1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی لوکس سال 2015 به انتخاب یاهو

خودروی لوکس سال 2015 به انتخاب یاهو

3 آذر 1393
  • 8

مرسدس بنز-نمای کلی

مرسدس‌بنز برخی خودروها را طبق خواسته‌اش تولید می‌کند و برخی را نیز نیاز دارد که تولید کند. می‌توان گفت که مرسدس‌بنز کلاس C مدل ۲۰۱۵، کاملاً از نوع خودروهایی است که مرسدس به دلخواه خود آن را تولید کرده است. با این حال، اگر تجهیزات این خودرو نبود، نمی‌توانست عنوان بهترین خودروی لوکس را در اینجا از آنِ خود کند.

مرسدس بنز-نمای عقب

در ابتدا باید گفت که این خودرو طراحی زیبایی دارد و کاپوت بلند، در کنار قوس سقف و دیگر خطوط طراحی کناره‌ها با سایه و نور جلوه‌ای خاص ایجاد می‌کنند. خودروی تست نیز که یک C300 فورماتیک اسپورت بوده، با رنگ بدنه متالیک سرمه‌ای و طرح ویژه چرخ‌های ۱۸ اینچی کاملاً این موضوع را بیان کرده است.

مرسدس بنز-نمای کلی

با این که از بیرون شرایط طراحی و زیبایی، عالی به نظر می‌رسد، ولی چیزی که بیشتر از همه باعث بالا رفتن امتیازات کلاس C شده، طراحی داخلی آن است؛ چیزی که احتمالاً مهم‌ترین زمینه در یک خودروی لوکس محسوب می‌شود. در خودروی تست، ترکیب طرح قرمز صندلی‌ها با تریم مشکل پنل‌ها همراه طرح چوب تیره مات، جلوه‌ای بی‌نظیر در داخل کابین ایجاد کرده بود. در همین حال، بسیاری از ترکیب‌های رنگ و چوب معمولی را می‌توان انتخاب کرد.

مرسدس بنز-نمای داخل

C300 فورماتیک اسپورت دارای یک موتور ۴ سیلندر توربو با قدرت ۲۴۱ اسب بخار بوده که با یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته همراه شده است. البته در مدل C400 قدرت از این هم فراتر می‌رود و یک موتور ۳۲۹ اسب‌بخاری V6 به کار برده شده است. امّا با همین قدرت متعادل در C300 فورماتیک، ثابت می‌شود که موتورهای چهار سیلندر و خودروهای لوکس چندان به درد یکدیگر نمی‌خورند. رانندگی با این خودرو هیجان‌انگیز است و حالت اسپورتی دارد، ولی در همین حال، بسیار ساکت است.

مرسدس بنز-نمای داخل

مرسدس بنز-نمای داخل

مرسدس بنز-نمای داخل

مرسدس بنز-نمای داخل

مرسدس بنز-نمای جلو

اگر C300 با قیمت ۵۱۵۹۵ دلار در مدل تست شده، یک نقطه ضعف داشته باشد، ضعف در تسلط راننده بر خودرو نسبت به دیگر مدل‌های این کلاس مانند ب‌ام‌و سری 3 و کادیلاک ATS است. قدرت مناسبی در این خودرو وجود دارد، ولی سواری و هندلینگ از واقعیت فاصله دارد. رانندگی با C300 در جاده‌های کوهستانی اصلاً دلچسب نخواهد بود. سیستم‌های ایمنی همیشه به عنوان محدودیت در فعالیت‌های راننده حضور دارند. در همین حال و از سوی دیگر، یک خودروی لوکس کلاس C با سواری نرم و اطمینان حرکت با سرعت بالا در اتوبان، شایسته تحسین است.

