1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. موتور جدید 1.5 لیتری فولکس واگن

موتور جدید 1.5 لیتری فولکس واگن

14 اردیبهشت 1395
  • 0

این پیشرانه‌ی جدید از امسال بر روی خودروهای فولکس‌واگن قرار خواهد گرفت.

فولکس‌واگن از سی و هفتمین سمپوزیوم موتور وین برای معرفی پیشرانه‌ی بنزینی جدید توربوشارژ دار استفاده کرده است. این پیشرانه که از اواخر امسال مورداستفاده قرار خواهد گرفت اولین پیشرانه از سری پیشرانه‌های نسل آینده‌ی فولکس است.

با حجمی برابر با 1.5 لیتر، این پیشرانه که کد EA211 را دارد از توربویی استفاده می‌کند که مقادیر زیادی از گشتاور را از دور موتور 1300 دور در دقیقه در دسترس قرار می‌دهد و گفته شده که از مصرف کمی نیز برخوردار است. پیشرانه از نوع تزریق مستقیم بوده و نسبت تراکم 12.5:1 را دارد و همچنین از غیرفعال سازی سیلندر و منیفولد اگزوز یکپارچه سود می‌برد. دو نسخه از این پیشرانه در دسترس خواهد بود: یک نسخه‌ی 129 اسب بخاری و دیگری 134 اسب بخاری.

کارایی ترمودینامیکی این پیشرانه نیز به لطف بسته شدن زود سوپاپ مکش در چرخه‌ی میلر بهبود یافته است. توربوشارژر گازی اگزوز به خروجی بالای توربین کمک می‌کند و فشار را در سرعت‌های پایین تأمین می‌کند که به پاسخ‌های سریع پیشرانه کمک می‌کند. فولکس می‌گوید که در مقایسه با پیشرانه‌ی 1.4 لیتری توربوی قدیمی، EA211 از 35 درصد گشتاور بیشتری برخوردار خواهد بود.

چهارمین نسل سیستم تزریق مستقیم فولکس نیز برای اولین بار در این پیشرانه‌ی جدید بکار رفته است و به منظور افزایش فشار تزریق تا 350 بار بهینه‌سازی شده است. به‌عنوان نتیجه، تشکیل مخلوط بهتر خواهد شد و منجر به کاهش چشمگیر مواد آلاینده خواهد شد. قطر سوزن‌های انژکتور نیز به 6 میلی‌متر کاهش یافته که به مخلوط سازی داخل محفظه‌ی احتراق کمک می‌کند و دما را در انژکتور کاهش می‌دهد.

 موتور جدید 1.5 لیتری فولکس واگن

 موتور جدید 1.5 لیتری فولکس واگن

 موتور جدید 1.5 لیتری فولکس واگن

 موتور جدید 1.5 لیتری فولکس واگن

 موتور جدید 1.5 لیتری فولکس واگن

منبع پدال


نظرات