1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی نسل جدید سوبارو فورستر، جادار، کارآمد و ایمن‌تر

معرفی نسل جدید سوبارو فورستر، جادار، کارآمد و ایمن‌تر

17 فروردین 1397
  • 0

درحالی‌که در نمایشگاه نیویورک امسال تویوتا نسل جدید کراس‌اوور کامپکت رافور خود را رونمایی کرد، در سوی دیگر هم‌وطن تویوتا یعنی سوبارو هم نسل پنجم کراس‌اوور کامپکت فورستر خود را معرفی کرده است. سوبارو نسل جدید فورستر را از همه لحاظ ارتقاء داده و حالا جادارتر، کارآمدتر و ایمن‌تر از قبل شده است درحالی‌که تکنولوژی‌های مدرنی هم برای آن ارائه شده است.

معرفی نسل جدید سوبارو فورستر، جادار، کارآمد و ایمن‌تر

هرچند فورستر جدید تا حد زیادی نسبت به قبل تغییر کرده و ارتقاء یافته و همین‌طور از ظاهر جدیدی هم بهره‌مند شده است اما استایل بیرونی آن چندان با نسل قبلی متفاوت نیست زیرا هدف این بوده است که فورستر از لحاظ ظاهری با دیگر محصولات سوبارو هماهنگ شود؛ بنابراین فورستر 2019 در ظاهر بیشتر به یک فیس‌لیفت شباهت دارد تا نسل جدید. بااین‌حال ازجملهٔ ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه این کراس‌اوور جدید ژاپنی می‌توان به رینگ‌های 17 یا 18 اینچی جدید، گلگیرهای برجسته و چراغ‌های جلوی LED اشاره کرد. همچنین ریل‌های روی سقف نیز به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها حتی تیپ پایه هم وجود دارد.

معرفی نسل جدید سوبارو فورستر، جادار، کارآمد و ایمن‌تر

نسل جدید فورستر روی پلت‌فرم جهانی جدید سوبارو بنام SGP ساخته شده و رشد ابعاد را تجربه کرده است به‌گونه‌ای که فاصلهٔ محوری آن با 3 سانتیمتر افزایش به 2.67 متر رسیده است. به لطف این افزایش، حالا فضای پای عقب خودرو نیز بیشتر شده و با رشدی 3.5 سانتیمتری به 1 متر رسیده است. این در حالی است که به گفتهٔ سوبارو علاوه بر افزایش فضای پا، در فورستر جدید فضای سر و شانهٔ سرنشینان نیز بیشتر شده است. همچنین حجم صندوق بار خودرو نیز بیشتر شده و در صورت خواباندن صندلی‌های عقب ظرفیت برابر با 2155 لیتر را ارائه می‌کند که افزایشی 54 لیتری را نشان می‌دهد.

معرفی نسل جدید سوبارو فورستر، جادار، کارآمد و ایمن‌تر

علاوه بر این، عرض درب صندوق بار 13.5 سانتیمتر افزایش یافته و کف صندوق نیز صاف‌تر شده تا بارگیری آن راحت‌تر گردد. سوبارو می‌گوید به لطف این تغییرات می‌توان یک کیف گلف بزرگ را بدون کج کردن درون صندوق بار فورستر قرار داد. از سوی دیگر، مهندسان سوبارو برای کاهش ارتعاشات و سروصدای داخلی فورستر نیز تلاش کرده‌اند و حالا کابین خودرو ساکت‌تر شده و صدای جاده در آن کمتر شده است. همچنین به لطف وجود صندلی‌های بهتر، کنسول مرکزی کاربردی‌تر و درب‌های عقب عریض‌تر، راحتی سرنشینان در نسل جدید فورستر بیشتر شده است.

معرفی نسل جدید سوبارو فورستر، جادار، کارآمد و ایمن‌تر

در کابین فورستر جدید هم تغییرات قابل‌توجهی ایجاد و ویژگی‌های جدید ارائه شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به استفاده از ترمز پارک الکتریکی به‌منظور آزاد کردن فضا در کنسول مرکزی اشاره کرد. همچنین همان‌طور که اشاره شد صندلی‌های جلو راحت‌تر از قبل شده‌اند و همچنین جیب‌های جدیدی هم در پشت آن‌ها طراحی شده که مکان ایده‌آلی برای قرار دادن گوشی تلفن همراه یا تبلت هستند. نسل جدید فورستر در پنج تیپ مختلف شامل استاندارد، پریمیوم، لیمیتد، اسپرت و تورینگ عرضه می‌شود که بالاترین آن‌ها تیپ تورینگ است و همهٔ آن‌ها به‌صورت استاندارد به سیستم تهویهٔ اتوماتیک و گرم‌کن صندلی‌های جلو مجهز هستند.

