1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برنامه های تویوتا برای کاهش آلودگی محیط زیست تا سال 2050

برنامه های تویوتا برای کاهش آلودگی محیط زیست تا سال 2050

26 مهر 1394
  • 0

تویوتا از برنامه‌های خود برای کاهش آلودگی زیست‌محیطی‌اش در سال‌های آینده خبر داده که برای برخی از آنها بازه‌ای مانند ۲۰۵۰ درنظر گرفته شده است. در این برنامه پیچیده، برای ۶ چالش منحصر به فرد تدارک دیده شده که هر کدام آنها، اهداف و راه‌حل‌های خاص خود را خواهند داشت. بزرگترین دستاورد این برنامه، کاهش قابل‌توجه وابستگی به موتورهای احتراق داخلی بنزینی رایج و همین‌طور، کاهش آلودگی‌ها در حین فرآیند تولید از طریق بازیافت وسایل نقلیه خواهد بود.

اولین چالشی که تویوتا معرفی کرده، برنامه این کمپانی برای کاهش آلودگی دی اکسید کربن محصولات جدید به اندازه ۹۰ درصد است. مطابق گفته تویوتا، این هدف می‌تواند با فروش سالانه ۳۰ هزار وسیله نقلیه هیدروژنی در «حدود یا بعد از سال ۲۰۲۰» محقق شود. در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی، تویوتا تعداد محدودی از اتوبوس‌های کوچک هیدروژنی را تا قبل از المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو به فروش خواهد رساند.

علاوه بر خودروهای با تکنولوژی پیل سوختی، تویوتا قصد دارد تا آمار فروش سالانه جهانی مدل‌های هیبریدی خود را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه برساند و در نتیجه، تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۵ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی را به دست مشتریان رسانده باشد. این مدل‌های هیبرید می‌تواند آلودگی کلی محصولات تویوتا، شامل مدل‌های غیر هیبریدی را به میزان ۲۲ درصد کاهش دهند.

دومین چالش مستقیماً به منابع اولیه تولید آلودگی در کمپانی مربوط می‌شود و تویوتا برنامه دارد تا آلودگی دی‌اکسید کربن را از فرآیند تولید و متریال‌های خود حذف کند. استفاده از مواد تجدید‌پذیر نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

چالش سوم بسیار بلندپروازانه است؛ چرا که هدف تویوتا تا سال ۲۰۵۰، رساندن آلودگی دی‌اکسید کربن در کارخانه‌های مونتاژ به صفر است. هدف اولیه این برنامه که نصف کردن آلودگی تولید تا سال ۲۰۲۰ اعلام شده است و این کاهش تا سال ۲۰۳۰ باید به یک‌سوم برسد. به گفته تویوتا، استفاده از منابع نیروی هیدروژنی برای خطوط تولید در کنار نیروی حاصل از انرژی باد در نیروگاه «تاهارا» در سال ۲۰۲۰، می‌تواند هدف آلودگی صفر را به نتیجه برساند.

چهارمین نقطه در این برنامه زیست‌محیطی بر روی استفاده از آب در کمپانی تویوتا تکیه دارد. در این برنامه، تأکید بر تصفیه آب و استفاه از فاضلاب و جمع‌‌آوری بارندگی‌ها خواهد بود. همچنین تویوتا می‌خواهد آب فاضلاب خروجی از کارخانه‌هایش پاکیزه‌تر از آب رودخانه‌های محلی باشد.

تویوتا به دنبال افزایش میزان بازیافت وسایل نقلیه، با جمع‌آوری تعداد زیادی از منابع خودروهای قدیمی و بازگرداندن آن به خط تولید خودروهای جدید است. تویوتا امیدوار است تا به این منظور ۱۰۰ کارخانه تخریب‌کار را در سراسر جهان ایجاد کند که اولین آنها، در سال ۲۰۱۴ در پکن بوده است.

برای آخرین اقدام زیست‌محیطی، تویوتا می‌خواهد تا در رشد اجتماعی و احیای محیط زیست نقش داشته باشد. این کمپانی به دنبال کاشت ۸/۶ میلیون درخت در چین و همین‌طور، اعطای هزینه برای سازمان‌های «هم‌سو» در سراسر جهان است.

 برنامه های تویوتا برای کاهش آلودگی محیط زیست تا سال 2050

 برنامه های تویوتا برای کاهش آلودگی محیط زیست تا سال 2050

 برنامه های تویوتا برای کاهش آلودگی محیط زیست تا سال 2050

 برنامه های تویوتا برای کاهش آلودگی محیط زیست تا سال 2050

منبع پدال


نظرات