1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

15 دی 1394
  • 0

چند روزی است که زمستان شروع شده است و بیشتر کشورهای جهان روزهای سرد و برفی را تجربه می‌کنند. برخی از نواحی جغرافیایی به اقتضای آب‌وهوایی که دارند، زمستان‌های طولانی و احتمالا پربرف را تجربه می‌کنند. افرادی که در این نواحی زندگی می‌کنند برای راحتی در رفت‌وآمد نیاز به خودروهایی دارند که حداقل‌هایی را در زمینه‌ی ایمنی و عملکرد برایشان فراهم کند.

زمستان هرچند زیباست و چشم‌اندازهای برف و یخ آن هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند، اما رانندگی در برف، یخ و دمای پایین می‌تواند برای هر راننده‌ای مشکل‌ساز شود. در این میان برخی خودروها هستند که به طور کامل برای زمستان و هوای سرد و برفی طراحی شده‌اند. برای آشنایی با ده مورد از این خودروها با ما همراه باشید.

چند روزی است که زمستان شروع شده است و بیشتر کشورهای جهان روزهای سرد و برفی را تجربه می‌کنند. برخی از نواحی جغرافیایی به اقتضای آب‌وهوایی که دارند، زمستان‌های طولانی و احتمالا پربرف را تجربه می‌کنند. افرادی که در این نواحی زندگی می‌کنند برای راحتی در رفت‌وآمد نیاز به خودروهایی دارند که حداقل‌هایی را در زمینه‌ی ایمنی و عملکرد برایشان فراهم کند. یک خودرو مناسب برای زمستان لزوما نباید شاسی‌بلند باشد یا اینکه از پیشرانه‌ی فوق قوی برخوردار باشد. وجود سیستم‌های کنترل لغزش و بهبود فرمان‌پذیری مناسب از لازمه‌های یک خودروی مناسب برای زمستان هستند. برخی ازخودروهای سدان و مینی هم در این لیست آورده شده‌اند. در این گزارش ده خودرویی را که در میان سایر خودروها با استقبال بیشتری در سال‌های اخیر برای فصل زمستان مواجه شده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

1. تویوتا سینا

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

تویوتا سینا از خودروهایی است که فضای زیادی را برای مسافران در نظر گرفته و از این رو یک خودروی خانوادگی خوب تلقی می‌شود. این مینی‌ون تمام‌دیفرانسیل دارای پیشرانه‌ی شش سیلندر با توان 266 اسب بخار و مصرف سوخت 10 لیتر در هر صد کیلومتر است. توان بالا و فضای زیاد برای سرنشینان، این خودرو را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای فصل زمستان مطرح کرده است.

2. شورولت تاهو

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

امروزه همه‌ی خودروهای شاسی‌بلند درباره‌ی ایمنی و عملکرد بالایشان ادعاهای زیادی را مطرح می‌کنند. اما تاهو خودرویی است که در عمل هم توانایی‌های بالایی از خود نشان می‌دهد. اگر فردی به دنبال یک شاسی‌بلند مناسب برای فصل زمستان باشد شورولت تاهو به هیچ وجه وی را ناامید نخواهد کرد. تاهو یک شاسی‌بلند به‌دردخور و در عین حال شیک است که گنجایش 9 سرنشین را دارد و می‌تواند بیش از 3600 کیلوگرم بار را در صورت بکسل کردن با خود یدک بکشد. علاوه بر این‌ها این خودرو تمام‌دیفرانسیل بوده و یک بسته‌ی همه‌جارو (all-terrain package) روی خودرو وجود دارد که آن را برای پیمودن هر نوع مسیری مناسب می‌کند. پیشرانه‌ی تاهو از نوع هشت سیلندر بوده و توانی به اندازه‌ی 320 اسب بخار فراهم می‌کند.

3. سوبارو ایکس وی کراس‌ترک

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

این خودرو اعتماد لازم برای انجام سفرهای جاده‌ای در هر نوع شرایط آب‌وهوایی را خواهد داد. یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر با توان 148 اسب بخار و مصرف سوخت 14 لیتر در صد کیلومتر برای این خودرو مقدار نسبتا مناسبی به شمار می‌رود. یک سیستم تعلیق تقویت‌شده، رانشگر تمام‌دیفرانسیلی و فاصله‌ی 24 سانتی‌متری شاسی از زمین از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند. کراس‌ترک یک خودروی پردوام و شیک است که برای پیمودن جاده‌های ناهموار بسیار مناسب است.

4. فورد فیوژن

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

فورد فیوژن یک سدان چهار سیلندر با توان 170 اسب بخار است که مدل تمام‌دیفرانسیلی آن هم در دسترس است. این خودرو از توان لازم برای همه‌ی فصول سال برخوردار است. مصرف سوخت آن 14 لیتر در هر صد کیلومتر است. این سدان به نسبت قیمتی که دارد می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای رانندگی در زمستان باشد.

