1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

14 خرداد 1394
  • 2

کراس اوورها حالا تبدیل به خودروهایی محبوب شده‌اند چراکه مردم خواهان داشتن خودروهایی با اندازه و عملکردی اسپرت در عین داشتن سواری دینامیک هستند.

کراس اوورها حالا تبدیل به خودروهایی محبوب شده‌اند چراکه مردم خواهان داشتن خودروهایی با اندازه و عملکردی اسپرت در عین داشتن سواری دینامیک هستند. هرچند با تولید کراس‌اوورهای جمع‌وجور و ارزان‌قیمتی مثل هوندا HR-V و مزدا CX-3 میزان دسترسی جهانی مردم به خودروهای کراس آور بیشتر شده است اما با احتساب تعرفه‌های واردات و اختلافات ارزی تهیه این خودروهای ارزان‌قیمت در داخل کشور هزینه گزافی خواهد داشت و این خلأ با حضور خودروهای بی‌کیفیت چینی پر می‌شود. در ادامه کراس‌اوورهای مقرون‌به‌صرفه و زیر 23 هزار دلار را بررسی می‌کنیم.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

10. هیوندای توسان GLS باقیمت 22545 دلار

این خودرو که سایزی متوسط دارد از ساب کامپکت ها بزرگ‌تر و از بسیاری از کامپکت ها کوچک‌تر است. توسان که 22545 دلار قیمت دارد موتوری 2 لیتری دارد که به‌صورت استاندارد با گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می‌شود و 165 اسب‌بخار نیرو و 204 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو دیفرانسیل جلو، نسبت به رقیبانش مصرف بیشتری دارد و در حالت ترکیبی 10.2 لیتر بنزین در صد کیلومتر می‌سوزاند. با توجه به این که اخیراً نسل جدید توسان رونمایی شده است اگر این خودرو را در نظر دارید باید برای تهیه این خودرو زودتر دست‌به‌کار شوید.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

9. سوبارو XV کراس‌ترک 2 لیتری باقیمت 22445 دلار

به غیر از این خودرو که از سیستم انتقال قدرت AWD استفاده می‌کند بقیه کراس‌اوورهای موجود در این لیست دیفرانسیل جلو هستند. البته سوبارو سیستم هوشمند چسبندگی در لغزش را نیز برای کراس ترک XV در نظر گرفته که ردی از آن در سایر خودروهای این لیست دیده نمی‌شود. سوبارو که معمولاً محصولات خود را با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک روانه بازار می‌کند این خودرو را هم از این لطف دریغ نکرده است. مصرف ترکیبی این خودرو 8.1 لیتر در صد کیلومتر است که مصرف نسبتاً خوبی در این رنج قیمت محسوب می‌شود.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

8. داج جرنی AVP باقیمت 21650 دلار

ارزش‌های داج جرنی را باقیمتی که دارد نسنجید. این خودروی دیفرانسیل جلو باقیمت پایه 22 هزار دلار موتوری چهار سیلندر و 2.4 لیتری دارد که با تولید 173 اسب‌بخار نیرو، توان مناسبی در اختیار این کراس آور کامپکت قرار می‌دهد اما از آنجایی که این خودرو تنها گیربکس چهار سرعته اتوماتیک را در اختیار خریداران قرار می‌دهد مصرف بنزین 9 لیتر در صد کیلومتر در جاده دور از انتظار نیست.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

7. نیسان جوک S باقیمت 21075 دلار

نیسان جوک با آن قیافه عجیبش در حالت پایه تنها 21 هزار دلار قیمت دارد. با این که قدرت در جوک به دیفرانسیل جلو منتقل می‌شود این خودرو چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ، همچنان سواری اسپرتی دارد. این موتور که 188 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند به‌صورت استاندارد با گیربکس CVT جفت می‌شود و در شهر 8.4 لیتر در صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند که این عدد در جاده تا 7.3 لیتر در صد کیلومتر کاهش می‌یابد. با افزایش تقاضا، نیسان بدون هزینه‌ای اضافی رنگ‌های مختلفی مثل رنگ زرد روشن یا همان خورشید زرد و آبی تیره یا همان آبی کیهانی را برای این خودرو در نظر گرفت.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

6. نیسان روگ سلکت باقیمت 21035 دلار

نیسان که از اهمیت بازار کراس آور ها باخبر است هنوز نسل قبلی روگ را به مشتریانی پیشنهاد می‌دهد که پول کافی برای خرید نسل جدید را ندارند. زیر کاپوت این خودرو موتوری چهار سیلندر و 2.5 لیتری قرار دارد که با گیربکس معمول نیسان یعنی CVT جفت می‌شود و 175 اسب‌بخار نیرو و 237 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف این خودرو در شهر 10.2 و در جاده 8.4 لیتر بنزین در صد کیلومتر اعلام شده است.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

