1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا FCV پلاس کانسپت

تویوتا FCV پلاس کانسپت

25 مهر 1394
  • 0

تویوتا با معرفی کانسپت FCV پلاس جهشی نسبتاً بزرگی به‌سوی آینده برداشت. آینده‌ای که خودروهای با سلول‌های سوختی هیدروژنی به‌اندازه‌ی خودروهای با موتور احتراق داخلی امروزی متداول هستند.

طبق برنامه‌ریزی‌های تویوتا این خودرو در نمایشگاه خودروی توکیو به‌صورت جهانی به نمایش در می‌آید. پروژه تویوتا FCV پلاس با تجسم جامعه‌ی آینده‌ای به وجود آمده که انرژی هیدروژنی گسترش پیداکرده و نقش خودروهای الکتریکی به‌مراتب بیش‌تر از سفر بین دو نقطه شده است.

تویوتا دراین‌باره می‌گوید نسل سوخت پاک هیدروژنی می‌تواند از منابع اولیه انرژی محلی باشد، تولید برق کافی را واقعیت می‌بخشد و نقش خودروهای سلول‌های سوختی را به‌عنوان منبعی از انرژی در جامعه‌ی خود بهبود می‌بخشد. هدف خودروسازان در بخش خودروهای سلول سوختی تبدیل خودروهای اقتصادی به خودروهای تولیدکننده‌ی انرژی است.

FCV پلاس اولین نمونه‌ی این طرح است. این خودرو می‌تواند هیدروژن موجود در مخزنش را مستقیماً به الکتریسیته تبدیل کند. مخزن جداشدنی FCV پلاس باعث می‌شود که این خودرو به‌عنوان یک منبع انرژی الکتریکی ثابت شناخته شود. منبعی که می‌تواند انرژی الکتریکی یک خانه را تأمین کند؛ بنابراین حتی زمانی که از این خودرو به‌عنوان یک وسیله نقلیه استفاده نشود FCV پلاس می‌تواند با همگام شدن با زیرساخت‌های محلی قابلیت تولید برق خود را با جامعه به اشتراک بگذارد.

سلول‌های سوختی کانسپت FCV پلاس بین لاستیک‌های جلو و مخزن هیدروژنی در پشت صندلی‌های عقب قرار گرفته است. سیستم مستقل قدرت در هر چهار چرخ باعث شده که کابین این خودروی کوچک جادارتر از چیزی باشد که به نظر می‌رسد.

به لطف قرار گرفتن قطعات عملکردی در قسمت جلو و عقب، توزیع وزن در این خودرو بسیار متوازن است.

تویوتا FCV پلاس کانسپت با طراحی هوشمند، فضای جادار، چرخ‌های عقب پوشیده و طراحی کابین با تکنولوژی پیشرو آینده خودروها را نشان می‌دهد.

 تویوتا FCV پلاس کانسپت

 تویوتا FCV پلاس کانسپت

 تویوتا FCV پلاس کانسپت

 تویوتا FCV پلاس کانسپت

 تویوتا FCV پلاس کانسپت

منبع پدال


نظرات