1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پرونده‌ای برای تویوتا سوپرای جدید

پرونده‌ای برای تویوتا سوپرای جدید

27 تیر 1395
  • 0


پرونده‌ای برای تویوتا سوپرای جدید

 پرونده‌ای برای تویوتا سوپرای جدید



طرفداران خودروهای اسپرت ژاپنی با احیای مجدد غول‌هایی چون نیسان جی تی آر، هوندا آکورا NSX و تویوتا سوپرا می‌توانند بسیار شادمان باشند. در حالی که NSX برای ورود به بازار آماده می‌شود، نیسان GT-R هم آخرین سالهای عمر خود را گذرانده و با نسلی نو و حیرت‌انگیز جایگزین خواهد شد و در عین حال تویوتا نیز سوپرا را احیا می‌نماید.

 پرونده‌ای برای تویوتا سوپرای جدید



نسل دوم تویوتا سوپرا نهایتاً تا دو سال آینده یعنی تا سال 2018 و با همکاری BMW به بازار خواهد آمد. این خودرو ویژگی‌های فنی مشترکی با BMW Z5 خواهد داشت. همکاری تویوتا و BMW از سال 2012 روی این پروژه آغاز شد ولی اکنون آن‌ها راه خود را جداگانه طی می‌کنند. تویوتا سوپرای جدید می‌تواند از خودروی مفهومی FT-1 که سال 2014 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد، الهام بگیرد. این خودرو در سطحی بالاتر از خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب GT86 قرار می‌گیرد.

 پرونده‌ای برای تویوتا سوپرای جدید



اما سوپرای جدید چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ به نظر می‌رسد که هوندا NSX با پیشرانه هیبریدی خود، نقشه راه را برای سایرین ترسیم نموده باشد. شاید این روند که از هایپرکارهای افسانه‌ای چون پورشه 918 اسپایدر آغاز شده، به خودروهای اسپرت ارزان قیمت نیز راه یافته باشد. در اینجا انتظار می‌رود که ما با پیشرانه شش سیلندر خطی ساخت BMW و موتورهای الکتریکی که از ابرخازن ها انرژی می‌گیرند روبرو باشیم. این تکنولوژی یادآور فراری لافراری است. چهار چرخ خودرو با این پیشرانه به حرکت در می‌آیند. یعنی این خودرو یک AWD خواهد بود. این بخش یعنی تکنولوژی هیبریدی، چیزی است که تویوتا با مدل‌های مختلفی نظیر پریوس، در آن تجربه بالایی کسب نموده است.

 پرونده‌ای برای تویوتا سوپرای جدید



بعلاوه انتظار می‌رود با کمک از تخصص BMW در ساخت قطعات فیبر کربنی در خودروهای i8، i3 و سری 7 جدید، در اینجا نیز شاهد معماری و پلتفرمی سبک وزن با کمک فیبر کربن باشیم. BMW استفاده از پلتفرم مشترک بین سوپرا و Z5 را رد نکرده است. البته مقیاس‌پذیر بودن پلتفرم باعث می‌شود تا ابعاد این دو خودرو مخصوصاً فاصله بین دو محور آن‌ها متفاوت باشد. حتی امکان تولید این دو خودرو در کارخانه‌ای مشترک نیز وجود دارد. یک خودروی سوپر اسپرت در محصولات تویوتا می‌تواند نگرش محافظه کارانه به آن‌ها را تا حدود زیادی اصلاح نماید. اکنون تویوتا بیش از هر زمان دیگری به دنبال طراحی‌های هیجان انگیز است و این موضوع می‌تواند به گرایش بیشتر خریداران جوان‌تر به خودروهای آن‌ها کمک شایانی بنماید.

منبع:
http://paultan.org/



نظرات