1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برترین خودروهای تاریخ تویوتا

برترین خودروهای تاریخ تویوتا

7 دی 1393
  • 4

این یک لیست از بهترین ساخته‌های تویوتا است شرکتی که در صنعت ریسندگی و بافندگی تا بیمه و خودروسازی حضور دارد و اکنون بزرگ‌ترین و سودآورترین خودروساز جهان است و در طول این هشتاد سالی که از عمرش می‌گذرد میلیون‌ها ماشین سواری و وانت، با دوام و قابل اطمینان بالا ساخته است.

در این مقاله 15 تا از بهترین ساخته‌های تویوتا از ابتدا تا کنون را به شما معرفی می‌کنیم.

وقتی این مقاله را بخوانید ممکن است اتومبیل‌های دیگری هم به ذهنتان برسد که لیاقت حضور در این فهرست را داشته‌اند. اما اتومبیل‌های موجود در لیست ما از انواعی هستند که در بازار ایالت متحده به فروش رسیده‌اند.

15 - لکسس RX300 مدل سال 1999

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

بخش لوکس ساز کمپانی تویوتا یعنی لکسس، در مبحث کیفیت شهره خاص و عام است و این گفته کاملاً در مورد RX300 صدق می‌کند. قبل از اینکه RX300 تولید بشود اتومبیل‌های SUV میان اندازه عرضه شده از سوی کمپانی‌های مختلف با مدل‌های وانت و استیشن واگن پلت فرم مشترکی داشتند. در واقع لکسس RX300 و پونتیاک آزتک پیشگامان استفاده از پلت فرم اتومبیل‌های سواری در شاسی بلندها بودند اما این رویه در لکسس بسیار موفقیت آمیز، ولی برای پونتیاک شکستی بزرگ حساب می‌شود. در سال 1999 مدل RX300 به تنهایی 40 درصد کل فروش کمپانی لکسس در امریکا را بر عهده گرفته بود در واقع می‌شود این مدل را قدم محکم لکسس در ورود به کسب‌وکار شاسی بلندهای میان اندازه دانست.

14 - تویوتا توندرا مدل سال 2000

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

این ماشین از نظر سایز بدنه، نسبت به برادرش تاکوما، بزرگ‌تر ولی از رقیبان آمریکایی‌اش مثل فورد سری اف، شورولت سیلورادو و دوج رم کوچک‌تر بود. عمده دلیل ذکر نام تویوتا توندرا در این فهرست تأثیری بود که به بازار پیکاپ ها گذاشت. می‌توان از تویوتا توندرا به‌عنوان اولین رقیب قدر و چالش‌انگیز برای وانت‌های آمریکائی نام برد.

13 - تویوتا کمری مدل 2008 (مدل ویژه مسابقات نسکار)

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

تویوتا در سال 2007 به مسابقات نسکار وارد شد. اما تا روز 9 ماه مارچ سال 2008 در هیچ مسابقه ای پیروز نشده بود در چهارمین مسابقه از این فصل بود که تویوتا اولین پیروزی‌اش را در پیست آتلانتا کسب کرد. این در حالی است که زادگاه مسابقات نسکار آمریکاست و کسب این پیروزی برای تویوتا بسیار دل‌چسب بوده است.

12 - تویوتا MR2 مدل سال 1985

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

چینش موتور وسط با دیفرانسیل در محور عقب و دو صندلی در داخل کابین لذت زائد الوصفی را در راننده ایجاد می‌کند. نسل اول تویوتا MR2 هم از چنین چینشی استفاده می‌کرد و یکی از دوست‌داشتنی‌ترین اتومبیل‌های دهه 80 میلادی بود.

11 - تویوتا سلیکا سوپرا

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

با سیستم تعلیق مستقل، پیشرانه 2.8 لیتری DOHC ، بهترین و راحت‌ترین صندلی‌ها در میان تمامی رقیبان و رینگ چرخ‌های 14 اینچی، این اولین مدل از سوپرا و اتومبیلی کاملاً قابل ستایش بود و در فهرست 10 خودرو برتر سال 1983 قرار داشت و امروزه هم مدلی کاملاً مجلل و باشکوه حساب می‌شود.

10 - تویوتا کرولا GT-S

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

این مدل ساختار بسیار ساده و سبک وزنی داشت. موتور چهار سیلندر خطی بود و 112 اسب بخار قدرت داشت. بدنه هم بسیار آئرودینامیک بود. با چنین شرایطی این اتومبیل به یک افسانه تبدیل شد.

9 - لکسس LFA مدل سال 2011

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

تلاش تویوتا برای ساختن بهترین اتومبیل در جهان منجر به تولید لکسس LFA شد. این مدل 375.000 دلار قیمت دارد. موتور V10 و 4.8 لیتری است و 553 اسب بخار قدرت تولید می‌کند علاوه بر این تا 9500 دور در دقیقه می‌توان به این ماشین گاز داد.

8 - تویوتا سلیکا ST مدل سال 1971

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

این اولین اتومبیلی بود که تویوتا را فراتر از یک سازنده عادی جلوه داد. قبل از سلیکا ST ، تویوتا چندین و چند اتومبیل را در بازار آمریکا عرضه کرده بود اما همگی آن‌ها ماشین‌های پیش پا افتاده و مقرون به صرفه بودند. رمز موفقیت این مدل پیاده‌سازی طرح بدنه فورد موستانگ (کاپوت کشیده جلو و درب صندوق عقب کوچک) و ترکیب آن با قوای محرکه ی تویوتا کارینا بود.

