1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن بیتل تمام الکتریکی

فولکس واگن بیتل تمام الکتریکی

8 بهمن 1395
  • 0

فولکس واگن بعد از بحران دیزل گیت و رسوایی ناشی از تقلب در آلایندگی خودروهای دیزلی‌اش، بیشتر به خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی متمایل شده است. این شرکت متعهد شده تا سال 2025 بیش از 30 مدل تمام الکتریکی را در سبد محصولاتش قرار دهد. این موضوع می‌تواند نمایش یک تحول بزرگ و جهش در بازار خودروها باشد. در این میان یکی از خودروهای کاندید برای تبدیل به الکتریکی، خودروی محبوب بیتل است.

 فولکس واگن بیتل تمام الکتریکی

کلاوس بیشاف، مدیر طراحی فولکس در نمایشگاه خودروی دیترویت اعتراف کرد که بیتل هم می‌توان الکتریکی شود هرچند هنوز این امر نهایی نشده است. فولکس بیتل می‌تواند روی پلتفرم پر کاربرد MQB قرار گیرد و البته برای استفاده از باتری‌ها این پلتفرم مقاوم سازی می‌شود. همان گونه که گلف الکتریکی نیز روی پلتفرم تقویت شده بنا شد. بعلاوه محصولات کاملاً اختصاصی الکتریکی نیز روی پلتفرم جدید MEB ساخته می‌شوند.

 فولکس واگن بیتل تمام الکتریکی

آلمانی‌ها البته در سال 2012 یک نسخه کانسپت از فولکس بیتل تمام الکتریکی را معرفی کردند. این خودروی مفهومی که E-Bugster نام داشت با باتری‌های لیتیوم یون و موتور الکتریکی 114 اسبی تنها شعاع حرکتی 160 کیلومتری داشت و قاعدتاً در دنیای امروزی خودروی هیجان‌انگیز و رده بالایی محسوب نمی‌شود.

 فولکس واگن بیتل تمام الکتریکی

 فولکس واگن بیتل تمام الکتریکی

منبع:carscoops



نظرات