معرفی نسل جدید سوبارو فورستر، جادار، کارآمد و ایمن‌تر

سیستم تهویه در تیپ‌های لیمیتد و تورینگ از نوع دو منطقه‌ای است و همچنین این دو تیپ به‌صورت استاندارد به درب صندوق بار برقی مجهز هستند. این ویژگی اما در تیپ‌های پریمیوم و اسپرت با پرداخت هزینهٔ اضافی ارائه می‌شود. همچنین تیپ تورینگ از گرم‌کن صندلی‌های عقب هم برخوردار است. علاوه بر این، تیپ‌های اسپرت، لیمیتد و تورینگ به‌صورت استاندارد از اینترنت وای فای و همین‌طور سیستم ورود بدون کلید با استارت دکمه‌ای هم بهره‌مند هستند که دومی در تیپ پریمیوم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. در بخش ویژگی‌های اتصالی نیز فورستر جدید به یک نمایشگر 6.5 اینچی لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی مجهز شده است. این نمایشگر در تیپ‌های بالایی از نوع 8 اینچی است.

در بخش ایمنی نیز سوبارو برای فورستر جدید تجهیزات استاندارد بیشتری را در نظر گرفته است. این سیستم‌ها در قالب پکیج ایمنی سوبارو بنام EyeSight ارائه شده که شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اتوماتیک پیش از برخورد، هشدار لرزشی خروج از خط و سیستم حفظ حرکت میان خطوط می‌شود. سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و ترمز دنده‌عقب اتوماتیک نیز به‌صورت سفارشی ارائه می‌شوند. علاوه بر این، سوبارو ویژگی جدیدی بنام DriverFocus یا تمرکز راننده را هم برای فورستر ارائه کرده که از نرم‌افزار تشخیص چهره برای شناسایی علائم خستگی یا حواس‌پرتی راننده استفاده می‌کند. این سیستم که فقط در تیپ تورینگ ارائه می‌شود، همچنین با شناسایی راننده تنظیمات خاص او مانند موقعیت صندلی، تهویه و… را هم فراهم می‌کند.

ازجملهٔ دیگر تجهیزات فورستر جدید نیز می‌توان به سرویس خدمات اتصالی Starlink سوبارو (که شامل روشن کردن موتور از راه دور می‌شود)، سیستم مدیریت عملکرد پیشرانه بنام SI-Drive، سیستم کمک به پایداری تریلر، سیستم نورپردازی هنگام ورود، چراغ‌های جلوی متصل به فرمان و سیستم پایش باد تایرها اشاره کرد. در زیر کاپوت نسل جدید فورستر اما نسخهٔ جدیدی از پیشرانهٔ پایهٔ نسل قبلی قرار گرفته است. این موتور، نسخهٔ تجدیدنظر شدهٔ پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت سوبارو است که حالا 182 اسب بخار قدرت و 238 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و افزایشی جزئی را نسبت به قدرت 170 اسب بخاری قبل نشان می‌دهد.

معرفی نسل جدید سوبارو فورستر، جادار، کارآمد و ایمن‌تر

معرفی نسل جدید سوبارو فورستر، جادار، کارآمد و ایمن‌تر

بنابراین برای نسل جدید فورستر برخلاف نسل قبلی فعلاً هیچ پیشرانهٔ توربوشارژی ارائه نشده است. همچنین برای انتقال نیرو هم به‌صورت استاندارد تنها یک گیربکس CVT در نظر گرفته شده و خبری از گیربکس دستی نیست؛ اما به لطف تغییراتی چون جلوپنجرهٔ فعال، مصرف سوخت فورستر جدید در بزرگراه با 0.2 لیتر کاهش، به 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است. همانند تمامی محصولات سوبارو، تمامی تیپ‌های فورستر هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. علاوه بر این، ارتفاع فورستر جدید از سطح زمین نیز به 22 سانتیمتر رسیده که از بسیاری از رقبا بیشتر بوده و توانایی آن‌را در پیمودن مسیرهای سخت و آفرود افزایش می‌دهد.

همان‌طور که گفته شد، در بین تیپ‌های مختلف فورستر جدید، تیپی بنام اسپرت هم وجود دارد که به‌منظور تمایز آن از دیگر تیپ‌ها به جلوپنجرهٔ مشکی براق، رینگ‌های مشکی 18 اینچی و اسپویلر عقب مجهز شده است. این مدل همچنین از تریم نارنجی در ریل‌های سقف، رکاب‌ها و سپرها هم برخوردار است درحالی‌که کابین آن‌هم با متریال خاکستری تاریک منحصربه‌فرد با دوخت و تریم نارنجی تزئین شده است. علاوه بر این، گیربکس CVT در فورستر اسپرت به حالت دستی هفت سرعته با پدال‌های پشت فرمان هم مجهز شده است.

از دیگر ویژگی‌های خاص نسخهٔ اسپرت فورستر می‌توان به صفحه‌نمایش چندمنظوره، مه شکن‌های LED، نوربالای خودکار و پکیج All-Weathe اشاره کرد که این پکیج شامل گرم‌کن آینه‌های جانبی و برف‌پاک‌کن‌های جلوی ضد یخ می‌شود. نسل جدید سوبارو فورستر که از اواخر سال جاری با مدل 2019 در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد، تمامی ویژگی‌های عمده‌ای که خریداران یک کراس‌اوور کامپکت خواهان آن هستند یعنی مصرف سوخت مناسب، کابین جادار و تکنولوژی‌های مدرن را ارائه می‌کند.

معرفی نسل جدید سوبارو فورستر، جادار، کارآمد و ایمن‌تر

منبع پدال


نظرات