7 - لکسس LS400 مدل سال 1990

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

با کیفیتی هم طراز مرسدس بنز و رولزرویس و موتوری 8 سیلندر و 4 لیتری و 250 قوه اسب قدرت و قیمتی نزدیک به 35.000 دلار برای مدل پایه، این مدل کلید اصلی معرفی و موفقیت لکسس در بازارهای جهانی بود. لکسس LS400 اتومبیلی بود که باعث شد لوکس سازانی از قبیل مرسدس بنز و ب ام و جاگوار با دیده احترام به تویوتا بنگرند.

6 - تویوتا سوپرا توربو مدل سال 1993

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

به عقیده بسیاری نسل چهارم تویوتا سوپرا با موتور توربو به قدرت 320 اسب بخار، قابل دست‌یابی ترین سوپر اسپرت تمام دوران بود. این مدل تا سال 2002 روی خط تولید بود اما فقط تا سال 1998 در آمریکا عرضه شد. این ماشین قابلیت تیونینگ بالایی داشته و دارد. به طوری که لوازم تقویت به وفور برایش عرضه شده‌اند و به‌راحتی می‌شود از موتور 3 لیتری 24 سوپاپه آن 400 تا 500 اسب بخار قدرت گرفت.

5 - تویوتا کورونا

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

تویوتا در بازار آمریکا یک بازیگر کم حاشیه بود تا اینکه کورونا از راه رسید و جای پای خودش را به‌عنوان یک ماشین قابل اعتماد خانوادگی محکم کرد. مدل‌های T-40 و T-50 تویوتا کورونا، اولین مدل‌هایی بودند که تویوتا را به‌عنوان یک برند معتبر به مردم شناساندند و مسبب اصلی کامیابی تویوتا در بازار آمریکا بودند.

4 - تویوتا 2000 GT مدل سال 1967

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

ظریف، زیبا، نیرو دهی شده توسط یک موتور 6 سیلندر مانند جواهر و مهم تر از همه نقش آفرینی در فیلم‌های جیمز باند. این مدل اولین ماشین اسپرت ژاپنی بود و به عقیده بسیاری از مردم بهترین ماشین تویوتا است. در بازه بین سال‌های 1967 تا 1970 تعداد 351 یا به روایت دیگری 337 دستگاه از این اتومبیل با همکاری یاماها تولید شدند.

3 - تویوتا لندکروزر FJ40 مدل سال 1960

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

یک چهارپای سخت‌کوش و جان‌برکف، این مدل را در هر گوشه ای از جهان می‌شود دید. سری FJ40 نسبت به مدل‌های قبلی لندکروزر قوی پنجه تر و درشت‌تر بود. این مدل به هیچ وجه فریبنده و لوکس نیست اما در همه حال وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام می‌دهد درست همان چیزی که از آن انتظار می‌رود. این مدل بدون تغییر به مدت 20 سال روی خط تولید قرار داشت.

2 - تویوتا Stout مدل سال 1964

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

هیچ کدام از مدل‌های فعلی هایلوکس و تاکوما در موفقیت به پای Stout نمی‌رسند. این ماشینی است که در هر نقطه از جهان می‌شود آن را دید گاهی به‌عنوان حمل کننده مسلسل و گاهی به‌عنوان حمل کننده موشک‌های ضد هوایی این مدل اولین پیکاپ فروخته شده توسط تویوتا در آمریکا بود و از یک موتور 4 سیلندر 1.9 لیتری با 85 اسب بخار قدرت بهره می‌برد. این مدل آن‌قدر پرفروش بود که در آمریکای آن روزها هر کسی یکی از آن را داشت یا حداقل کسی را می‌شناخت که صاحب Stout باشد.

1 - تویوتا کمری مدل 1992

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا

این اولین کمری فروخته شده در آمریکا نبود اما به‌راستی اولین کمری آمریکایی پسند بود. درهایش به مانند یک لیموزین کشیده بود و امکانات فراوانی داشت بسیار هم راحت و جادار بود و برای کسانی که در آرزوی خرید لکسس LS بودند ولی توانایی مالی نداشتند بسیار مناسب به نظر می‌رسید. این ماشین با تمرکز ویژه بر بازار آمریکا طراحی شد و در هر زمینه ای سلیقه ی یک مشتری آمریکایی را در نظر داشت. در واقع از این مدل به بعد بود که تویوتا کمری به طور مرتب عنوان پرفروش‌ترین سدان بازار آمریکا را کسب می‌کرد.

 برترین خودروهای تاریخ تویوتا



نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (7 دی 1393 ساعت 17:40)

    ممنونم تویوتا که با ماشینات خطرات بچگیمو تازه کزدی مرسی car.ir

  • علی فلاحت علی فلاحت (7 دی 1393 ساعت 11:56)

    با سلام
    مطلب جالبی بود ولی دو نکته لازم دونستم بگم که لکسوس rx300 یه کپی بی نقص از بنز ml و لکسوس ls400 که یه کپی از w126 بنز است ولی ناگفته نماند که همه تویوتا را به عنوان یه ماشین خانوادگی کم هزینه و کم مصرف و بی آزار می دونند ایول داره کارش
    فقط خدا کنه که این مشکلات کیفی که الان به شدت گریبانگیر تویوتا و بعضا لکسوس هم شده زودتر دست از سرش برداره تا دوباره مثل سالهای قبلش بشه

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (7 دی 1393 ساعت 10:41)

    بیشتر از کمری نسکار وLFA خوشم اومد

  • آفرین آفرین (7 دی 1393 ساعت 09:05)

    من مدل تویوتا کرونا مدل 1988 داشتم بسیار لذت بخش بود رانندگی با آن ماشین بسیار کم خرج و راحت خیلی راضی بودم واقعا همه مدل خودروهاش عالی اند