1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتشار تصاویر رسمی فیس‌لیفت فولکس‌واگن آماروک

انتشار تصاویر رسمی فیس‌لیفت فولکس‌واگن آماروک

16 اردیبهشت 1395
  • 0

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و همین‌طور اسکچ های طراحی نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ فولکس‌واگن آماروک، سرانجام این شرکت آلمانی تصاویر رسمی آماروک جدید را منتشر نمود. با توجه به تصاویر، این وانت تحت یک فیس لیفت ساده و جزئی قرارگرفته و بنابراین نباید انتظار ایجاد تغییرات بنیادین و انقلابی در طراحی آن داشت؛ اما همین تغییرات جزئی، ظاهر آن را لوکس‌تر و زیباتر از گذشته کرده و با تجهیز به امکانات بیشتر تقریباً می‌توان آن را یک وانت پریمیوم دانست. درواقع می‌توان گفت آماروک با این فیس لیفت به تکامل رسیده است.

در قسمت جلو، گرافیک داخلی چراغ‌ها، پروژکتورها و سپر تغییر کرده‌اند و جلوپنجره کروم کاری شده است؛ اما در عقب جز تیره شدن چراغ‌ها هیچ تغییر چشمگیر دیگری دیده نمی‌شود. تغییر و بزرگ‌تر شدن رینگ‌ها هم از دیگر موارد قابل‌ذکر است. در داخل، داشبورد به‌طور کامل از نو طراحی‌شده و صندلی‌های آرگونومیک جدیدی جایگزین نمونه‌های قبلی شده‌اند. بعلاوه برای ساخت داشبورد و تجهیزات داخلی از مواد و متریال باکیفیت‌تری نسبت به گذشته استفاده‌شده است. به همین دلیل داخل خودرو بیش‌ازپیش به خودرویی پریمیوم نزدیک شده تا جایی که وقتی داخل آماروک می‌نشینید فراموش می‌کنید که سوار بر یک وانت شده‌اید! و بیشتر حس می‌کنید داخل یک SUV لوکس قرارگرفته‌اید.

اما مهم‌ترین تغییر آماروک جدید نسبت به قبل را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد؛ یعنی جایی که موتور جدید 3 لیتری توربودیزل V6 جایگزین موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربودیزل قبلی شده است. این موتور جدید با چهار سطح قدرت 163، 204 و 225 اسب بخار قابل سفارش است که در قوی‌ترین نسخه گشتاوری برابر با 550 نیوتن متر تولید می‌کند که از دور موتور تنها 1500 rpm در دسترس قرار می‌گیرد. بدین ترتیب این موتور جدید به‌طور قابل‌توجهی قوی‌تر از موتور توربودیزل چهار سیلندر قبلی با 180 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است.

آماروک جدید به‌صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب بفروش می‌رسد اما خریداران می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافه سامانهٔ چهارچرخ متحرک 4Motion فولکس‌واگن را سفارش دهند. این سامانه در دو حالت قابل سفارش است. حالت اول دیفرانسیل عقب با امکان انتقال نیرو به چرخ‌های جلو به همراه گیربکس دستی و حالت دوم سامانهٔ چهارچرخ متحرک دائمی به همراه دیفرانسیل لغزش محدود تورسن و گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک. مهندسان فولکس‌واگن تمام تلاش خود را جهت کاهش میزان مصرف سوخت و همین‌طور تولید دی‌اکسید کربن در آماروک جدید بکار برده‌اند. به همین دلیل این وانت با قوی‌ترین نسخهٔ پیشرانهٔ 3 لیتری توربودیزل 6 سیلندر و گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک، مصرف سوختی برابر با 7.6 لیتر در صد کیلومتر داشته درحالی‌که در هر کیلومتر 199 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

آماروک 2017 علاوه بر پیشرانهٔ جدید و گیربکس بهینه‌شده، به سیستم فرمان جدید «Servotronic» نیز مجهز شده و به دلیل افزایش قدرت، در نسخهٔ 225 اسب بخاری در جلو از دیسک‌های ترمز 17 اینچی و در عقب 16 اینچی استفاده‌شده است. فولکس‌واگن نسخه‌ای خاص از این وانت جدید را نیز با نام «Aventura» صرفاً برای بازار اروپا تولید خواهد کرد. آماروک اَوِنتورا مجهز به رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی، چراغ‌های زنون، دی لایت های LED، چراغ‌های LED داخل رکاب‌ها و یک باربند اسپرت همرنگ بدنه خواهد بود. این نسخه به سیستم کمک پارک و دوربین دید عقب هم مجهز خواهد بود درحالی‌که سیستم ترمز خودکار نیز در همهٔ مدل‌ها وجود خواهد داشت.

فولکس‌واگن برای محفظهٔ بار آماروک پوشش‌های جدیدی را طراحی کرده است که پاسخگوی نیازهای مختلف خریداران خواهد بود. ظرفیت حمل بار آن نیز به بیش از 1 تن افزایش‌یافته درحالی‌که به ادعای فولکس‌واگن، آماروک فیس لیفت قادر خواهد بود تا 3.5 تن بار را بکسل کند. انتظار می‌رود این وانت جدید آلمانی در اواخر سپتامبر امسال وارد بازار شود اما در ابتدا فقط نسخهٔ 225 اسب بخاری در دسترس خواهد بود و چندی بعد نسخه‌های دیگر به لیست فروش اضافه می‌شوند. البته هنوز قیمت آن از سوی فولکس‌واگن اعلام‌نشده است. آماروک جدید به همراه نسل جدید ترنسپورتر وانت، فولکس‌واگن را به مدعی قدرتمندی در بازار وانت‌ها و همین‌طور تهدیدی جدی برای رقبا تبدیل خواهند کرد.

فیس یفت فولکس واگن آماروک

فیس یفت فولکس واگن آماروک

فیس یفت فولکس واگن آماروک

فیس یفت فولکس واگن آماروک

فیس یفت فولکس واگن آماروک

فیس یفت فولکس واگن آماروک

فیس یفت فولکس واگن آماروک

منبع:

پدال



نظرات