1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. به‌روزرسانی ارزان‌ترین خودروی الکتریکی فولکس: ای –آپ!

به‌روزرسانی ارزان‌ترین خودروی الکتریکی فولکس: ای –آپ!

23 مرداد 1395
  • 0

فولکس واگن از برنامه خود برای به‌روزرسانی و ارتقای ارزان‌ترین و کوچکترین محصول الکتریکی خود از خانواده آپ یعنی e-Up! پرده برداشت.

این خودروی جمع و جور و فشرده شهری همانند نسخه‌های غیر الکتریکی دچار فیس لیفت و تغییرات ظاهری شده است. بدین معنی که سپرهای جلو، چراغ‌ها جلو و چراغ‌های روزتاب LED و چراغ‌های عقب بازطراحی شده‌اند. آینه‌های جانبی نیز تغییر کرده‌اند و یک دیفیوزر نیز در زیر سپر عقب نصب شده است.

قدرت این خودرو همچنان از یک موتور برقی 81 اسبی و 210 نیوتن متری تأمین می‌گردد. گشتاوری که از همان دور موتور صفر در اختیار راننده است و این باعث شتاب گیری سریع چنین خودروهایی می‌شود به گونه‌ای که این خودروی بسیار کوچک و ضعیف، شتاب صفر تا صد 13 ثانیه‌ای دارد و نهایت سرعتان با وجود گیربکس تک سرعته به 130 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 به‌روزرسانی ارزان‌ترین خودروی الکتریکی فولکس: ای –آپ!

مجموعه باتری‌های این خودرو با ظرفیت 18.7 کیلووات ساعتی می‌توانند با هر بار شارژ کامل، دامنه مسافتی 160 کیلومتری را پشتیبانی کنند. البته تحقق این موضوع به نوع مسیر و شیب آن نیز بستگی زیادی دارد.

در حال حاضر تجهیزات استاندارد این خودرو شامل غربیلک فرمان چرمی، ترمز شهری اضطراری، سنسور باران، شیشه جلوی گرم شونده و توابع پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند می‌باشند. بعلاوه مشتریان می‌توانند دوربین دید عقب، کلیدهای چند منظوره روی فرمان، سوکت شارژ سریع باتری‌ها و تجهیزات دیگر را نیز سفارش دهند.

شروع قیمت فولکس e-Up! از حدود 30 هزار دلار خواهد بود. البته این قیمت را باید از تخفیف‌های ایالتی و کشورهای مختلف جدا دانست به گونه‌ای که در آلمان، قیمت 27 هزار یوروییان می‌تواند شامل یک تخفیف 4 هزار دلاری هم بشود. این موضوع بعلاوه هزینه‌های نگهداری پایین این خودرو می‌تواند جذابیت‌های آن برای خریداران را افزون نماید هرچند که رقبای دیگری نظیر شورولت بولت و نیسان لیف نیز با قیمت و برد مسافت بهتر در انتظار آن هستند.

 به‌روزرسانی ارزان‌ترین خودروی الکتریکی فولکس: ای –آپ!

منبع:carscoops



نظرات