1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خیز بلند فولکس برای رهبری بازار الکتریکی ها

خیز بلند فولکس برای رهبری بازار الکتریکی ها

20 اردیبهشت 1396
  • 1

فولکس واگن اعلام کرد: هدف اصلی این کمپانی فروش 1 میلیون ماشین برقی تا سال 2025 است.

شاید بعد از افتضاح دیزل گیت، کمپانی فولکس واگن مجبور به انجام این عمل شده باشد، اما به هر حال فولکس واگن در مسیر تبدیل شدن به یک تولید کننده پیشتاز در تولید ماشین های برقی در دهه آینده است. هربرت دایِس، رئیس این کمپانی در مورد هدف های پیش روی شرکت گفت: هدف ما در کنار سودآوری و بهره وری، فروش 1 میلیون ماشین برقی تا سال 2025 است.

 خیز بلند فولکس برای رهبری بازار الکتریکی ها

دایِس در کنفرانس مطبوعاتی سالانه برندهای خودرو گفت: "قصد فولکس واگن این است که تا 8 سال آینده پیشتاز بازار جهانی اتومبیل های الکتریکی باشد و به نظر می رسد که برند تسلا جزو رقبایی است که باید به شدت تحت نظر ما باشد." وی در پاسخ به سوال فاینینشیال تایمز گفت: "هر کاری که تسلا می تواند انجام بدهد، ما یک گام فراتر از آن هستیم."

تسلا، یک کمپانی جاه طلبِ سازنده ی ماشین های برقی کالیفرنیایی است که سال گذشته کمتراز 80 هزار خودرو فروخته است. این کمپانی نیز هدفی مانند فولکس واگن اما در زمانی کمتر دارد، این شرکت قصد دارد 1 میلیون خودرو برقی تا قبل از سال 2020 بفروشد. دایِس همچنین بیان کرد: "معماری جدید فولکس و مقیاس های اقتصادی آن برای حرکت روبه جلو،مزایایی دارد که نشان میدهد فولکس واگن میتواند خودروهای برقی را تحت سلطه خود درآورد."

همچنین فولکس واگن سیاستی به نام "نگاه عملی رو به آینده" دارد که مربوط به ویژگی هایی مانند آی دی، I.D.BUZZ و آی دی کروز در ماشین های برقی است. تمامی این مفاهیم بر اساس پلتفرم مشترک MEB ماشین های برقی است که در آینده در تمامی مدل های طراحی شده بر اساس باطری شارژی دیده خواهد شد.

با این حال، هنوز هم خودروهای موتورِ احتراقی تجارتی بزرگ به شمار می رود و گروه تولید SUV کمپانی فولکس واگن، که 19 مدل به روز شده ی جدید در راه دارد، به دنبال تکمیل کردن هر چه سریع تر محصولات خود است. سود درگردش این کمپانی امسال از 1.9 میلیارد پوند به 1.6 میلیارد پوند کاهش داشته است که هنوز بیشتر از کمپانی تسلاست.

به نظر شما آیا فولکس واگن به هدف خود در مورد ماشین های برقی رسیده است؟ آیا فولکس واگن قبل از تسلا به فروش 1 میلیون خودرو خواهد رسید؟ نظرات خود را در قسمت کامنت ها با ما و مخاطبین به اشتراک بگذارید.



نظرات

  • حامد حامد (20 اردیبهشت 1396 ساعت 19:55)

    فولکس واگن به دلیل داشتن بازار گسترده فروش به احتمال زیاد موفق تر از تسلا می تواند عمل کند