو، اساساً همان مدل اسپورت E10 قبلی است که توسط زنوس ارائه شده است؛ ولی در عین حال، در مدل R، به موتور یک فورد فوکوس RS سوئیچ شده است. این همان موتوری است که با اندکی تغییر در موستانگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موتور ۲/۳ لیتری توربوشارژر اکوبوست در وسط زنوس E10 R قرار گرفته و برای آن قدرتی به میزان ۳۴۵ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۴۷۵ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۰۰۰ فراهم می‌کند. این قدرت از طریق یک گیربکس ۶ دنده دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. مطابق پیش‌بینی زنوس، E10 R برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت به ۳ ثانیه کامل نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

در داخل کابین تجهیزاتی مانند یک نمایشگر چندمنظوره TFT در وسط کنسول به همراه یک نمایشگر جداگانه برای راننده، یک کمربند چهار نقطه‌ای مسابقه‌ای و صندلی‌های کمپوزیت سبک دیده می‌شوند. آپشن‌های این مدل شامل مواردی چون صندلی‌های فیبرکربنی به همراه گرم‌کن، کمربند ۶ نقطه‌ای و سیستم «آزاد کردن سریع» فرمان هستند.

زنوس یک نسخه محدود از این خودرو را با عنوان «درایو ادیشن» در دسترس قرار می‌دهد که در آن مواردی چون یک رنگ‌آمیزی سفارشی، برچسب‌های ویژه، دامپرهای «بیلستین» با قابلیت تنظیم در یک جهت، صندلی‌های فیبرکربن، کمربند ۶ نقطه‌ای، شیفتر آلیاژ آلومینیومی و طراحی داخلی چرم کربنی استفاده می‌شود.

قیمت خودروی ۷۰۰ کیلوگرمی E10 R از حدود ۳۹ هزار و ۹۹۵ پوند (۶۰۷۵۷ دلار) شروع می‌شود و این در حالی است که هزینه سفارش نسخه «درایو ادیشن» که تنها ۱۵ دستگاه از آن ساخته خواهد شد، برابر ۴۳۹۹۵ پوند (۶۶۸۸۳ دلار) است.

 معرفی زنوس E10 R

 معرفی زنوس E10 R

 معرفی زنوس E10 R

 معرفی زنوس E10 R

 معرفی زنوس E10 R

 معرفی زنوس E10 R

 معرفی زنوس E10 R

 معرفی زنوس E10 R

 معرفی زنوس E10 R

 معرفی زنوس E10 R

 معرفی زنوس E10 R

منبع پدال


نظرات