1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اُواز بوخانکا ون کاربردی روسی

اُواز بوخانکا ون کاربردی روسی

10 تیر 1394
  • 0

50 سال پیش، اولین ون «بوخانکا» از کارخانه مونتاژ اُواز (UAZ) در اولیانوفسک روسیه بیرون آمد و تا به امروز که سال ۲۰۱۵ میلادی است، همچنان مدل‌های جدید آن ساخته می‌شود. بوخانکا یک ون با طراحی جعبه‌ای با حال‌وهوایی کاملاً متعلق به دوره اتحادیه جماهیر شوروی است که پس از گذشت این مدت از معرفی‌اش در سال ۱۹۶۵، همچنان ساختار اولیه خود را حفظ کرده است. در ادامه، نگاهی کوتاه به مدل های ۲۰۱۵ این ون آفرود خواهیم داشت.

UAZ-3909 کومبی یا «فارمر» ون مسافری/باربری، به نظر می‌رسد که تمام ویژگی‌های کاربردی را در یک بوخانکای جدید جمع‌آوری کرده است. ارتفاع بالا از سطح زمین، سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک (با نسبت توزیع متناسب) و گیربکس ۵ دنده دستی، بوخانکا را تبدیل به وسیله‌ نقلیه‌ای ایده‌آل برای سفرهای دسته‌جمعی به کوهستان کرده است.

فضای داخلی بوخانکا از زمان دبیر کلی «لئونید برژنف» در کمیته مرکز حزب کمونیست شوروی، تغییر چندانی به خود ندیده است. هدف از این تراک، توسعه و بهینه‌سازی مداوم آن در طول سال‌ها نبوده، بلکه یک «تراک روسی» مدّ‌نظر بوده که بتواند در مسیرهای سخت حرکت کرده و به صورت ایمن، خود را به نقاط دور از دسترس برساند.

بوخانکا (Bukhanka) در روسی به معنای «قرص نان» است و در همین حال، به عنوان «اتوبوسی برای بچه‌ها» شناخته شده است. اواز انواع مختلفی از «نسخه‌های ویژه» بوخانکا را به فروش می‌رساند. نسخه «اتوبوس مدرسه» بوخانکا، یکی از نمونه‌های آن است که شاید برای مدارسی که در نقاط صعب‌العبور قرار دارند، کاربرد داشته باشد.

همچنین اُواز نسخه‌ای از بوخانکا برای حمل افراد بازداشت‌شده ارائه می‌کند.

داشتن این ون، مانند این است که یک نمونه تازه تولید از جیب FC ون مدل ۱۹۶۵ داشته باشید. همان‌طور که در فیلم دیده می‌شود، به نظر می‌رسد که روس‌ها خاطرات زیادی با این خودروی قدیمی داشته باشند.

 اُواز بوخانکا ون کاربردی روسی

 اُواز بوخانکا ون کاربردی روسی

 اُواز بوخانکا ون کاربردی روسی

 اُواز بوخانکا ون کاربردی روسی

منبع پدال


نظرات