1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رقیبی برای شکست لا فراری

رقیبی برای شکست لا فراری

31 خرداد 1394
  • 0

شرکت خودروسازی ایتالیایی ATS یک اتومبیل کانسپت جدید به نام Wild Twelve در ایتالیا معرفی کرد.

این اتومبیل کانسپت که با همکاری شرکت Torino Design ساخته شده، طرحی مهاجمی دارد که توسط یک کاپوت کوتاه شیب‌دار، یک گریل باریک با ورودی‌های توری و ۴ چراغ جلوی گرد به نمایش گذاشته شده است. در قسمت عقب چراغ‌های افقی باریک، یک دیفیوزر بزرگ و دوتکه هوا و یک لوله اگزوز بیضی‌شکل که اندازه آن قابل‌تغییر است، به چشم می‌خورد.

در حال حاضر ابعاد این اتومبیل مشخص نیست؛ اما شرکت ATS وعده داده وزن این اتومبیل بیشتر از ۳۳۰۰ پوند نخواهد بود؛ زیرا از مواد سبکی مانند فیبر کربنی استفاده کرده است. عکس‌های داخل کابین نیز منتشر نشده است.

این اتومبیل یک رانشگر پلاگین هیبریدی الکتریکی- بنزینی دارد. همان‌طور که نام این اتومبیل کانسپت نشان می‌دهد، از یک موتور V12 ۳٫۸ لیتری که قدرت را از طریق جعبه‌دنده ۹ دنده اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد و یک جفت موتور الکتریکی که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورند، برخوردار است. این موتورها در کل حدود ۸۴۷ اسب بخار توان و ۶۷۸ پوند بر فوت گشتاور دارند.

این توان بالا باعث می‌شود Wild Twelve در عرض ۲٫۶ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت این اتومبیل ۲۴۰ مایل در ساعت است. موتورهای الکتریکی از یک باتری لیتیم-یونی بهره می‌برند که محدوده مسافتی حدود ۲۰ مایل را دارد.

جالب است بدانید شرکت ATS وعده داده در آینده‌ای نه چندان دور نمونه تولیدی این اتومبیل کانسپت را ارائه دهد. اطلاعات کمی منتشر شده‌اند؛ اما صاحب این شرکت به نام Piero Jacometti می‌گوید قصد دارد حداقل ۳۰ دستگاه از این اتومبیل فوق‌سریع را در کارخانه سابق بوگاتی در شهر کوچکی در شمال ایتالیا بسازد. قیمت و زمان ارائه این اتومبیل هنوز اعلام نشده؛ اما با توجه به عملکرد بالا و شبه ویرونی که این اتومبیل خواهد داشت، احتمالاً همانند اتومبیل بوگاتی ویرون، قیمتی ۷ رقمی البته به دلار برای آن تعیین می‌شود.

 رقیبی برای شکست لا فراری

 رقیبی برای شکست لا فراری

 رقیبی برای شکست لا فراری

 رقیبی برای شکست لا فراری

 رقیبی برای شکست لا فراری

 رقیبی برای شکست لا فراری



نظرات