1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

4 فروردین 1396
  • 0

ایفا کردن نقشی مهم در صنعتی که همه‌روزه با شتابی زیاد در حال حرکت رو به جلو است کاری بسیار سخت به شمار می‌رود.

تغییرات بازار خودرو به‌طور باورنکردنی‌ای سریع است بنابراین این موضوع که خودروسازان همیشه نمی‌توانند در رتبه‌ی اول باشند موضوعی قابل‌درک است. به عنوان نتیجه تعدادی از خودروهای از مد افتاده وجود دارند که هنوز فروخته می‌شوند و برخی از آن‌ها احتمالاً دیگر روی خط تولید نخواهند رفت.

در این نوشته ما 10 خودرویی را که به شدت نیازمند یک بازطراحی و یا خاتمه‌ی تولید هستند را به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

بیوک رگال

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

بیوک رگال کنونی از سال 2011 تاکنون در حال تولید بوده و در مقایسه با برخی از دیگر مدل‌های خوب کمپانی مثل لاکراس، خودرویی کاملاً از مد افتاده محسوب می‌شود. خوشبختانه جایگزین این خودرو به زودی معرفی می‌شود و با قضاوت از روی تصاویر جاسوسی می‌توان گفت مدلی کاملاً شیک خواهد بود. در حقیقت برخی عناصر طراحی نسل جدید اوپل اینسیگنیا (برادر اروپایی رگال) از کانسپت آویستا گرفته شده‌اند و خوشبختانه رگال نیز تغییر چندانی نسبت به آن نخواهد داشت.

فورد فلکس

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

فلکس یکی از معدود خودروهای فورد است که اخیراً به‌روز نشده و این موضوع را از ظاهر خودرو می‌توان فهمید. رویه‌ی طراحی جعبه‌ای شکل شاسی بلندها به سرعت محو شده و حالا شاهد کراس اوورهایی شیک و صیقلی هستیم. نسل فعلی فورد فلکس از سال 2009 در بازار بوده و قطعاً نیازمند نسل جدید است. شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه با تولید نسل جدید اِج تولید فلکس تا سال 2020 متوقف خواهد شد.

دوج جورنی

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

اگر تنها یک خودرو وجود داشته باشد که شبیه مدل‌های کمپانی‌های اجاره دهنده‌ی خودرو نشان دهد، آن خودرو قطعاً دوج جورنی است. این کراس اوور میدسایز برخی از قدیمی‌ترین عناصر طراحی بازار را نشان می‌دهد و البته تعجبی نیز ندارد زیرا از سال 2008 در بازار حضور دارد. این خودرو در سال 2011 فیس لیفت شد اما هیچ‌چیزی درباره‌ی طراحی یا قوای محرکه آن وجود ندارد. آخرین شایعات درباره‌ی نسل بعدی جورنی این است که تولید آن از زمان اشتراک پلتفرم با آلفارومئو جیولیا به ایتالیا منتقل خواهد شد.

تویوتا سکویا

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

تویوتا اخیراً مدل‌های به‌روز خود از جمله تویوتا کمری را معرفی کرده است؛ اما این خودروساز ژاپنی به یک خودرو اهمیت نداده و آن شاسی‌بلند سکویا است که از اواخر سال 2007 تولید می‌شود. جدای از تغییرات کوچک در طول این سال‌ها مثل به‌روز کردن سیستم اطلاعات سرگرمی و جایگزینی پیشرانه‌ها، سکویا بدون تغییر باقی مانده است. میزان فروش این خودرو انعکاسی از سن بالای آن است. سال گذشته کمتر از 15 هزار دستگاه از سکویا در آمریکا فروخته شد.

مرسدس بنز G کلاس

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

شما نمی‌توانید خودرویی نمادین‌تر از مرسدس بنز G کلاس پیدا کنید؛ اما اکثر بخش‌های خودرو از دهه‌ی 70 میلادی تاکنون همان استایل را دارند. مدل فعلی از سال 1990 وارد مدار تولید شده و با استانداردهای امروزی نمی‌خواند اما مردم هنوز هم دوستش دارند. تصاویر جاسوسی متعددی نشان از تست‌های نسل جدید این خودرو داشته‌اند. انتظار ظاهر کاملاً متفاوت را نداریم زیرا مرسدس عناصر شاخص G کلاس را حفظ خواهد کرد.

