1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ملاقات با بیتل کروک در تهران

ملاقات با بیتل کروک در تهران

18 آذر 1394
  • 0

فولکس بیتل، به دلیل طراحی بدنه خاص و جذابی که دارد، همواره و در نسل های مختلف مورد توجه بوده است. در آخرین نسل این اتومبیل که در سال 2012 ارائه شد وتاکنون به همان شکل باقی مانده است طرح کلی بدنه خیلی فرق نکرده و بیشتر در چراغ ‏های عقب چون از طرح گرد خارج شده و در ادامه به کنار در صندوق عقب متصل شده ، شکل عقب را پویا و متفاوت ساخته است وچراغ LED هلالی شکل که به تبعیت از طراحی چراغ Bi-Xenon به این حالت در آمده، جلب توجه می‏کند.

 ملاقات با بیتل کروک در تهران

بیتلی که تصاویر آن را مشاهده می کنید مدل R-Line بوده که در زیر راهنمای روی سپر جلو از زه استفاده شده است. رنگ بدنه این ماشین نیز تورنادو نام دارد. در قسمت عقب نیز، اسپویلر ثابتی تعبیه شده که چسبندگی بیشتر برای چرخ‏های عقب ایجاد می‏کند.با وجود اینکه این اتومبیل از بدو تولید و عرضه، به عنوان اتومبیلی ارزان و برای همه اقشار جامعه ساخته شده، از امکانات لوکس در آن خبری نیست، ولی برخی سامانه ‏های کمکی ایمنی اولیه و مورد نیاز را دارد.

سامانه الکترونیکی کنترل پایداری ESP بطور استاندارد در این مدل وجود داشته و این سیستم ، ترکیبی از سامانه ‏های دیگر چون ABS و ASR است. البته دو سامانه دیگر در زمینه مدیریت نیروی گشتاور موتور(MSR) و قفل الکترونیکی دیفرانسیل (EDS) به کار گرفته شده است. سقف مدل کابریو تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت و در مدت 11 ثانیه می‏تواند باز یا بسته شود.در جهت ایجاد ایمنی کامل برای سرنشینان، در زمان واژگونی این مدل کروکی، دو محافظ فولادی در کسری از ثانیه از پشت سرنشین عقب بیرون می‏پرد. حسگر‏های عقب (Park Pilot)، در حالت دنده عقب فعال شده و فاصله اتومبیل را با رنگ‏ های مختلف در صفحه نمایش روی داشبورد به نمایش در می ‏آورد.

این صفحه نمایش لمسی مربوط به سامانه‏ های ناوبری، صوتی و ارتباطی است. در این قسمت امکان استفاده از نقشه و ناوبری در رانندگی وجود دارد. اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و ورودی کارت حافظه SD، سی دی، AUX و MDI ممکن بوده و سیستم صوتی توسط شرکت آمریکایی معروف Fender تقویت و نصب شده است. در این مدل از سیستم 1/8 استفاده شده، به‏ طوری‏ که تعداد 4 توئیتر و بلندگو و یک ساب ووفر، نوای دلنشین موسیقی را حتی با باز بودن سقف، فراهم می‏کند. در کنار امکاناتی که در اتومبیل‏های سواری فولکس واگن به مشتریان عرضه می‏شود، یک نوع به نام R-Line نیز هست، شامل تغییراتی در بیرون و داخل خودرو، به ‏طوری ‏که در ظاهر می‏توان به قاب آینه ‏های کنار هم رنگ بدنه، رینگ اسپرت 18 اینچ، نشانگر باد لاستیک ‏های چهار چرخ، قفل رینگ به همراه سیستم دزدگیر، زه راهنما روی سپر جلو، طرح اسپرت R سپرهای جلو و عقب، لوگوی R-Line روی گلگیر‏های جلو و زه روی لبه رکاب‏ها اشاره کرد.

در داخل نیز عبارتند از : دسته دنده و ترمز دستی از جنس چرم خاکستری، فرمان چرمی سه پایه خاکستری رنگ با نشانه R-Line، طرح روی داشبورد به همین رنگ و صندلی ‏های اسپرت چرمی خاکستری به همراه نشانه R روی پشت سری‏ها.

