1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. موتورسیکلت الکتریکی مفهومی تسلا

موتورسیکلت الکتریکی مفهومی تسلا

1 مرداد 1394
  • 0

یانس اسلاپینز (Jans Slapins) کسی است که کار طراحی را به‌صورت مستقل در لندن دنبال می‌کند و در یکی از آخرین کارهای خود، یک پروژه مجازی جالب برای یک موتورسیکلت تسلا طراحی کرده است.

این موتورسیکلت که با عنوان «کانسپت M» یا مدل M نام برده می‌شود، پیش‌نمایشی از یک موتورسیکلت الکتریکی از سازنده خودروهای الکتریکی در کالیفرنیاست. این موتورسیکلت از یک موتور الکتریک با قدرت ۲۰۴ اسب‌بخار استفاده می‌کند و چهار حالت رانندگی کامپیوتری شامل «مسابقه‌ای»، «کروز»، «استاندارد» و «اکو» برای آن برنامه‌ریزی شده است. انرژی موردنیاز موتور الکتریکی از باتری‌های لیتیومی تأمین می‌شود که تا جای ممکن در ارتفاع پایین فریم آلومینیومی موتورسیکلت نصب شده‌اند. همچنین در این موتور سیلکت، هیچ خبری از چیزی به نام دنده نیست.

موقعیت باک بنزین موتورسیکلت به‌عنوان فضایی برای حمل وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند یک کلاه ایمنی بزرگ را در خود جای دهد. چرخ‌ها نیز از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند تا به این وسیله وزن کلی کاهش پیدا کند. همچنین سیستم تعلیق نیز در عقب و شاخه‌ها جلو از «مونو شوک» استفاده می‌کند. باید دید که این طرح می تواند نظر ایلان ماسک را به خود جلب کند یا خیر.

 موتورسیکلت الکتریکی مفهومی تسلا

 موتورسیکلت الکتریکی مفهومی تسلا

 موتورسیکلت الکتریکی مفهومی تسلا

 موتورسیکلت الکتریکی مفهومی تسلا

منبع پدال


نظرات