1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ویژگیهای تویوتا لندکروزر 2016 مخصوص بازار آمریکا

ویژگیهای تویوتا لندکروزر 2016 مخصوص بازار آمریکا

3 شهریور 1394
  • 4

پس از معرفی فیس لیفت 2016 لندکروزر، نوبت به نسخه بازار آمریکا رسید؛ در ادامه مشخصات و تصاویر این نسخه را باهم مرور می‌کنیم.

اولین فیس لیفت نسل کنونی لندکروزر مدل 2013 بود و مدل 2016 دومین فیس لیفت محسوب می‌شود؛ نسل جدید آن‌هم برای حدود دو یا سه سال آینده درراه است. نکته قابل‌توجه در مورد به‌روزرسانی جدید این است که تغییرات ظاهری و داخلی بارز، سامانه‌های جدید امنیتی، ارتقای کیفیت رانندگی و فناوری‌های چندرسانه‌ای (Multimedia) بهبودیافته باعث شده که مدل جدید بیشتر از یک خودروی فیس لیفت شده عادی به نظر برسد.

با اولین نظر به فیس لیفت 2016 دماغه تغییریافته را تشخیص می‌دهید. طبق گفته‌های تویوتا جلوپنجره، چراغ‌های جلو، سپر، گلگیرها و درپوش پیشرانه کاملاً جدید هستند که درمجموع رخ مدرن و گیراتری به خودرو داده‌اند. چراغ‌های جدید به عقب هم سرایت کرده و نوار کرومی این بار دورتادور بدنه حجیم لندکروزر را طی می‌کند.

درون کابین از تریم نرم و باکیفیت‌تر، نمایش‌دهنده‌های طرح نو و دکمه‌های جدید استفاده‌شده است. کنسول مرکزی از نو طراحی‌شده و این بار تنظیمات سامانه تهویه، خروجی USB و جا لیوانی را در دل خود دارد. کمی بالاتر در مرکز کنسول جلو نمایشگر جدید 4.2 اینچی قرارگرفته؛ نمایشگر اصلی 9 اینچی هم بالاتر از همه میان دو خروجی سامانه تهویه هوا می‌نشیند. بعضی از اطلاعاتی که در نمایشگر دیده می‌شود عبارت‌اند از: دنده انتخابی، سرعت‌سنج، مسافت سنج، مصرف سوخت و فشار باد تک‌تک لاستیک‌ها. یک شارژر بی‌سیم تلفن همراه و سامانه سرگرمی عقب مجهز به نمایشگرهای 10 اینچی (داخل پشت‌سری صندلی‌های جلو) نیز در دسترس خواهد بود.

تنها آپشن‌های کابین مربوط به رنگ‌بندی و تریم است، درنتیجه حتی تازه‌ترین تجهیزات امنیتی تویوتا که مجموعه Toyota Safety Sense-P را نیز شامل می‌شود بدون هزینه اضافی در اختیار مالک قرار خواهد گرفت. به‌تازگی یک چرم جدید منفذ دار موسوم به semi-aniline نیز در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای به لیست سفارش اضافه‌شده است. در مورد Toyota Safety Sense-P هم بد نیست اشاره‌کنم سامانه‌های ایمنی و کمکی‌های الکترونیکی رانندگی شامل پیش تصادف (pre-collision)، جلوگیری برخورد از جلو و محافظت از عابران پیاده (در سرعت کمتر از 38.6 کیلومتر بر ساعت)، هشدار انحراف از خط حرکت، نوربالای خودکار و کروز کنترل راداری را در خود دارد. همچنین نمایش نقاط کور در مانیتور، هشدار برخورد از عقب، دوربین پشتیبان و 10 عدد کیسه هوا به‌صورت استاندارد عرضه خواهد شد.

نمونه‌های ارسالی به بازار آمریکا در بخش فنی یک پیشرانه سفارشی V8 با خروجی 381 اسب بخار و 543.6 نیوتون متر نیز خواهند داشت که 90 درصد بیشینه گشتاور تنها از 2,200 دور بر دقیقه در دسترس راننده قرار می‌گیرد! چنین گشتاوری در دور پایین در کنار بسته یدک کشی استاندارد به لندکروزر 2016 آمریکایی امکان کشیدن محموله‌های تا 3855.5 کیلوگرم (8,500 پوند) را می‌دهد. تمامی سخت‌افزارهای ضروری برای حمل یدک هم موجود است: خنک‌کننده روغن‌موتور، سیم‌کشی اختصاصی برای تسهیل کنترل ترمز یدک، سامانه کنترل نوسان یدک (Trailer Sway Control) که از سامانه کنترل الکترونیک پایداری خودرو استفاده می‌کند تا محموله به این‌سو و آن‌سو تاب نگیرد و مستقیم به دنبال خودرو حرکت کند.

در کنار سایر موارد جایگزینی جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار قبلی با یک نمونه 8 سرعته قابل‌توجه است، درنتیجه‌ی این تغییر مصرف سوخت کاهش محسوس داشته (شهری 18.09، جاده‌ای 13.06، ترکیبی 15.68) و شتاب گیری‌ها در زمان کمتری انجام می‌شود.

سامانه 4WD دائمی لندکروزر از طریق دیفرانسیل لغزش محدود (Torsen) قدرت را به‌صورت 60/40 بین محورهای جلو/عقب تقسیم می‌کند، همچنین توانایی این را دارد که وضعیت چرخ‌ها را بررسی کرده و گشتاور بیشتر را به چرخ‌هایی بدهد که بیشترین چسبندگی را دارند. در کنار آن سامانه‌های الکترونیکی مخصوص آفرود نیز تعبیه‌شده است، یکی از این سامانه‌ها با نام Multi-terrain Select شناخته می‌شود که در سطوح سست مانند ماسه و گِل به چرخ اجازه لغزش بیشتر از حد استاندارد می‌دهد تا خودرو بدون فرورفتن در زمین به سمت ادامه مسیر حرکت کند.

قیمت‌گذاری فیس لیفت 2016 لندکروزر هنوز اعلام رسمی نشده، اما با محاسبه شرایط جهش قابل‌توجه از قیمت پایه بیش از 80,000 دلاریِ مدل قبلی بعید به نظر می‌رسد.

منبع پدال


نظرات

  • مخطری مخطری (6 شهریور 1394 ساعت 13:43)

    ماشین زیبایی

  • آیدا آیدا (18 مهر 1394 ساعت 13:42)

    خیلی خوشگله عاشقشم

  • ناصرتهرانی ناصرتهرانی (22 شهریور 1394 ساعت 13:05)

    عاشق لندکروزم....
    اتاق ماشین زیاد تغیریی نکرده فقط توش...

  • امیر عرفان حاج غنی امیر عرفان حاج غنی (5 شهریور 1394 ساعت 10:43)

    پشتش یکم زشته ولی جلو و بغل هاش عالیه