1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کراس اوور آینده تسلا با نام مدل Y

کراس اوور آینده تسلا با نام مدل Y

27 اسفند 1395
  • 0

پس از موفقیت تسلا مدل ۳، اکنون خودروساز برقی آمریکا قصد دارد تا یک اس یو وی کامپکت را بر روی پلتفرم مدل ۳ روانه بازار کند. اتومبیلی که بنابر شایعات مدل Y نام داشته و ارزان تر از مدل X فعلی خواهد بود.

قیمت مدل ۳ در بازار اکنون از ۳۷۰۰۰ دلار آغاز می‍شود که گمان می‍رود قیمت پایه برای مدل Y اندکی بیش از این مقدار باشد. می‍توان قیمت پایه ای بین ۴۳ تا ۴۵ هزار دلار را برای این اس یو وی کامپکت برقی در نظر گرفت.

با توجه به این قیمت مناسب و در نظر گرفتن این نکته که سال گذشته بیش از ۷ میلیون دستگاه اس یو وی و کراس اوور در آمریکا به فروش رسیده، می‍توان به جرات گفت مدل Y پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به پرفروش ترین محصول تسلا را خواهد داشت.

 همه چیز درباره کراس اوور آینده تسلا با نام مدل Y

با اینکه رونمایی از مدل Y در سال آینده صورت گرفته و تولید آن احتمالا به اواخر سال جاری میلادی موکول می‍شود؛ اما گفته می‍شود ویژگی خاص مدل X یعنی درب های عقب گالوینگ در این محصول نیز استفاده خواهد شد.

در مورد مدل Y این وعده داده شده که به پلتفرم الکترونیکی جدید تسلا مجهز شود. در این صورت تسلا یک پله در فناوری خودران به جلو حرکت خواهد کرد. نسل آینده محصولات تسلا به ۸ دوربین برای دید ۳۶۰ درجه نسبت به اطراف، ۱۲ سنسور اولتراسونیک و یک رادار جدید در جلو مجهز هستند که رادار مذکور در بارندگی و مه شدید نیز کارایی خود را حفظ می‍کند.

الون ماسک درباره ساختار الکتریکی محصولات آینده تسلا اظهار داشته است که ۴۰ برابر قدرتمندتر از محصولات فعلی این شرکت می‍باشند و می‍توان آنها را ابررایانه هایی در داخل یک خودرو دانست.

در حال حاضر تسلا مدل ۳ در ارزان ترین مدل به باتری ۶۰ کیلووات ساعتی مجهز می‍باشد که برد ۲۳۰ مایلی را برای آن فراهم نمود است. اما با توجه به ابعاد بزرگ تر و وزن بیشتر مدل Y این کراس اوور برای رسیدن به برد مشابه باید از باتری هایی با ظرفیت بالاتر استفاده کند.

تسلا در سال گذشته ۷۶۰۰۰ دستگاه خودرو تولید کرد و با افتتاح کارخانه جدید خود موسوم به گیگافکتوری برنامه بلندپروازانه تولید ۵۰۰ هزار دستگاه را تا سال ۲۰۱۹ در سر دارد.

منبع:دنیای خودرو



نظرات