5. شورولت ترکس LS باقیمت 20995 دلار

کراس آور شهری شورولت که ماشینی کاملاً مقرون‌به‌صرفه است در مدل پایه قیمتی 21 هزار دلاری دارد. ترکس که بر اساس شورولت سونیک ساب کامپکت طراحی شده با موتور 1.4 لیتری توربوشارژ ارائه می‌شود. این موتور که با گیربکس شش سرعته اتوماتیک همراه است 138 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و 6.9 لیتر بنزین در بزرگراه و 9 لیتر بنزین در شهر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. در نهایت ترکس باوجود سایز کوچکش فضایی 1.37 مترمکعبی را مهیا می‌کند.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

4. فیات 500X پاپ باقیمت 20900 دلار

فیات 500X مثل داغی بر سینهٔ ترکس است چراکه 100 دلار ارزان‌تر از آن است. این خودروی فیات در بیشتر بخش‌های خود مشابه جیپ رنگید طراحی شده است. این دو خودرو که موتوری چهار سیلندر و 1.4 لیتری توربوشارژ دارند قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند و 160 اسب‌بخار نیرو و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید که خودرویی خوب و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید باید گیربکس دیگری سفارش دهید، گیربکس 9 سرعته اتوماتیک که با پکیج و موتوری دیگر ارائه می‌شود انتخاب خوبی خواهد بود. البته این گیربکس 1500 دلار هزینه‌ای اضافی در پی خواهد داشت.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

3. میتسوبیشی ASX اوت‌لندر اسپرت ES باقیمت 20445 دلار

عدم حضور اوت‌لندر میتسوبیشی در این لیست جای تعجب داشت. چراکه این خودرو باقیمت پایه 20445 دلار و موتور چهار سیلندر 2 لیتری نیرویی 148 اسب‌بخاری تولید می‌کند. این موتور که با گیربکس 5 سرعته دستی جفت می‌شود قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و مصرف ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر را ثبت می‌کند.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

2. هوندا HR-V LX باقیمت 19995 دلار

هوندا HR-V جدید اولین کراس آور این لیست است که قیمتی زیر 20 هزار دلار دارد. این خودرو که در مجموعه هوندا زیر CR-V قرار می‌گیرد بخش‌هایی از مشخصات این خودرو را قرض گرفته است. زیر کاپوت این خودرو موتوری چهار سیلندر و 1.8 لیتری قرار دارد که 141 اسب‌بخار نیرو و 172 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور که با گیربکس شش سرعته دستی جفت می‌شود با مصرف 9.4 لیتر بنزین در شهر و 6.9 لیتر بنزین در جاده در صد کیلومتر خودروی محبوبی خواهد بود.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

1. جیپ رنگید اسپرت باقیمت 18990

ساب کامپکت جدید جیپ باقیمت کمتر از 19 هزار دلار مقرون‌به‌صرفه ترین کراس آور این لیست است. رنگید نسبت به دیگر خودروهای جیپ قیافه‌ای اسپرت تر و جالب‌تری دارد. این خودرو که از موتور 1.4 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد با گیربکس شش سرعته دستی جفت می‌شود و 160 اسب‌بخار نیرو و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. رنگید مصرف سوخت متناسبی دارد و 8.7 لیتر بنزین در حالت ترکیبی و 7.6 لیتر در جاده در صد کیلومتر مصرف می‌کند.

 ده کراس اوور برگزیده ارزان قیمت

اگر شما بدون در نظر گرفتن خودرو به دنبال معامله‌ای ارزان در کراس اوور‌ها هستید می‌توانید از رنگید چشم بپوشید و دو جیپ دیگر یعنی جیپ کامپس و جیپ پاتریوت را انتخاب کنید که به ترتیب قیمتی 19990 و 17790 دلاری دارند. اما به این دلیل این دو خودرو در لیست قرار نگرفتند که نسل آن‌ها یا متوقف می‌شود یا دوباره طراحی می‌شود.

منبع پدال


نظرات

  • گالاردو گالاردو (15 خرداد 1394 ساعت 15:53)

    به شخصه سوبارو ایکس وی ترک رو بیشتر میپسندم.

  • امیر خودرو امیر خودرو (14 خرداد 1394 ساعت 05:03)

    البته تا جایی که ما میدونیم همین هیوندای توسان و میتسوبیشی ASX آرزوی خرید خیلی از ایرانیان است و برای رسیدن بهش بسیار مشتاق هستند و شقر پولدار جامعه سوار این دو ماشین می شوند و در ایران تا حدودی لوکس به شما میرود ولی خب در خارج از کشور حسابش جداست و این ماشین ها جر کراس اوور های ارزان قیمت به شمای می روند
    اما متاسفانه در ایران ....