1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ده طراحی زیبا در خودروها

ده طراحی زیبا در خودروها

15 آذر 1394
  • 0

هنر طراحی خودرو محدود به بخش‌های خاصی از خودرو مانند بدنه‌ی آن نمی‌شود. هر عضوی از خودرو می‌تواند به واسطه‌ی نبوغ طراح آن به نقطه‌ی قوتی در کارنامه‌ی خودرو تبدیل شود.

 ده طراحی زیبا در خودروها

هنر طراحی در صنعت خودرو نیز همانند سایر جنبه‌های زندگی از اهمیت بالایی بر خوردار است. خودرو‌های بسیاری همه ساله طراحی و به بازار ارائه می‌شوند؛ اما تنها تعداد بسیار اندکی از آن‌ها جاودانه می‌شوند.

دقت بالای طراحان به جزئیات در تمامی بخش‌های خودرو باعث می‌شود محصولی خلق شود که حتی سال‌ها پس از معرفی آن، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و بینندگان از دیدن آن لذت مضاعف ببرند.

در این مقاله به ۱۰ عدد از المان‌ها و اجزای زیبای طراحی شده‌ می‌پردازیم که در نوع خود بی‌‌نظیر هستند. این المان‌ها علاوه بر زیبایی چشمگیر، به زبان طراحی برند خود تبدیل شده‌اند که با اولین نگاه می‌توان سازنده خودرو را شناسایی کرد.

خروجی‌های اگزوز پورشه ۹۱۸

 ده طراحی زیبا در خودروها

زمانی که پورشه در حالت الکتریکی خود در سکوت کامل مشغول حرکت است هیچ کس حتی فکرش را هم نمی‌کند با فعال شدن پیشرانه‌ی ۸ سیلندر و ۴.۶ لیتری ۹۱۸، شعله‌های احتراق پیشرانه از اگزوز‌های این خودرو به صورت مداوم به بیرون هدایت شود تا صحنه‌ای بسیار جذاب برای بینندگان خلق شود. خروجی‌های اگزوز ۹۱۸ در انتهای خودرو و بالای محفظه‌ی موتور تعبیه شده‌اند.

داشبورد مرسدس بنز AMG GT S

 ده طراحی زیبا در خودروها

داشبورد تعبیه شده در مدل AMG GT S جای هیچ بحثی را باقی نخواهد گذاشت. در قسمت میانی داشبورد یکی از زیباترین و دقیق‌ترین چیدمان‌های صنعت خودرو را شاهد هستیم.

تمامی دکمه‌ها در محل مناسب به نحوی قرار داده شده‌اند تا راننده به راحتی بتواند به کنترل بخش‌های مختلف خودرو بپردازد. محل استراحتگاه دست راننده نیز به چرم مرغوب مجهز شده و نماد شهر آفالترباخ، مقر اصلی مرسدس بنز، نیز بر روی آن حک شده است.

چراغ‌های عقب استون مارتین ونکوئیش

 ده طراحی زیبا در خودروها

چراغ‌های عقب پرچمدار حال حاضر استون مارتین به شکل بومرنگ طراحی شده‌اند و این تولید‌کننده بنام انگلیسی در طراحی آن‌‌ها از مدل جاودانه One-77 الهام گرفته است.

سقف پورشه ۹۱۱ تارگا S

 ده طراحی زیبا در خودروها

پورشه ۹۱۱ تارگا اِس یکی از نمونه‌های موفق بازطراحی خودروهای قدیمی است. پورشه با حفظ اصالت زبان طراحی خود و اضافه کردن المان‌های مختلف محصولاتی فوق‌العاده تولید می‌کند. سقف آلومینیومی تارگا اِس یکی از این نمونه است.

داشبورد استون مارتین

 ده طراحی زیبا در خودروها

باز هم استون مارتین و باز هم مدل ونکوئیش. اما این بار به سراغ داشبورد این خودرو رفته‌ایم که از همان زبان طراحی آشنای سایر محصولات این برند استفاده می‌کند.

استون مارتین به جای استفاده از پلاستیک، از دکمه‌‌هایی با جنس شیشه بهره برده است که حس فوق‌العاده‌ای به کاربر منتقل می‌کند. مکانیزم استارت پیشرانه و انتخاب حالت گیربکس نیز در نوع خود بی‌نظیر است.

غربیلک فرمان آلفارمئو 4C

 ده طراحی زیبا در خودروها

غربیلک اکثر خودروهای مدرن به انواع دکمه‌ها برای کنترل بخش‌های مختلف مجهز شده است. اما آلفارمئو در مدل 4C با طراحی غربیلکی ساده و اسپرت برای عاشقان رانندگی به شرکت‌های دیگر نیز یاد‌آوری کرده است که این جز از خودرو در وهله اول چه وظیفه‌ای دارد.

داشبورد بنتلی کانتیننتال GT V8

 ده طراحی زیبا در خودروها

بنتلی با رعایت زبان طراحی و لوکس خود، داشبورد‌های فوق‌العاده‌ای طراحی می‌کند. استفاده‌ی وسیع از آلومینیوم در کنار دقت بالا به جزئیات نمای بی‌نظیری از داشبورد کانتیننتال GT ساخته است.

اهرم‌های باز و بسته کردن دریچه‌های ورودی هوا به کابین، یکی از موارد حفظ اصالت و پایداری به طراحی کلاسیک بنتلی است که فولکس واگن از آن‌ها غافل نمانده و با ترکیب هنر مدرن به بازسازی پرداخته است.

چراغ‌های جلو ولوو XC90

 ده طراحی زیبا در خودروها

XC90 پرچمدار خودروهای شاسی بلند ولوو است که تعداد زیادی از نشریات معتبر از آن به عنوان بهترین خودرو در کلاس شاسی بلند‌های فول سایز جهان نام برده‌اند. ولوو در چراغ‌های جلو این خودرو از ال‌ای‌دی یکپارچه‌ی گسترده‌ای در عرض چراغ استفاده کرده است که با توجه به طراحی خاص آن، لقب چکش تور برای آن انتخاب شده است.

بدنه فراری F12 برلینتا

 ده طراحی زیبا در خودروها

هیچ مقاله‌‌ای در زمینه طراحی وجود ندارد که نام فراری در هیچ یک از بخش‌های آن ذکر نشده باشد. بدنه F12 و خطوط آن به نحوی طراحی شده است تا با گذر جریان‌های هوا پایداری این سوپر‌اسپرت در تمامی شرایط تضمین شود. در توصیف تلفیق هنر و مهندسی فراری همین بس که با توجه به زیبایی شگفت‌انگیز F12، هیچ خطی بر روی بدنه‌ی این خودرو نخواهید یافت که بدون مقصود خاصی قرار گرفته باشد.

جلوپنجره مرسدس بنز CLA250

 ده طراحی زیبا در خودروها

زبان طراحی جدید مرسدس بنز که یکی از نشانه‌های آن جلوپنجره عضلانی محصولات است، علاوه بر تغییر در شمایل ظاهری خودروها نشان از باطن خشن‌تر مرسدس بنز نسبت به گذشته دارد.

CLA250 به عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده مرسدس بنز به جلو پنجره‌ای بزرگ با لوگوی بزرگ این خودروساز اهل اشتوتگارت مجهز شده است تا به شما یاد‌آور شود که گول ظاهر کوچک این خودرو را نخورید.

منبع Zoomit.ir


نظرات