مرسدس بنز-نمای کلی

مرسدس بنز-نمای عقب

البته کسب این عنوان چندان برای این بنز کوچک آسان به‌دست نیامده است. مدل جالب‌توجه لوکس هیوندای، یعنی جنسیس در مدل امسال خود صاحب عملکردی قدرتمند در کنار تکنولوژی، بهینه‌سازی کابین و کیفیت ساختی شده که با ۳ هزار دلار قیمت کمتر، با مدل مرسدس‌بنز برابری می‌کند. این در حالی است که جنسیس از لحاظ اندازه جایی بین کلاس E و کلاس S قرار می‌گیرد. هیچ جایزه دیگری، به این اندازه رقابت بر سر کسب مقام اول نداشته است.

مرسدس بنز-نمای کلی

مرسدس بنز-نمای داخل

در حالی که مرسدس دارای ویژگی‌های رانندگی اسپورت بوده، جنسیس به کمک سیستم تعلیق خود، یک سواری بدون دردسر را نشان داده است؛ چیزی که بسیاری از خریداران خودروهای لوکس به دنبال آن هستند. قبلاً مهندسی به کار رفته در شاسی و سیستم تعلیق، یکی از نقاط ضعف طراحی این خودروساز کره‌ای بوده، ولی در جنسیس این کار بدون‌نقص انجام گرفته است.

مرسدس بنز-نمای داخل

مرسدس بنز-نمای کلی

مرسدس بنز-نمای داخل

مرسدس بنز-نمای داخل

مرسدس بنز-نمای داخل

جنسیس کاملاً شایسته رقابت به عنوان یک سدان لوکس است. البته در بعضی موارد، این اعتماد به نفس در هیوندای دیده نمی‌شود. به عنوان مثال در طراحی داخلی، تنها یک نشان هیوندای دیده می‌شود. هیوندای باید بیشتر از این به محصول خود افتخار کند.

منبع پدال


نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (4 آذر 1393 ساعت 07:45)

    دیگه یاهو نیاز نبود به زحمت بیوفته اخه هواپیما و خوب نباشه چه حرفا

  • علی فلاحت علی فلاحت (4 آذر 1393 ساعت 01:17)

    با سلام
    من به عنوان یه طرفدار بنز و یه عاشق بنز اینو می گم .اینکه این سی کلاس فوق العاده است شکی نیست ولی طراحی اش مال سی کلاس نیست هر کسی هم بخاد با دلیل بهش می گم .ولی این توی طراحی از گندهای واگنر هست ولی یه نکته ای که نمی فهمم اینه که به یاهو چه ربطی داره ماشین انتخاب کنه ؟اصلا یاهو چه کاره است ؟گیرم که با چند مجله خودرویی این کارو کرده باشه ولی نه اصلا تخصصی هست و نه در حدی هست که این کارو بکنه مثل اینکه بزند تو یه کارخانه خودروسازی مثل بنز و یا ب ام و و یا... و در مورد بهترین سایت اینترنتی نظر سنجی کنند

  • جرمی جرمی (3 آذر 1393 ساعت 22:59)

    بنز چنان در ساخت ، مهارت و دقت به خرج میده که انسان بفکر فرو میره ، ماشینهای دیگه روانسان میسازه، ولی بنز با دخالت مستقیم دستهای خدا ساخته میشه.

  • آفرین آفرین (3 آذر 1393 ساعت 22:27)

    فقط باید گذاشت توی ویترین و نگاه کرد

  • پیمان ج پیمان ج (3 آذر 1393 ساعت 22:21)

    انتخاب بجایی بود

  • لادیزایران لادیزایران (3 آذر 1393 ساعت 17:43)

    واقعا در حد بنزه بینظریه قیمتش هم مناسبه 51595 دلار به حساب بازار آزاد دلار 3200 تومن میشه 165 میلیون بعد ماشین چینی رو به ما میفروشند 95 میلیون آخه چرا ؟

    دومینیک تورتو دومینیک تورتو (6 آذر 1393 ساعت 23:18)

    واقعا چرا؟ آدم از حسرت گریش میگیره................

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (3 آذر 1393 ساعت 12:15)

    کلاً کلاس C از همون اول شیک و جم و جورو همه چی تموم بودن. مرسی مرسدس