1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا ویرا کانسپت

تویوتا ویرا کانسپت

20 دی 1394
  • 0

امسال قرار است تویوتا در نمایشگاه توکیو 2016 طرفدارانش را غافلگیر کند آن‌هم با یک مفهومی بسیار شگفت‌انگیز. یک کراس‌اوور سه درب به نام ویرا که می‌شود گفت یک تویوتا یاریس واقعی به‌حساب می‌آید.

این مفهومی نام ویرا را به این دلیل به خود گرفته است که طراحی آن برگرفته از دو مدل Vitz (Yaris) سوپرمینی و کراس‌اوور RAV4 است. اما برخلاف این دو مدل که از طراحی چندان گیرایی برخوردار نیستند. نتیجه پایانی در این مدل بسیار جالب است. یک کراس‌اوور خیره‌کننده با سقف کوتاه و ویژگی‌های اسپرت.

به نظر می‌رسد تویوتا با این طراحی جسورانه به دنبال به دست آوردن دل جوانان است و این خود به‌نوعی نشانه‌ای از آیندهٔ کراس‌اوورهای کوپه تویوتا می‌دهد. اگرچه این مدل اکنون یک مفهومی به‌حساب می‌آید و مشخصات دقیق آن در دسترس نیست. ولی ما در بررسی‌هایمان مشاهده کردیم که از دیسک ترمز با نوعی آلیاژ در اندازهٔ بزرگ و وزن سنگین‌تر از معمول استفاده شده بود. کالیپرها هم بزرگ‌تر از اندازهٔ طبیعی به نظر می‌رسیدند. در ویرای کانسپت، باز کردن درها تنها از طریق دوربین‌هایی امکان‌پذیر است که روی آینه‌های بغل تعبیه شده است. به نظر می‌رسد فضای سر (headroom) در عقب خودرو زیاد نباشد بنابراین چینش صندلی‌ها احتمالاً به‌صورت 2+2 باشد. در هفته‌های آینده و در نمایشگاه توکیو، تویوتا شاید در مورد مفهومی ویرا بیشتر به ما بگوید. با توجه به سابقهٔ تویوتا در ارائه مفهومی‌ها، ما زیاد غافلگیر نمی‌شویم اگر بشنویم که با یک کراس‌اوور تمام الکتریکی طرف هستیم.

 تویوتا ویرا کانسپت

 تویوتا ویرا کانسپت

منبع پدال


نظرات