1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا کمری 2018 چه شکلی است؟

تویوتا کمری 2018 چه شکلی است؟

6 مهر 1394
  • 0

طراحی محصولات جدید تویوتا فاقد خط سیری مشخص و استمرار زبان طراحی است. با این وجود، این سردرگمی در طراحی ظاهراً در حال کاهش است و محصولات جدید این شرکت در حال پیروی از الگوهای یکسانی می‌باشند.

تویوتا کمری محصول مهمی برای این شرکت نیز محسوب می‌شود. این سدان متوسط اندازه خانوادگی، یک مثال بارز از یک خودروی راحت، قابل اطمینان و با کارایی مناسب و مقرون به صرفه است. بنابراین تویوتا برای تغییرات در این محصول پرفروش خود هرگز احساسی عمل نخواهد کرد.

در حال حاضر طراحی این خودرو، محافظه کارانه و کسالت بار شده است. آکیو تویودا، خیلی زود این موضوع را متوجه شده و دستور بازنگری طراحی کمری را در دو مرحله صادر کرد. نخستین مرحله منجر به ارائه فیس لیفت سنگین و تغییرات گسترده ظاهری این خودرو در میانه عمر آن شد. اما تغییرات بیشتر را باید در نسل جدید کمری که سال 2018 معرفی می‌شود، جستجو کرد.

اگر طراحی محصولات جدید تویوتا نظیر خودروهای مفهومی C-HR کراس اوور و FT-1 اسپرت کوپه و نهایتاً سدان هیبریدی NS4 را در نظر بگیریم، نسل آینده کمری می‌تواند چهره‌ای اسپرت و تا حدودی آمریکایی داشته باشد. رندر ترکیبی متشکل از المان‌های طراحی مدل‌های آینده و کانسپت تویوتا برای ایجاد زبان طراحی نسل نوین خودروهای این شرکت، منتج به تصویری شده که می‌بینید.

این طراحی برای رقابت با خودروهایی نظیر فولکس پاسات و مزدا 6 به خوبی جذابیت‌های خود را به نمایش می‌گذارد. خطوط متعدد و عضلانی بدنه همراه با قوس سقف و ارتفاع پایین شیشه‌ها در برابر کمربند بالای بدنه و کشیدگی قسمت انتهایی با فرم خاص ستون C که سقفی شناور را همچون ماکسیمای جدید تداعی می‌کند، باعث می‌گردد تا در مجموع خودرو از چهره‌ای پویا و قدرتمند برخوردار باشد.

علاوه بر طراحی، تویوتا کمری نسل آینده در بخش پیشرانه نیز رشد قابل توجهی خواهد داشت. احتمال استفاده از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو در این خودرو زیاد است که می‌تواند جایگزین موتور V6 فعلی شود. مدل‌های هیبریدی و چهار سیلندر فعلی نیز برای مصرف سوخت بهتر، بهینه خواهند شد. نسخه هیبریدی این خودرو که شامل موتور الکتریکی روی محور عقب است، می‌تواند یک ترکیب چهار چرخ محرکه جذاب و مؤثر را ایجاد کند.

بعلاوه انتظار می‌رود استفاده از مواد ترکیبی و حتی آلومینیوم برای ساخت شاسی و بدنه باعث کاهش وزن خودرو در عین افزایش استحکام آن شود.

بازیگران زیادی در کلاس کمری قرار دارند که به سختی رقابت می‌کنند و دیگر مانند سابق نمی‌توان کمری را یک خودروی از پیش برنده در این سگمنت قلمداد نمود. مزدا 6، فورد فیوژن، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، شورولت مالیبو، فولکس پاسات و از همه مهمتر، هوندا آکورد منتظر ذره‌ای لغزش از سوی کمری هستند تا بازار آن را به سرعت تصاحب کنند.

به نظر شما کمری می‌تواند در این بازار پر رقابت با تکیه بر ویژگی‌های اصیل خود نظیر قابلیت اطمینان و کیفیت، به پیش برود؟

 تویوتا کمری 2018 چه شکلی است؟

منبع پدال


نظرات