1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مایتی دک کانسپت عجیب سوزوکی

مایتی دک کانسپت عجیب سوزوکی

12 مهر 1394
  • 0

با نزدیک‌شدن به روز بازگشایی نمایشگاه توکیو، خودروسازان ژاپنی رفته‌رفته کانسپت‌های عجیب‌ و غریب خود را معرفی می‌کنند. یکی از این عجایب، «مایتی دِک»، یک مینی‌کار کانسپت جدید متعلق به سوزوکی است که درصدد ارائه نوعی جدید از لذت رانندگی و کاربرد وسایل نقلیه است. خودروهای ساحلی و مدل ‌های کلاسیک ژاپنی «کِی»، الهام‌بخش این کانسپت بوده‌اند و سبکی جالب از یک اتومبیل ایجاد شده است.

طرح صندلی‌های 2+2 همراه با سقف نرم و صندوق روباز، نشانه‌ای روشن از اشاره سوزوکی به مدل کوپه کاربردی «مایتی بوی» با موتور ۵۴۳ سی‌سی است. مایتی بوی یک خودروی تجاری دهه ۱۹۸۰ میلادی بود که در ژاپن استقبال زیادی از آن شد.

در این کانسپت، موقعیت کف بارگیر را می‌توان برای استفاده‌های گوناگون، تغییر داد. این قسمت با ویژگی حرکت اتوماتیک به بالا و پایین همراه است تا بتواند نیازهای مختلف روزمره را برآورده کند. همچنین شکی نیست که خودروساز ژاپنی، مایتی دک را برای فعالیت در فضای آزاد آماده کرده است؛ چیزی مانند سیتروئن کاکتوس M، ولی در ابعاد کوچکتر.

طول کلی «مایتی دک» تنها ۳۳۹۵ میلی‌متر است، عرضی برابر ۱۴۷۵ میلی‌متر دارد و قد آن نیز ۱۵۶۰ میلی‌متر است. این خودرو، برای پیشرانه نیز از یک موتور توربوی ۶۵۸ سی‌سی ۳ سیلندر با همراهی یک موتور الکتریکی «اس-انرژی شارژ» استفاده می‌کند. در همین حال، میزان قدرت انتقالی به چرخ‌های جلو همچنان در سطح یک حدس باقی می‌ماند. ولی احتمالاً از این خودرویی نباید انتظار عملکرد چندانی داشته باشیم. فقط چیزی که ما را کنجکاو می‌کند، احتمال بازگشت مدل مایتی بوی در قالب این کانسپت است.

 مایتی دک کانسپت عجیب سوزوکی

 مایتی دک کانسپت عجیب سوزوکی

 مایتی دک کانسپت عجیب سوزوکی

 مایتی دک کانسپت عجیب سوزوکی

 مایتی دک کانسپت عجیب سوزوکی

 مایتی دک کانسپت عجیب سوزوکی

منبع پدال


نظرات