1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فیس لیفت فولکس واگن گلف معرفی شد

فیس لیفت فولکس واگن گلف معرفی شد

23 آبان 1395
  • 0

گلف در به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود مجهز به یک موتور 1.5 لیتری جدید با سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها و به همراه یک گیربکس جدید هفت سرعتهٔ DSG شده است.

فیس لیفت 2017 فولکس واگن گلف

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، فولکس‌واگن نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ محبوب‌ترین خودروی خود یعنی هاچ‌بک جاودانهٔ گلف را رونمایی کرد. فیس‌لیفت جدید نسل هفتم گلف نشان‌دهندهٔ فناوری‌های پیشرو و قوای محرکهٔ کم‌مصرف‌تر و کارآمدتر است درحالی‌که در زبان طراحی آن‌هم کمی تجدیدنظر شده است. گلف در نیمهٔ عمر خود علاوه بر طراحی بیرونی جدید، به فناوری‌های جدیدی هم مجهز شده است. ازجمله سیستم رانندگی نیمه‌مستقل و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید با قابلیت کنترل از طریق حرکت دست.

فیس لیفت 2017 فولکس واگن گلف

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تغییرات ظاهری فیس‌لیفت گلف ظریف و جزئی است به‌گونه‌ای که سپرهای جلو و عقب از نو طراحی شده‌اند، در چراغ‌های جلو تجدیدنظر کامل شده و حالا در داخل خود مجهز به چراغ‌های روشنایی در روز شده‌اند و برای چراغ‌های عقب نیز از نمونه‌های جدید LED استفاده شده است. همچنین چراغ‌های جلوی LED جایگزین نمونه‌های زنون قبلی شده‌اند. قسمت جلویی خودرو هم‌اکنون به لطف نوار کرومی پایین جلوپنجره، عریض‌تر به نظر می‌رسد. همچنین طراحی ورودی‌های هوای درون سپر هم تغییر کرده است. تغییر رینگ‌ها و ارائهٔ رنگ‌های جدید نیز از دیگر تغییرات ظاهری گلف جدید هستند.

فیس لیفت 2017 فولکس واگن گلف

در زیر کاپوت گلف جدید یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری بنزینی کاملاً جدید ارائه شده که 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین این موتور مجهز به سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها شده که جهت کاهش مصرف سوخت دو سیلندر موتور را غیرفعال می‌کند. یک نسخهٔ بلوموشن از همین موتور با 130 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور نیز ارائه شده است. فولکس‌واگن اعلام کرده که نسخهٔ 150 اسبی این موتور 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر و نسخهٔ 130 اسبی 4.6 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند.

فیس لیفت 2017 فولکس واگن گلف

دکتر «Frank Welsch» عضو هیئت‌مدیرهٔ فولکس‌واگن در این رابطه می‌گوید:

«این موتور جدید گلف در دنیای واقعی تا یک لیتر مصرف سوخت کمتری نسبت به موتورهای قبلی دارد. این‌یک پایداری هوشمند و پیشرفتی مقرون‌به‌صرفه برای همه است».

علاوه بر این، قدرت نسخهٔ اسپرت GTI گلف جدید نیز افزایش یافته است به‌طوری‌که در مدل استاندارد به 230 و در مدل پرفورمنس به 245 اسب بخار رسیده است. همچنین یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ DSG قدیمی شده است.

فیس لیفت 2017 فولکس واگن گلف

اما بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های گلف جدید، تکنولوژی‌های آن هستند به‌گونه‌ای که محبوب‌ترین هاچ‌بک دنیا هم‌اکنون مجهز به سیستم‌های کمک‌راننده‌ای چون سیستم کمکی نیمه‌مستقل حرکت در ترافیک، سرویس پایش عابر پیاده به همراه ترمز شهری اضطراری، سیستم کمکی تریلر، کروز کنترل تطبیقی، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سنسور نقاط کور، سامانۀ هشدار ترافیک عقب، سیستم شناسایی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، تثبیت‌کنندهٔ تریلر و ترمز اتوماتیک پس از برخورد شده است. همچنین رادار خودرو نیز از قسمت پایینی سپر به پشت لوگوی VW در روی جلوپنجره منتقل شده است.

فیس لیفت 2017 فولکس واگن گلف

علاوه بر این، صفحه آمپر سنتی آنالوگ خودرو هم با یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی جایگزین شده است. در این نمایشگر جدید راننده قادر به انتخاب پنج ترکیب مختلف است. ازجمله نمایش ناوبری که راننده را قادر می‌سازد بدون چشم برداشتن از جاده بدان نگاه کند. در گلف جدید نسل کاملاً جدیدی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه شده است که این سیستم برای اولین بار در میان محصولات فولکس‌واگن مجهز به تشخیص حرکت دست شده است. البته سال آینده این ویژگی برای دیگر محصولات فولکس‌واگن هم ارائه خواهد شد. صفحه‌نمایش‌های خودرو نیز شامل نمونه‌هایی از 6.5 تا 9.2 اینچی می‌شود.

فیس لیفت 2017 فولکس واگن گلف

بالاترین مدل گلف مجهز به یک نمایشگر 9.2 اینچی HD است که به جهت حذف دکمه‌های فیزیکی سنتی، همه‌چیز را از طریق این مانیتور لمسی می‌توان کنترل کرد. همچنین این سیستم این اختیار را به کاربر می‌دهد که از سه طریق صوتی، لمسی و یا با حرکت دست آن‌را کنترل کند.

فیس لیفت 2017 فولکس واگن گلف

رئیس برند فولکس‌واگن «Herbert Diess» در مورد گلف جدید گفته است:

«تمرکز اصلی ما در این خودرو ارائهٔ نسل کاملاً جدیدی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و ویژگی‌های اتصالی بوده است. هیچ خودروی کامپکت دیگری دقیق‌تر و ایمن‌تر از گلف نیست. فولکس‌واگن در حال شتاب گرفتن است. ما در سال 2017 بیش از 10 مدل جدید و به‌روزرسانی‌های عمده‌ای را ارائه خواهیم کرد. همچنین تا سال 2020 ما به‌طور کامل سبد محصولاتمان را نوسازی خواهیم کرد».

این فیس‌لیفت و به‌روزرسانی فعلاً برای مدل‌های TSI، TDI و LNG و همین‌طور نمونه‌های اسپرت GTI و GTD ارائه شده است. فروش گلف فیس‌لیفت 2017 در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد درحالی‌که با وجود ارائهٔ سطح بیشتری از تجهیزات، قیمت آن نسبت به مدل‌های پیشین تغییری نخواهد داشت. همچنین فولکس‌واگن نسخهٔ جدید مدل تمام برقی e-Golf را هم در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی خواهد کرد که وعدهٔ 50 درصد بُرد بیشتری را داده است. بدین ترتیب حداکثر مسافت قابل پیمایش آن با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها به 300 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. همچنین برای تکمیل خانوادهٔ گلف به‌زودی نسخهٔ جدید مدل پرچم‌دار R هم ارائه خواهد شد.

منبع:پدال



نظرات