1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. افسانه ای جدید از بوگاتی ، بوگاتی ویرون 16.4 گرند اسپورت Vitesse Black Bess

افسانه ای جدید از بوگاتی ، بوگاتی ویرون 16.4 گرند اسپورت Vitesse Black Bess

16 اردیبهشت 1393
  • 0

بوگاتی ویرون 16.4 گرند اسپورت Vitesse پنجمین مدل از سری افسانه‌های بوگاتی و یکی از سریع‌ترین خودروهای عصر حاضر است که مدل تایپ 18 بلک بس(Black Bess) را احیا می‌کند.

Bugatti

Bugatti

Bugatti

Bugatti

بوگاتی به طور رسمی در موتورشوی 2014 پکن از ویرون 16.4 گرند اسپورت Vitesse رونمایی کرد. این مدل یکی از سریع‌ترین خودروهای عصر حاضر خواهد بود و با روی کار آمدن آن، یکی از نخستین خودروهای سوپراسپرت مطابق با قوانین جاده‌ای به نام مدل تایپ 18 بلک بس(Black Bess) احیا می‌شود. تایپ 18 پیش از جنگ جهانی ساخته شده و سریع‌ترین وسیله نقلیه جاده‌ای و یک خودروی مسابقه‌ای مجهز به توربوشارژر در دوران خود بود. منبع تامین نیروی آن از یک موتور 4 سیلندر خطی با ظرفیت 5 لیتر تشکیل شده بود که 99 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. با بهره‌گیری از این موتور نیرومند، تایپ 18 به بیشینه سرعت 160 کیلومتر بر ساعت دست می‌یافت.

Bugatti

Bugatti

ویرون بلک‌بس Vitesse تا حد زیادی به تایپ 18 شباهت دارد. روکش‌ها و دوردوزی‌های قرمز رنگ درون کابین به طور مستقیم از تایپ 18 الهام گرفته شده‌اند. چرم به کارگرفته شده درون کابین به صورت دستی رنگ‌آمیزی شده و چرم و جوهر با روشی خاص تولید شده‌اند. بدنه خودرو هم کاملا از فیبرکربن ساخته شده و مانند تایپ 18 سیاه رنگ است. جالب است بدانید بعضی از قسمت‌های طلایی رنگ مانند لوگوی EB در قسمت عقب و روی پوشش واقعا با طلای 24 عیار پوشانده شده‌اند.

Bugatti

Bugatti

Bugatti

بلک بس Vitesse از خصوصیات بارز سری افسانه‌های بوگاتی نیز بهره‌مند است. برای نمونه روی کنسول مرکزی عبارت " افسانه‌های بوگاتی" حک شده است. همچنین فیل بوگاتی که در این مدل از طلا ساخته شده و حک شدن عبارت "بلک بس" منحصربفرد بودن این مدل را یادآور می‌شوند.

Bugatti

Bugatti

Bugatti

Bugatti

Bugatti

از ویرون 16.4 گرند اسپورت Vitesse هم مانند تمام مدل‌های این مجموعه تعداد محدودی ساخته خواهد شد؛ در هر حقیقت تنها 3 دستگاه و هر کدام به قیمت پایه 2.15 میلیون یورو. تا امروز 12 دستگاه از 4 مدل قبل به فروش رسیده است.

Bugatti

Bugatti

Bugatti

ویرون 16.4 گرند اسپورت Vitesse از یک موتور 16 سیلندر، Wشکل و 8 لیتری ویتس با قدرت 1183.5 اسب بخار بهره می‌برد که گشتاور 1500 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. شتاب‌گیری صفرتا صد کیلومتربرساعت آن نیز 2.6 ثانیه به طول می‌انجامد و با بیشینه سرعت 408.84 کیلومتر بر ساعت با سقف باز، سریع‌ترین رودسترتولیدی دنیا است.

Bugatti



نظرات