1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. چرا در تویوتا GT86 پیشرانه توربوشارژر استفاده نمی شود؟

چرا در تویوتا GT86 پیشرانه توربوشارژر استفاده نمی شود؟

4 فروردین 1397
  • 0

یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که ذهن مخاطبان را درگیر خود کرده است، عدم ارائه یک پیشرانه توربوشارژر برای تویوتا GT86 خواهد بود که در ادامه نظرات مهندس ارشد این اتومبیل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 چرا در تویوتا GT86 پیشرانه توربوشارژر استفاده نمی شود؟

شرکت خودروسازی تویوتا و سوبارو با سرمایه گذاری مشترک، در سال 2012 میلادی یک خودروی اسپرت کاملا جدید رونمایی کردند که برای تویوتا تحت عنوان "GT86" شناخته می‌شود و از سوی شرکت خودروسازی سوبارو تحت عنوان "BRZ" عرضه می‌شود، اما از سال 2012 میلادی که این خودرو تولید شده و به بازار عرضه شده است، هیچگونه تغییر بزرگی تجربه نکرده و یا حتی با وجود مقالات بسیار زیادی که در این زمینه کار شده است، سازندگان این خودرو هیچگونه اقدامی برای ساخت و ارائه پیشرانه توربوشارژر انجام نداده‌اند.

دلیل این کار طبق ادعای مهندس ارشد تویوتا GT86 و یا حتی نسل جدید تویوتا سوپرا، می‌تواند عدم پشتیبانی پلتفرم تویوتا GT86 از یک پیشرانه توربوشارژر باشد. "تتسویا تادا" در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: این فقط یک تغییر جزیی در قطعات موتور نیست، بلکه موضوع مهم‌تر می‌تواند توزیع وزن اتومبیل باشد که در صورت طراحی و ساخت یک پیشرانه توربوشارژر برای خودروی GT86، توزیع وزن آن به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین هر دو اتومبیل "تویوتا GT86" و "سوبارو BRZ" که یک خودروی مشترک با لوگوی متفاوت هستند، تا زمانی که شرکت‌های سازنده تصمیم به ساخت نسل جدید آن نگیرند، تنها با پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی ساخته خواهد شد.

با وجود گفته‌های مهندس ارشد تویوتا، پیش از این شاهد نصب پیشرانه‌های توربوشارژر و حتی بزرگ‌تر از 2 لیتری چهار سیلندر از سوی شرکت‌های تیونینگ بر روی تویوتا GT86 بودیم که هیچگونه مشکلی برای این خودرو به همراه نداشته‌اند، از جمله پیشرانه توربوشارژر 450 اسب بخاری و یا حتی در پروژه جداگانه، نصب موتور 4.5 لیتری هشت سیلندر فراری 458 ایتالیا بر روی تویوتا GT86 اشاره داشت که این خودروی اسپرت ژاپنی را تبدیل به یک سلاح قدرتمند در صنعت خودروسازی کرده بود.

 چرا در تویوتا GT86 پیشرانه توربوشارژر استفاده نمی شود؟

 چرا در تویوتا GT86 پیشرانه توربوشارژر استفاده نمی شود؟



نظرات