1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوبارو ایمپرزا ۵ درب

سوبارو ایمپرزا ۵ درب

13 آبان 1394
  • 0

سوبارو نخستین جزئیات از مدل جدید «ایمپرزا ۵ درب کانسپت» را که در نمایشگاه اتومبیل توکیو ۲۰۱۵ رونمایی شده، منتشر کرده است. به گفته سوبارو، این کانسپت که از آن به عنوان پیش‌نمایشی از نسخه جدید سوبارو ایمپرزا هاچ‌بک مدل ۲۰۱۷ یاد می‌‌شود، دارای ترکیبی از المان‌های برجسته «دینامیک و مستحکم» و همین‌طور، کیفیتی فراتر از خودروهای هم‌رده‌اش است.

عناصر طراحی به کار رفته در این کانسپت، نه‌‌تنها به نسل بعدی ایمپرزا، بلکه به آینده مدل‌های مختلف سوبارو اشاره دارند. با توجه به اینکه به‌تازگی در طراحی لگاسی سدان و اوت‌بک واگن تجدیدنظر صورت گرفته، به نظر می‌رسد که مدل جدید بعدی سوبارو، یک کراس‌اور بزرگ و کاربردی ۷ سرنشینه، در کنار نسل جدید ایمپرزا باشد.

ایمپرزا ۵ در کانسپت دارای خطوط منحصر به فرد در کناره‌های بدنه و همین‌طور، جلوپنجره شش ضلعی ویژه سوبارو و چراغ‌های جلوی طرح «هاوک-آی» است. به گفته طراحان، چرخ‌های بزرگ (مطابق معمول خودروهای نمایشگاهی) در کنار قاب گل‌گیرها در این کانسپت، از جمله عناصر بیانگر قابلیت اطمینان سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در سوبارو هستند.

در طراحی جدید ایمپرزا از سطوح گرد بیشتری استفاده شده و به نظر می‌رسد که خط سقف آن، شیب بیشتری نسبت به مدل کنونی داشته باشد. این کانسپت ایمپرزا که در نمایشگاه توکیو به نمایش گذاشته شده، در همین حال، نشانه‌هایی از نسل بعدی کراس‌اور بسیار موفق XV کراس‌ترک نیز در خود دارد که بعد از معرفی ایمپرزا در اواخر سال ۲۰۱۶، احتمالاً ۲ سال بعد از آن باید منتظر این مدل جدید دیگر سوبارو باشیم.

مدل جدید ایمپرزا، اولین مدل کامپکت سوبارو خواهد بود که در کارخانه مونتاژ این کمپانی واقع در ایندیانای امریکا تولید خواهد شد. این کارخانه به مدت ۲۵ سال، محل تولید لگاسی و اوت‌بک بوده است. بخشی از این کارخانه قبلاً در اختیار تویوتا برای ساخت «کمری» بوده، ولی پس از در اختیار قرار گرفتن آن توسط سوبارو، این کمپانی در حال اضافه کردن خط تولید هر دو مدل کامپکت ایمپرزا و کراس‌ترک و همین‌طور، کراس‌اور جدید ۷ سرنشینه‌اش است.

اولین چیزی که در مورد کانسپت ایمپرزا ۵ در جلب‌توجه می‌کند، شباهت گوشه‌هایی از آن به مدل کنونی مزدا 3 هاچ‌بک است. البته نشست خبری نیز کاملاً برای ما روشن می‌کند که این کانسپت در حال حاضر، تنها یک طراحی مقدماتی است. سوبارو در همین حال، هیچ‌گونه اشاره‌ای به جزئیات در مورد پیشرانه و یا ویژگی‌های دیگر این خودرو نمی‌کند و مشخصات ارائه شده، محدود به ابعاد، چرخ‌ها (۱۹ اینچ) و ظرفیت سرنشین‌های آن (۵ نفر) هستند. برای دست‌یابی به جزئیات بیشتر، احتمالاً باید تا حدود یک سال بعد که سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۷ رونمایی شود، صبر کرد.

 سوبارو ایمپرزا ۵ درب

 سوبارو ایمپرزا ۵ درب

 سوبارو ایمپرزا ۵ درب

 سوبارو ایمپرزا ۵ درب

 سوبارو ایمپرزا ۵ درب

 سوبارو ایمپرزا ۵ درب

 سوبارو ایمپرزا ۵ درب

منبع پدال


نظرات