5. مینی کوپر

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

بر خلاف اندازه‌ی کوچکش، مینی کوپر خودرویی است که برای یک عملکرد خوب در همه‌ی فصول سال ساخته شده است. امکاناتی از قبیل ترمز‌های ضدقفل، سیستم کنترل اصطکاک تمام‌فصل، کنترل تعادل دینامیکی و کنترل ترمز هنگام پیچ همه با هم مینی کوپر را به یک خودروی کارامد برای کارکرد مناسب در همه‌ی مسیرها و شرایط آب‌وهوایی بدل می‌کند. مینی کوپر شاید یک خودروی سفری عالی نباشد، اما سیستم‌هایی که روی این خودرو به کار بسته شده‌اند برای عملکرد مناسب در برف و یخ کاملا مناسب هستند.

6. سوزوکی اس ایکس 4 کراس‌اوور

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

کراس‌اوورها اغلب به خاطر رانندگی آسان و راحتی معروف هستند، اما همه‌ی آنها از دامنه‌ی عملکرد مناسب برای راحتی و آسایش هنگام مواجهه با جاده‌های برفی و یخی برخوردار نیستند. کراس اوور سوزوکی اس ایکس 4 در بسیاری از مسیرها انتظارها را برآورده خواهد کرد؛ یک خودروی 150 اسب بخاری با پیشرانه‌ی دولیتری و همچنین یک سیستم تمام دیفرانسیلی سه حالته که هیچ‌گاه راننده را در روزهای برفی تنها نخواهد گذاشت. علاوه بر اینها خودرو دارای یک کابین جادار است. قیمت پایه‌ی خودرو در حدود 15 هزار دلار است و نسبت به قیمتش یک خودروی مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌رود.

7. مرسدس بنز ئی550 4ماتیک

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

البته مسلما کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها برای مسافرت در زمستان مناسب‌ترند، اما از سویی برخی خودروها هم هستند که به عنوان خودروهای لوکس بوده و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند. اگر نگاه نزدیک‌تری به این محصول مرسدس داشته باشیم می‌بینیم که این سدان جادار و تمام‌دیفرانسیلی و از طرفی با فرمان‌پذیری مناسب، این خودرو را حتی در روزهای برفی هم به یک خودروی مناسب و قابل اطمینان تبدیل می‌کند. گفتنی است که موتور هشت سیلندر 4.7 لیتری و توان 402 اسب بخاری، این مرسدس را در ردیف خودروهای پرتوان قرار داده است.

8. آئودی ای4 3.2 کواترو

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

این خودرو یکی دیگر از خودروهای لوکس است که برای رانندگی در هوای سرد و برفی مناسب و کارامد خواهد بود. این خودروی 250 اسب بخاری نسبت به عملکردش قیمت بالایی ندارد و ویژگی هایی از قبیل فرمان پذیری مناسب و عملکرد خوب حتی در روزهای برفی آن را به یک خودروی مناسب بدل می سازد. اندازه‌ی کابین آن برخلاف سایر سدان‌های بزرگ آئودی کمی فشرده‌تر است. ولی با این حال فضای لازم را برای آسودگی و رفاه سرنشینان دارد.

9. وولوو ایکس سی 70

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

ایکس سی 70 برای افرادی که به دنبال یک خودروی پردوام و قابل اطمینان هستند خودروی بسیار مناسبی خواهد بود. پیشرانه‌ی 2.5 لیتری پنج سیلندر با توان 250 اسب بخار و توانایی یدک کشیدن 1600 کیلوگرم با بکسل نشان‌دهنده‌ی توان بالای این خودرو است. تمام مدل‌های ایکس سی هفتاد دارای امکاناتی از قبل کنترل شیب و صفحه‌های لغزنده در جلو و عقب هستند. این خودرو از نظر تعادل و آسودگی سرنشینان هم رضایت لازم را در میان خریداران داشته است؛ قیمت مناسب و ظاهر اسپرت، ایکس سی70 را به یک خودروی تقریبا مناسب برای هر فصلی تبدیل می کند.

10. بی ام دبلیو 535 ایکس اسپرتس واگن

 10 خودرو مناسب برای فصل زمستان

لازم نیست برای اینکه یک خودرو مناسب هوای برفی و زمستانی شود حتما لوکس باشد یا اینکه عملکرد و توان بسیار بالایی داشته باشد. این خودروی شش سیلندر با یک پیشرانه‌ی سه لیتری، فرمان‌پذیری مناسب، سیستم کنترل لغزش و آپشن‌های فراوان دیگری که روی آن تعبیه شده است، می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای رانندگی در زمستان باشد.



نظرات