1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس‌ واگن اول و تویوتا دومین خودروسازان بزرگ جهان شدند

فولکس‌ واگن اول و تویوتا دومین خودروسازان بزرگ جهان شدند

9 آبان 1395
  • 1

گروه فولکس‌واگن با فروش 7.61 میلیون دستگاه خودرو تا پایان ماه سپتامبر، بزرگ‌ترین خودروساز دنیا لقب گرفت

در نُه ماه منتهی به سپتامبر 2016، گروه خودروسازی فولکس‌واگن موفق به فروش 7.61 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان شد که رشد 2.4 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. در مقابل، تویوتا که طی چهار سال گذشته بزرگ‌ترین خودروساز دنیا بوده است در همین مدت با فروش 7.53 میلیون دستگاه خودرو تنها 0.4 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است؛ بنابراین با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال 2016 بسر می‌بریم می‌توان گفت به‌احتمال‌زیاد فولکس‌واگن بزرگ‌ترین خودروساز سال 2016 خواهد شد و تویوتا به مکان دوم نزول خواهد کرد.

رشد فروش فولکس‌واگن در سه‌ماههٔ سوم امسال شتاب بیشتری داشته است. همچنین این خودروساز آلمانی با فروش 5.12 میلیون دستگاه خودرو در شش‌ماههٔ نخست امسال، رشد 1.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. بدین ترتیب تویوتا جایگاه نخست خود به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا که برای به دست آوردن آن بسیار تلاش کرده بود را به فولکس‌واگن واگذار کرده است.

این موفقیت فولکس‌واگن باوجود رسوایی ناشی از دیزل‌گیت که در برخی از بازارها منجر به کاهش فروش این شرکت شده بود، به دست آمده است. به‌عنوان‌مثال تویوتا در بازار ایالات‌متحده کاملاً بر فولکس‌واگن برتری دارد؛ اما در چین یعنی بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، فولکس‌واگن به ازای فروش هر یک دستگاه خودرو توسط تویوتا، سه دستگاه خودرو به فروش می‌رساند. تا پایان ماه سپتامبر، فولکس‌واگن با فروش 2.58 دستگاه خودرو در چین، 11 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

اما در سوی دیگر تویوتا طی سال جاری با مشکلات عدیده‌ای در بخش تأمین‌کنندگان قطعات خود درگیر بوده است. انفجار در یک کارخانهٔ تأمین‌کنندهٔ فولاد در ماه فوریه موجب تعطیلی کارخانهٔ ژاپنی تویوتا به مدت یک هفته گردید و بیش از یک هفته هم از تأمین‌کنندهٔ دیگری که در زلزلهٔ ژاپن آسیب دیده بود متضرر شد. همچنین کاهش قیمت بنزین هم موجب کاهش تقاضای خرید برای مدل هیبریدی پریوس در ایالات‌متحده شده است.

ولی در طرف دیگر بااینکه فروش محصولات خود برند فولکس‌واگن در پی دیزل‌گیت کاهش یافته است، همچنان تقاضای بالایی برای محصولات برندهای دیگر گروه فولکس‌واگن یعنی آئودی، پورشه و اشکودا وجود دارد و به همین دلیل فروش کل گروه فولکس‌واگن افزایش داشته است. این شرکت تا پایان امسال فروش بیش از 9.93 میلیون دستگاه خودرو را هدف قرار داده است که رکورد سال گذشته را خواهد شکست.

منبع:پدال



نظرات

  • vahid vahid (10 آبان 1395 ساعت 03:03)

    ژوووون.