1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. همکاری دو خودوساز بزرگ ژاپنی، تویوتا و مزدا رسما اعلام شد

همکاری دو خودوساز بزرگ ژاپنی، تویوتا و مزدا رسما اعلام شد

15 مرداد 1396
  • 2

دو شرکت خودروسازی تویوتا و مزدای ژاپن از همکاری مشترک خود در زمینه های تولیدی پرده برداری کردند.

اعلام رسمی همکاری دو خودوساز بزرگ ژاپنی تویوتا و مزدا

با این حال شرکت ها قصد دارند همکاری فراتر از ساخت یک کارخانه داشته باشند. آنها همچنین قصد دارند تا خودروهای الکتریکی، سیستم های متصل به خودرو و تکنولوژی ایمنی را به صورت مشترک تولید کنند. به علاوه انتظار میرود به اشتراک گذاری بیشتری نظیر تولید مزدا 2 بر اساس یاریس iA صورت گیرد.

هزینه کارخانه جدید که در حال حاضر برای سال 2021 برنامه ریزی شده، بین شرکت ها تقسیم خواهد شد. محل احداث کارخانه هنوز انتخاب نشده است، اما انتظار می رود این کارخانه حدود 1.6 میلیارد دلار هزینه داشته باشد. انتظار می رود که در سال تولید 300 هزار خودرو و 4000 شغل جدید ایجاد شود. تویوتا قصد دارد Corolla را در آنجا بسازد، در حالی که مزدا از تسهیلات جدید آن برای ساختن کراسورس ها، استفاده می کند.

هرچند جزئیات بیشتر در مورد قسمت های دیگر این طرح شناخته شده است. آنها قصد دارند برای توسعه تکنولوژی وسایل نقلیه الکتریکی همکاری کنند، اما هنوز طرح خاصی برای آنچه که به نظر می رسد در دسترس نیست. اگرچه هم اکنون تویوتا قصد دارد وانت تجاری Mazda را برای فروش در ژاپن عرضه کند اما در حال حاضر هیچ برنامه ای برای به اشتراک گذاشتن خودروهای دیگر میان آن ها وجود ندارد.



نظرات

  • شهریار شهریار (16 مرداد 1396 ساعت 09:08)

    خوب اینجام همکاری شدید و حساب کتاب شده وجود داره
    مثلا سایپا ایران خودرو شورای رقابت شدن شورای رفاقت ÷شتشونم به وزارت صنعت معدن ازو اون ور ب گمرک و عوارض های نجومی و نتایج مثبتشم من مشتری خیلییییی ملموس و روان احساس میکنم

  • مهدی مهدی (15 مرداد 1396 ساعت 14:48)

    اقا پیشنهاد بدید کارخانه را تو ایران سمت کیش بزنن بخدا خیلی خوبه با اینها شراکت کنن حداقل یه پیشنهاد بدهند