1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ولوو c70، سرد سیری که برای گرما آماده شده است

ولوو c70، سرد سیری که برای گرما آماده شده است

12 بهمن 1392
  • 0

ولوو ، کمپانی مشهور سوئدی است که با افرا موتور به بازار داخل راه پیدا کرده است . قبلا صحبتهایی در مورد ورود شاسی بلند XC60 مطرح شد اما حال مدل کوپه C70 و هاچ بک C30 مجوز واردات را گرفته اند که کوچکترین خودروهای این شرکت هستند و هم اکنون هم در نمایندگی افرا موتور و هم در بازار همه این مدلها به خوبی یافت می شوند .

در این مقاله به خودروی C70 می پردازیم که با دو پیشرانه دیزلی و یک پیشرانه بنزینی عرضه می شود و تنها مدل بنزینی با کد T5 مجوز واردات را گرفته است . لذا این خودرو با پیشرانه 5 سیلندر توربو شارژر به حجم 2521 سی سی به بازار عرضه می شود که قدرت تولید 230 اسب بخار را دارد و نیروی آن به کمک گیربکس 5 سرعته خودکار به چرخ های جلو منتقل می شود .

62 لیتر بنزینی در مخزن سوخت C70 جای می گیرد که در داخل شهر 13 لیتر ، در خارج از شهر 8.4 لیتر و به صورت ترکیبی 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر از این مخزن بنزین مصرف می کند . همچنین شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو عددی نزدیک به 8 ثانیه است که کمی ناامیدکننده به نظر می رسد اما انتظاری نیز نباید به مانند یک موتور 6 سیلندر توربو از این خودرو داشته باشیم .

شاید تا بحال با خواندن اعداد و ارقام این خودرو کمی ناامید شده باشید اما صبر کنید زیرا داستان به اینجا ختم نمی شود. معمولا ولوو به تولید خودروهای خانواده با امنیت و ایمنی بالا مشهور است و بطور مثال می توان به سیستم های ABL، IDIS ، SIPS ، ROPS و WHIPS اشاره کرد که هر کدام داستان خود را دارد .

قیمت این خودرو از حدود 41 هزار دلار شروع می شود که در بازار ، قیمتی 250 میلیون تومان را اعلام داشته است . با این قیمت باید گفت که ولوو C70 مناسب افرادی است که خواهان یک کروک اروپایی هستند اما بودجه آن ها به غول های این دسته یعنی ب ام و سری 3 کروک یا مرسدس کلاس E کروک نمی رسد .



نظرات