در طراحی داخلی بیتل کروکی، سعی شده که ارتباطی با نسل اولیه این مدل ایجاد شده باشد. به همین منظور طرح داشبورد حالت دیواره‏ای صاف و زاویه دار دارد. این امر در سمت راست و با قرار داشتن در داشبورد، خودنمایی می‏کند و کاملاً شبیه نسل اول بیتل است.طرح کیلومتر شمار تورفته کروی شکل و همینطور دریچه‏ های گرد سیستم تهویه، همه حال و هوای بیتل قدیم را تداعی می‏کند. فرمان 3 پره اسپرت بوده و رنگ خاکستری نیز به فضای داخل، تنوع بخشیده است. همانند سنت همیشگی این برند، کلید چراغ ‏ها در سمت چپ داشبورد تعبیه شده و روی فرمان دکمه ‏هایی برای استفاده از امکاناتی از قبیل : تنظیم صدا، قطع و وصل تلفن و اطلاعات داخل کیلومتر شمار دیده می شود. 3 صفحه مدرج، از چپ به راست متعلق به درجه حرارت روغن موتور، کرونومتر و عملکرد قدرت توربو شارژر هستند.

 ملاقات با بیتل کروک در تهران

تجربه رانندگی

فضای راننده برای مدل دو در کروکی، قابل قبول و جادار است. برای روشن کردن، خبری از دکمه استارت نیست و با کلید فلزی این کار انجام می‏شود. موتور 2 لیتری با یک توربوشارژ و به قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‏متر در دور 1700 تا 5 هزار به نرمی به حرکت در می آید.

با فشار روی پدال گاز باشتابی غافلگیر کننده مواجه می شویم که هر 2 نفر و یا 4 نفر را به صندلی‏ ها میخکوب می‏کند. این حالت ناخودآگاه جسارت را در راننده بیشتر کرده و ترمز‏ها به خوبی عمل می‏کنند. فرمان‏پذیری در عبور از پیج‏ها کاملاً مطمئن و پایدار به لطف سامانه ESP مهیا شده است.دید اطراف با وجود باز بودن سقف مناسب است. فقط در زمان دنده عقب، اندازه اتومبیل باید مورد توجه باشد. عملکرد جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچ در تعویض دنده سریع و بدون وقفه است و علاوه بر تعویض اتوماتیک دنده ‏ها، می‏توان به طور دستی بوسیله اهرم ‏های پشت فرمان این کار را انجام داد.

رانندگی با این نوع اتومبیل چابک و سریع، می‏تواند برای هر کسی خاطره ای بیاد ماندنی باشد. در زمان شتاب‏گیری، درجه توربوشارژر روی داشبورد، میزان عملکرد آن را نشان می‏دهد که معمولاً تا درجه 5/1 bar است.عملکرد کمک فنر‏ها در عبور از دست انداز قابل قبول بود. یکی از مسائل مهمی که در بازدید اتومبیل‏ های پرشتاب مانند این مدل به چشم می‏ آید، این است که دمای روغن موتور به راننده یادآوری می‏شود تا در زمان سرد بودن روغن موتور، به موتور فشار وارد نشود.

با مشاهده درجه حرارت مناسب موتور، می‏توان شتاب لازم را از اتومبیل دریافت کرد. این امر در همه اتومبیل‏های اسپرت و پر شتاب صادق است.

 ملاقات با بیتل کروک در تهران

سایرمشخصات فولکس بیتل 2013 :

موتور TSI ، 4 سیلندر، 16 سوپاپ

گنجایش 1984 سی‏ سی، با یک توربو شارژر

قدرت 200 اسب‏ بخار در دور 5100 rpm

گشتاور 280 نیوتن‏ متر در 1700 تا 5 هزار rpm

شتاب صفر تا صد 6/7 کیلومتر بر ساعت

میانگین مصرف سوخت 8/7 لیتر در صد کیلومتر



نظرات