1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی در شرف تولید

موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی در شرف تولید

11 مهر 1394
  • 0

زمانی که موتورسیکلت مجهز به سوپر شارژ کمپانی کاوازاکی به نام H2R و با قدرتی معادل با 300 اسب بخار، تبدیل به تیتر یک اخبار شد و هنوز به بازار نیامده سر و صدای زیادی در اینترنت بپا کرده بود، کمپانی سوزوکی از کانسپت موتورسیکلت Recursion رونمایی کرد و مدعی شد که قرار است این موتورسیکلت را با انجینی مجهز به توربو شارژر به مرحله تولید برساند؛ رؤیایی که به نظر می‌رسد در این ماه یک قدم به واقعیت نزدیکتر شده باشد.

نمایشگاه سال 2013 شهر توکیو اولین جایی بود که کمپانی سوزوکی از کانسپت Recursion رونمایی کرد. این موتورسیکلت از یک انجین دوسیلندر موازی به حجم 588 سی‌سی و مجهز به توربو شارژر بهره می‌برد، انجینی که قدرتی معادل با 100 اسب بخار در 8.000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 100.3 نیوتن متر در 4.500 دور در دقیقه را برای Recursion فراهم می‌آورد.

احتمالاً کسانی که تا حدودی با موتورسیکلت‌های سوپر اسپرت کمپانی سوزوکی آشنایی دارند با شنیدن این مشخصات به یاد مدل GSX-R600 خواهند افتاد. موتورسیکلتی که از یک انجین به حجم 600 سی‌سی و با قدرتی معادل با 103 اسب بخار در 13.550 دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور 59.1 نیوتن متر در 11.140 دور در دقیقه، بهره می‌برد؛ اما نکته که نباید فراموش کنید این است که این قدرت و نیروی گشتاور تاکنون بر روی موتورسیکلتی وجود داشته است که دو تا سه برابر سنگین‌تر و تنومندتر از یک موتورسیکلت با وزن متوسط همانند Recursion است.

کمپانی سوزوکی در ماه مارس امسال (2015 میلادی) ویژگی‌های منحصربه‌فردی ازجمله طراحی انجین و تعبیه ورودی‌های هوای انجین در قسمت چراغ جلو را ثبت اختراع کرد. یکی از سایتهای خبری در این مورد نوشت:

"بیشترین تمرکز طراحان در ثبت طرح‌های اولیه بر روی ایجاد یک ورودی هوای حفره مانند در قسمت چراغ جلو و به‌منظور تثبیت موقعیت توربو شارژر در عین کاستن از وزن نهایی موتورسیکلت و درنتیجه مرکز ثقل پایین‌تر بوده است. توربو دقیقاً در زیر رادیاتور و پشت چرخ جلو قرار گرفته و با یک پوشش مناسب محافظت می‌شود. محفظه هوا نیز زیر انجین طراحی شده است تا با حذف کردن لوله‌های مورد نیاز انتقال هوا، کیفیت بیشتر و وزن کمتری را ایجاد کند که این مورد هم به پایین‌تر آوردن مرکز ثقل کمک می‌کند."

به نظر می‌رسد کمپانی سوزوکی در تلاش است تا با انتشار این‌گونه اخبار و اطلاعات ما را به این باور برساند که حقیقتاً در آستانه به مرحله تولید Recursion قرار دارد وگرنه چه دلیلی دارد که این کمپانی تمام موارد طراحی این موتورسیکلت را رسانه‌ای کند، درحالی‌که همه می‌دانند ایجاد اصلاحات در کانسپت‌های اولیه چیز عجیبی نیست.

اوایل امسال هم مجله ژاپنی و نه‌چندان معتبر Young Machine تصاویری از Recursion را با این ادعا که این همان نسخه‌ نهایی و رو به تولید این موتورسیکلت است را منتشر کرد و گزارشی از روند رو به تکامل Recursion ارائه داد.

اما اتفاقی که در این ماه آتش شایعات را در مورد تولید این موتورسیکلت داغ‌تر کرده است گزارش سایت Visordown از تجاری‌سازی نام Recursion توسط کمپانی سوزوکی بود، اقدامی که یک گام روبه‌جلو محسوب شده و می‌تواند مقدمه‌ای عالی برای رونمایی نهایی از این موتورسیکلت باشد.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سوزوکی از موتورسیکلت توربوی خودش در نمایشگاه امسال توکیو و یا نمایشگاه EICMA رونمایی خواهد کرد یا نه؛ البته هنوز هیچ دلیل و سرنخ قانع‌کننده‌ای برای این رونمایی و نزدیک شدن سوزوکی توربو به تولید وجود ندارد و باید منتظر اتفاقات آینده بمانیم.

 موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی در شرف تولید

 موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی در شرف تولید

 موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی در شرف تولید

 موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی در شرف تولید

 موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی در شرف تولید

 موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی در شرف تولید

 موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی در شرف تولید

 موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی در شرف تولید

منبع پدال


نظرات