1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

9 آبان 1396
  • 0

کراس اور و SUV ها تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سگمنت‌های خودرو در میان مردم تبدیل شده‌اند و علت این امر هم واضح است. ارتفاع بیشتر و ابعاد بزرگ‌تر آنها امکان حمل سرنشینان بیشتر را فراهم می‌کند و نیز فضای بار بزرگ‌تر را در اختیار مالک قرار می‌دهد. به علاوه محل قرارگیری راننده در پشت فرمان و تسلط او به اطراف هم بهتر بوده و البته نوع چهار چرخ متحرک آن، از نظر امنیت و توانایی حرکت، یک سر و گردن بالاتر از سواری‌ها قرار می‌گیرد. اما با تمام این خصائص مثبت، نمی‌توان انتظار مصرف سوخت پایینی از آنها داشت.

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

بر اساس گزارش آزانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده بهترین شاسی بلندها از نظر مصرف سوخت در رده کراس اورها قرار می‌گیرند. اکنون قصد داریم 10 مورد از برترین‌های دنیا را معرفی کنیم.

۱۰- سوبارو فارستر

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

شاید سوبارو فارستر بهترین عملکرد را در جاده نداشته باشد اما فضای داخلی بزرگی داشته و عملکرد کلی آن قابل قبول است و با توجه به قیمت پرداختی، ویژگی‌های خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هر چند که می‌توانید امکانات گران قیمتی برای آن سفارش دهید اما سسیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد برای آن عرضه می‌شود. موتور چهار سیلندر استاندارد برای بسیاری از کاربران کافی به نظر می‌رسد اما نسخه توربوشارژ توصیه بهتری است که البته از نظر مصرف سوخت در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد. نسخه 2.5 لیتری استاندارد این خودرو با جعبه دنده CVT، مصرف ترکیبی 9.3 لیتر دارد.

۹- هیوندای توسان اکو

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

نسخه جدید هیوندای توسان که به کشورمان هم وارد شده، از طراحی خوبی برخوردار است و فضای داخلی بزرگی هم دارد. نسخه‌های مختلفی از این خودرو در بازارهای جهانی در دسترس است. نسخه SE و SE پلاس موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر دارند و نسخه دیگری با موتور 1.5 لیتری توربو و جعبه دنده 7 سرعته خودکار دو کلاچه وجود دارد. اما کم مصرف ترین نمونه، نسخه با موتور 1.6 لیتری توربو با جعبه دنده 7 سرعته خودکار است که مصرف ترکیبی آن، 8.6 لیتر است.

۸. سوبارو کراس‌ترک (Crosstrek)

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

سوبارو کراس‌تک در واقع یک ایمپرزا بلند قد است که المان‌های مختلفی به آن اضافه شده تا بتواند لقب شاسی بلند را یدک بکشد. به هر حال هر نامی برای آن انتخاب کنیم، تجربه رانندگی خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد و قیمت مناسبی هم دارد و به صورت استاندارد با سیستم AWD عرضه می‌شود. موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر آن با یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار همراه شده است. مصرف سوخت ترکیبی آن 8 لیتر است.

۷. نیسان روگ

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

نیسان روگ در سطح جهان خودروی بسیار محبوبی محسوب می‌شود چراکه فضای داخلی بزگی دارد، عملکرد آن در جاده خوب است و ارزش پول پرداختی را دارد. نسخه استاندار این خودرو با موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر و جعبه دنده خودکار و سیستم چهار چرخ متحرک، مصرف سوخت 8 لیتری ترکیبی دارد.

۶. جگوار F-Pace 20d

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

شاید از حضور این جگوار در این لیست تعجب کرده‌اید اما علت حضور آن، نسخه‌ای با موتور توربو دیزل است. در مقایسه با خودروهای دیگر لیست، جگوار F-Pace گزینه لوکس‌تری است و عملکرد بهتری هم دارد. موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل آن، مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر دارد.

۵. بیوک انکور

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

ساب کامپکت بیوک انکور تغییرات زیادی را در نسخه 2017 تجربه کرده که شامل بخش‌های خارجی و داخلی می‌شود. انکور خودروی چندان سریعی نیست اما فضای داخلی آن شما را شگفت زده می‌کند و به لطف سیستم کاهش صدا، آرام‌ترین کابین را در میان SUVهای کوچک دارد. نسخه استاندارد آن موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر توربو دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.9 لیتر است.

۴- نیسان جوک

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

نیسان جوک که به تازگی وارد بازار کشور شده، یکی از اسپرت‌ترین خودروهای حاضر در سگمنت خود است و در کنار هیجان رانندگی، بر روی جاده هم عملکرد خوبی دارد. نسخه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو آن مصرف ترکیبی 7.9 دارد و می‌توانید جعبه دنده 7 سرعته خودکار را هم برای آن سفارش دهید.

۳- هوندا CR-V

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

هوندا CR-V طراحی خارجی نسبتا خوبی دارد و فضای داخلی و البته فضای بار خوبی هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد. موتور 1.5 لیتری توربو آن به صورت استاندارد با جعبه دنده CVT عرضه می‌شود و مصرف سوخت ترکیبی آن، 7.7 لیتر است.

۲. هوندا HR-V

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

این خودرو نسخه کوچک شده از CR-V محسوب می‌شود که البته فضای داخلی چندان بزرگی ندارد و نشستن در صندلی‌های عقب آن برای افراد بلند قد آزار دهنده است. اما موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر آن، مصرف ترکیبی 7.7 لیتری را به ارمغان می‌آورد که امکان انتخاب جعبه دنده CVT هم برای آن وجود دارد.

۱- مزدا CX-3

 آشنایی با 10 شاسی بلند کم مصرف دنیا

مزدا CX-3 یکی از مهیج‌ترین شاسی بلندهای کوچک است که در کنار شتاب خوب، هندلینگ مناسب دارد و عملکرد آن در جاده هم عالی است. از نظر طراحی هم مزدا در این محصول سنگ تمام گذاشته و هم در بیرون و هم در داخل، نتیجه خوبی از تلاش‌هایش گرفته است. نسخه 2.0 لیتری 4 سیلندر این مزدا که به صورت استاندارد با جعبه دنده 6 سرعته خودکار عرضه می‌شود، مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتری دارد. بنابراین CX-3 را باید کم‌مصرف‌ترین شاسی بلند حاضر در بازار بدانیم.

منبع


نظرات