1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا آماده رونمایی از سیستم تلماتیک خود است

تویوتا آماده رونمایی از سیستم تلماتیک خود است

20 دی 1394
  • 0

در راستای استفاده فورد از سیستم تلِماتیک، تویوتا در پی گسترش دادن توسعه صنعتی و چارچوبی عملیاتی برای استفاده از SDL است. درحالی‌که در حال توسعه تجاری سیستم تلماتیک خود با استفاده از SDL می‌باشد، این کمپانی ژاپنی از دیگر سازندگان خودرو و برنامه‌نویسان آپ‌ها استقبال می‌کند. SDL درواقع یک بستر منبع آزاد برای برنامه‌های (آپ‌های) گوشی‌های همراه هوشمند و ارتباط خودرویی است که به مشتری این امکان را می‌دهد تا از این برنامه هنگامی‌که راننده پشت فرمان می‌نشیند از طریق تشخیص صدا بتواند استفاده کند.

مدیر اجرایی تویوتا گفته: "گسترش یک ارتباط ایمن و با امنیت بالا بین گوشی‌های هوشمند و خودرو که می‌تواند از ویژگی‌های خودرو بهتر استفاده کند موجب احساس رضایت بیشتر مشتری از خودرو می‌شود. ما انتظار داریم تا تمام کمپانی‌ها عقیده ما را داشته باشند و در گسترش پلتفرم صنعتی SDL مشارکت به عمل آورند."

ایده اولیه این سیستم توسط فورد در سال 2011 مطرح شد و از آن زمان به بعد تویوتا تحقیقات خود را بر روی SDL تکمیل کرده است و متوجه شده است که می‌شود یک ارتباط خودرویی موبایلی مناسب با این بستر فراهم کرد. به‌واسطه SDL خودروسازان می‌توانند آپ‌های گوشی‌های هوشمند تولید کنند که هر کمپانی را به سیستم خودروی فروخته شده مرتبط می‌کند و موجب می‌شود تا مشتریان از آپ‌های ایمن، مطمئن‌تر و راحت‌تری استفاده نمایند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از بستر SDL برای خودروسازان این است که برنامه‌نویسان آپ می‌توانند اطمینان حاصل کنند با تولید بیشتر و بیشتر برنامه واسط با سیستم تلماتیک، تطبیق‌پذیری آن‌ها با خودروهای کارخانه‌های مختلف حفظ خواهد شد. این عمل باعث می‌شود تا تولید برنامه در مدت زمان فوق‌العاده کوتاه‌تری انجام شود.

در نمایشگاه CES 2016، تویوتا از مجموعه یکپارچه SDL در نمایش Livio رونمایی می‌کند که همواره به‌طور رسمی توسط فورد و Livio ارائه می‌شود.

 تویوتا آماده رونمایی از سیستم تلماتیک خود است

 تویوتا آماده رونمایی از سیستم تلماتیک خود است

 تویوتا آماده رونمایی از سیستم تلماتیک خود است

منبع پدال


نظرات