1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن فیدئون جانشین فیتون

فولکس واگن فیدئون جانشین فیتون

19 اسفند 1394
  • 0

فیتون به‌عنوان سدانی پرچم‌دار و لوکس‌ترین محصول فولکس‌واگن در سال 2002 به بازار معرفی شد. اما این فولکس مجلل چندان موفق عمل نکرد و سرانجام در ماه مارس امسال تولید آن متوقف شد. البته طبق گفته‌ها نسل دوم فیتون به‌عنوان سدانی تمام برقی طی سال‌های آینده معرفی خواهد شد اما تا آن زمان جدیدترین سدان فولکس‌واگن یعنی فیدئون (Phideon) پرچم‌دار این شرکت آلمانی خواهد بود. این سدان لوکس امسال در نمایشگاه ژنو رونمایی شد اما فعلاً فقط در بازار چین به فروش می‌رسد و طبق اعلام سخنگوی فولکس‌واگن در نمایشگاه ژنو، این شرکت برنامه‌ای برای عرضه آن در دیگر بازارها ندارد.

فیدئون اولین محصول فولکس‌واگن است که بر روی پلت فرم مدولار MLB این شرکت ساخته‌شده و به‌طور مستقیم بازار سدان های لوکس چین را مورد هدف قرار داده است. این سدان 5 نفره از پیشرانه‌ای V6 توربو 3 لیتری نیرو می‌گیرد که 300 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. طراحی ساده و زیبای این سدان لوکس تا اندازه زیادی با الهام از کانسپت C Coupe GTE فولکس‌واگن که در نمایشگاه شانگهای 2015 بنمایش درآمد انجام‌گرفته است. فیدئون با 5.05 متر طول، 1.87 متر عرض و 1.48 متر ارتفاع، تقریباً اندازه‌ای مشابه فیتون دارد اما تا حد قابل‌توجهی بزرگ‌تر از پاسات است که این امر در چین که فضای داخلی زیاد و جادار خودرو از اهمیت بالایی برای خریداران برخوردار است به موفقیت آن کمک می‌کند.

نیروی پیشرانه 6 سیلندر این خودرو توسط سامانه 4Motion فولکس‌واگن به هر 4 چرخ منتقل می‌شود اما طبق اعلام فولکس‌واگن در آینده مدل 4 سیلندر 2 لیتری توربو دیفرانسیل جلو و نمونه‌ای پلاگ این هیبرید هم در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

در چین راحتی سرنشینان بسیار اهمیت دارد به همین دلیل فولکس‌واگن در فیدئون راحتی بالایی را برای راننده و سرنشینان فراهم کرده و از سیستم تعلیق بادی فعال بنتلی نیز در آن استفاده کرده است. این سیستم دارای پنج حالت رانندگی گوناگون است. بعلاوه با تجهیز آن به سیستم‌هایی چون کروز کنترل تطبیقی، حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالا (HUD)، سامانه فعال حفاظت از سرنشینان (این سیستم پیش از برخورد، کمربندهای ایمنی را محکم کرده و شیشه‌ها و سانروف را به‌صورت خودکار می‌بندد) و پارک خودکار، سطح ایمنی بالایی را برای سدان جدید خود فراهم کرده است. همچنین فیدئون اولین محصول فولکس‌واگن است که مجهز به سیستم دید در شب با استفاده از دوربین شده است. این سیستم حتی در تاریکی مطلق یا در هوای مه‌آلود، انسان، حیوان و یا هر مانع دیگری که بر سر راه خودرو وجود داشته باشد را در نمایشگر داخل کابین به راننده نشان می‌دهد. از دیگر امکانات لوکس این خودرو می‌توان به باز و بسته شدن برقی درها، صندلی‌های برقی همراه با ماساژور و امکان تغییر رنگ نورپردازی داخل کابین (در سه رنگ) اشاره کرد. تلفن‌های همراه هوشمند نیز به‌راحتی از طریق سامانه‌های CarPlay اپل و Android Auto گوگل، قابلیت اتصال و سازگاری با خودرو رادارند.

پس از کاهش فروش نسل اول مدل فیتون، فولکس‌واگن برنامه‌ای برای ساخت نسل دوم آن را دنبال می‌کرد که با افشای ماجرای آلایندگی خودروهای دیزل این برنامه لغو شد. پس‌ازاین گفته شد که نسل دوم فیتون به‌عنوان خودرویی تمام برقی ساخته خواهد شد اما همچنان سرنوشت این سدان پرچم‌دار فولکس‌واگن معلوم نیست. علاوه بر این به دلیل آمار فروش پایین فیتون در ایالات‌متحده، مدل فیدئون نیز در این بازار عرضه نخواهد شد به‌طوری‌که سخنگوی فولکس‌واگن در نمایشگاه ژنو پس از پرسش‌های مکرر علاقه‌مندان مبنی بر احتمال عرضه فیدئون در ایالات‌متحده گفت «هرگز، هرگز و هرگز این سدان در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد!»

فیدئون در آلمان و با همکاری شریک چینی فولکس‌واگن یعنی شرکت «SAIC Volkswagen» طراحی و ساخته‌شده است چراکه این شرکت از تخصص فنی بالایی برخوردار است و تجربه و شناخت کاملی از نیازها و خواسته‌های خریداران چینی در اختیار دارد. این سدان لوکس در سه‌ماهه سوم امسال در چین عرضه خواهد شد.

 فولکس واگن فیدئون جانشین فیتون

 فولکس واگن فیدئون جانشین فیتون

 فولکس واگن فیدئون جانشین فیتون

 فولکس واگن فیدئون جانشین فیتون

 فولکس واگن فیدئون جانشین فیتون

 فولکس واگن فیدئون جانشین فیتون

 فولکس واگن فیدئون جانشین فیتون

 فولکس واگن فیدئون جانشین فیتون

منبع پدال


نظرات