1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. حالت خودران تسلا باز هم حادثه آفرین شد

حالت خودران تسلا باز هم حادثه آفرین شد

20 تیر 1395
  • 0

گزارشی جدید حاکی از تصادف اتومبیل تسلا در حین استفاده از حالت راننده اتوماتیک است و پلیس پنسیلوانیا در حال بررسی در خصوص این حادثه میباشد.

در این حادثه یک دستگاه تسلا مدل X که به گفته راننده آن توسط راننده اتوماتیک کنترل میشده پس از برخورد با موانع کنار جاده واژگون شده است. اخیرا نیز تصادف تسلا مدل S با هدایت سیستم راننده اتوماتیک منجر به فوت راننده گردیده است. گزارشی جدید حاکی از تصادف اتومبیل تسلا در حین استفاده از حالت راننده اتوماتیک است و پلیس پنسیلوانیا در حال بررسی در خصوص این حادثه میباشد. این اتومبیل که از نوع تسلا مدل X بوده در حین حرکت در شرق پنسیلوانیا و در منطقه ترنپایک با گارد ریل های سمت راست جاده برخورد کرده و پس از عبور از آنها و برخورد با موانع بتنی واژگون گردیده و بر روی سقف متوقف شده است. آلبرت اسکاگلیون، صاحب خودرو و مالک گالری نقاشی پارک وست به همراه پسر خوانده اش از این تصادف جان سالم به در برده اند.

 تصادف تسلا



افسر پلیس پنسیلوانیا که در صحنه تصادف حاضر بود به نقل از اسکاگلیون گفته است خودرو در زمان تصادف در حالت خودران قرار داشته است. وی اظهار کرد ممکن است راننده را پس از پایان تحقیقات بازداشت کند اما اشاره ای به جرم وی نکرد. در حال حاضر شواهد کافی برای نشان دادن این مطلب که نقص فنی سیستم راننده اتوماتیک موجب این سانحه شده باشد وجود ندارد. این سانحه زمانی رخ داد که اداره ملی ایمنی بزرگراه ها در حال بررسی تصادف تسلا مدل S با یک تراکتور بود که اخیرا رخ داده و منجر به فوت راننده گردیده است. این تصادف اولین مورد منجر به فوت در حین استفاده از سیستم راننده اتوماتیک میباشد. به گفته این اداره سیستم راننده اتوماتیک تسلا موفق به شناسایی یدک تراکتوری که در حال پیچیدن جلوی آن بوده نشده و در نتیجه با آن برخورد کرده است. پخش شدن فیلم توسط سیستم مولتی مدیای خودرو در هنگام تصادف مورد تایید قرار گرفته است. این در حالی است که راننده باید متوجه میبود که راننده اتوماتیک کاملا مستقل نبوده و نیاز به توجه راننده در حین کنترل خودرو با این سیستم وجود دارد. اداره ملی ایمنی بزرگراه ها در اواخر ماه جاری قوانینی را برای اتومبیل های خودران وضع خواهد کرد که در نتیجه تحقیق بر روی عملکرد این خودروها است. نتیجه این تحقیقات نشان میدهد اطمینان خاطر از فناوری هایی مانند ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی میتواند موجب عدم تمرکز و دقت راننده شود.

منبع:دنیای خودرو



نظرات