1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. زشت ترین خودروهای 2014

زشت ترین خودروهای 2014

16 مهر 1393
  • 8

بازار خودرو تنها به آستون مارتین، فراری، مرسدس بنز، کادیلاک و سایر خودروهای زیبا بسنده نکرده است و در میان صدها و هزاران خودروی مختلف نمونه‌هایی با طراحی نامتوازن، نامناسب و حتی زشت هم یافت می‌شوند.

زشتی و زیبایی، یک مفهوم مطلق نیست و به شدت به سلایق گوناگون و فرهنگ‌ها و زمان‌ها وابسته است. با این وجود می‌توان کمی با اشتراک افکار، خودروهای منفور یا با طراحی بد را انتخاب کرد. در اینجا 5 نمونه از خودروهای 2014 به عنوان زشت‌ترین خودروها که توسط اتوبلاگ انتخاب شده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

میتسوبیشی میراژ 2014

هاچ بک کوچک عضو خانواده میتسوبیشی که تا پای ورود به بازار ایران نیز آمده و البته در بحث فنی و راحتی و غیره نیز امتیازات مثبتی ندارد، در طراحی نیز یک نمونه ناموفق تلقی می‌شود. شاید این یک خودروی مقرون‌به‌صرفه باشد اما حتی با مقایسه آن با ساب کامپکت های بازار خواهید دید که چه طراحی ناموزونی دارد.

نیسان کیوب

همان‌طور که از نام آن هم بر می‌آید، یک مکعب که احساسی شبیه قفس را القا می‌کند توسط نیسان طراحی شده است. هرچقدر در طراحی این خودرو، کارایی و فضای جادار مدنظر بوده اما واقعاً نیسان در طراحی ظاهر آن چه فکری با خود کرده است.

لینکلن MKT

این خودرو نمونه ناموفقی از ترکیب یک SUV و یک مینی ون بزرگ است. طراح به اجبار جلوپنجره و چراغ‌های سبک جدید محصولات لینکلن را در آن گنجانده است اما نتیجه مثل یک بستنی آب شده می‌ماند. لینکلن مشکلی با فروش این خودرو ندارد زیرا مشتریان این شرکت سالخورده و با چشم‌هایی ضعیف هستند و حاضرند 50 هزار دلار برای این ارابه پول خرج کنند.

فورد فیستا صندوقدار

اگر دنبال یک سدان جمع‌وجور و ارزان قیمت باشید، فیستا با پیشرانه اکوبوست و کم‌مصرف خود یک انتخاب خوب است. اما طراحی آن توازن لازم را ندارد. گلگیرها و چرخ‌های بسیار کوچک طراحی آن را خراب کرده‌اند. شاید در مقایسه با خودروهای ایرانی و یا چینی چیز عجیبی نباشد اما برای یک محصول پرطرفدار فورد، نقصی بزرگ تلقی می‌شود.

هوندا اینسایت

باز هم با یک خودروی اقتصادی و سبز روبروییم. هوندا کار عجیب و نسبتاً غیرممکنی را انجام داد و آن طراحی و ساخت یک نسخه زشت‌تر از تویوتا پریوس برای رقابت ب آن بود. هوندا می‌تواند از تسلا برای ساخت یک خودروی الکتریکی و در عین حال زیبا، الگو بگیرد.



نظرات

  • الماس الماس (17 مهر 1393 ساعت 11:39)

    جای L90 خالی با اون قیافه عجیبش..میگن موقع ساختن L90 ،کارخانه اعتصاب کرده بود ...بعضی ها از فرانسه گفتند که موقع تولید L90 ،برق کارخانه نوسان داشته.....

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 مهر 1393 ساعت 23:03)

    دوست من ، این موضوع واقعا صحت داره یا برای مزاح بوده ؟

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (16 مهر 1393 ساعت 22:10)

    نیسان کیوب شده شبیه ماشین صاحب مزرعه در کارتون shaun sheep .

  • یوونتوس یوونتوس (16 مهر 1393 ساعت 14:11)

    نیسان کیوب از نمای بغل انگار یه نقاشی دوبعدیه!

  • فولکسچی فولکسچی (16 مهر 1393 ساعت 12:19)

    سلام میتسوبیشی میراژ از ام وی ام ما که خوشگلتره مطمنم از نظر فنی و امکانات هم صدتا به ام وی ام میارزه

  • اکتیو اکتیو (16 مهر 1393 ساعت 11:47)

    یعنی خودروهای ما از اینا زیباتر هستن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته اگه خودرویی طراحی کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • شاپ من شاپ من (16 مهر 1393 ساعت 11:12)

    سلام
    به نظر من باز، میشه : لینکلن MKT ، فورد فیستا صندوقدار ، هوندا اینسایت ، رو می شه تحمل کرد.

  • حسین معمار حسین معمار (16 مهر 1393 ساعت 09:55)

    اون وقت باید به ماشین های ما مخصوصا تیبا جایزه نوبل خلاقیت طراحی رو داد....