تویوتا یاریس iA

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

این خودرو در ابتدا با برند سایون معرفی شد. این برند جوان‌پسند نیازمند مدل‌های جدید بود اما iA نمی‌توانست چنین نقشی را ایفا کند. iA که اساساً نسخه‌ی ریبج شده‌ی مزدا 2 سدان است اصلاً با یک تویوتا همخوانی ندارد. مدل کرولای بسیار محبوب در بازار جولان می‌دهد پس چه دلیلی برای خرید یاریس iA وجود دارد؟ قطعاً ظاهر iA از دلایل خرید آن نیست.

ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

چندین سال پیش ب‌ام‌و تصمیم به تغییر سیستم نام‌گذاری خود کرد و این موضوعی خوب بود. اولین کار ب‌ام‌و این بود که مدل‌های کوپه اعداد زوج و مدل‌های کوپه اعداد فرد را دریافت کردند. برای مثل سری 3 دارای 4 درب و سری 4 دارای 2 درب است؛ اما پس از این موضوع ب‌ام‌و بهترین کار خود را انجام داد و آن اضافه کردن یک میلیون نسخه‌ی مختلف به خط تولید مثل سری 4 گرن کوپه بود. نشان سری 4 به این معنی است که باید 2 درب داشته باشد اما در واقع 4 درب است و اساساً فرقی با سری 3 GT ندارد. خلاصه اینکه سری 4 گرن کوپه واقعاً گیج کننده بوده و هیچ جایی در سبد محصولات ندارد و ب‌ام‌و باید تولید آن را قطع کند.

اسمارت فورتو

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

چگونه اسمارت نسل دوم فورتو را تولید کرد؟! آه بله به این خاطر که در دیگر نقاط دنیا خودروهای جمع‌وجور شهری موفق بودند؛ اما در آمریکا این خودرو کم پیداست و حتی باعث تعجب ما شده که چرا تولید می‌شود. به منظور ایجاد ایده‌ی بهتری از فروش کم فورتو باید گفت که تنها 6211 دستگاه از آن در سال 2016 فروخته شدند. فورد در کمتر از سه روز خیلی بیشتر از این تعداد پیکاپ فروخته است.

میتسوبیشی i-MiEV

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

در زمانی که خودروهای الکتریکی دوران طفولیت خود را سپری می‌کردند میتسوبیشی i-MiEV با اغماض زیاد به عنوان یک خودروی الکتریکی پذیرفتنی در دسترس بود اما با استانداردهای امروزی اصلاً نمی‌توان به آن نگاه کرد. بله این خودرو ارزان‌ترین مدل الکتریکی بازار آمریکاست اما آخرین باری که آن را در خیابان دیدید کی بود؟ این خودرو قدرت 66 اسب بخاری داشته و از سال 2009 در بازار حضور دارد. سال گذشته تنها 94 دستگاه از آن در آمریکا فروخته شد!

نیسان 370Z

10 خودرویی که نیازمند بازطراحی یا بازنشستگی فوری هستند!

با در نظر گرفتن میزان محبوبیت و اسطوره بودن نام نیسان Z، حتماً با خود فکر می‌کنید که نیسان باید توجه بیشتری را به این خودرو داشته باشد. نیسان 370Z از سال 2009 در بازار حضور داشته و اگرچه در سال 2012 فیس لیفتی داشت اما تغییرات آن کم بود. شایعاتی مبنی بر معرفی نسل جدید این خودرو (در فرم کانسپت) در سال 2017 و در نمایشگاه توکیو وجود دارد. دست نیسان در انتخاب پیشرانه‌های مناسب برای این خودرو باز است. پس با یک کوپه‌ی مناسب دیفرانسیل عقب طرف خواهیم بود.

منبع:پدال



نظرات