1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن و نسخه کشیده شده تیگوآن برای چینی ها

فولکس واگن و نسخه کشیده شده تیگوآن برای چینی ها

23 آذر 1395
  • 0

فولکس‌واگن قصد دارد نسخه‌ای از کراس‌اوور تیگوآن را با فاصلهٔ محوری بیشتر بنام تیگوآن L تولید کند. چند وقت پیش تصاویر جاسوسی از نمونهٔ در حال آزمایش این خودرو منتشر شد اما حالا یک نمونهٔ از تیگوآن L بدون هیچ پوششی در چین دیده شده است. این خودرو قرار است توسط شرکت جوینت ونچر فولکس‌واگن-شانگهای در چین تولید شده و در چهارماههٔ نخست سال آینده به بازار عرضه گردد.

فولکس‌واگن تیگوآن

برای مقایسهٔ ابعاد تیگوآن L با نسخهٔ معمولی باید گفت درحالی‌که نسخهٔ استاندارد 4.48 متر طول، 1.80 متر عرض و 1.64 متر ارتفاع دارد، طول، عرض و ارتفاع مدل L به ترتیب به 4.71، 1.84 و 1.67 متر رسیده است. همچنین فاصلهٔ بین دو محور خودرو نیز از 2.68 متر در نسخهٔ استاندارد به 2.79 متر در تیگوآن L افزایش یافته است؛ بنابراین تیگوآن L کشیده‌تر، عریض‌تر و بلندتر از نسخهٔ استاندارد شده است؛ اما آنچه بیشتر اهمیت دارد فاصلهٔ محوری آن است که دقیقاً 10.7 سانتیمتر بیشتر شده است.

فولکس‌واگن تیگوآن

انتظار می‌رود تمام فضای اضافی که به لطف افزایش طول و فاصلهٔ محوری در تیگوآن L به دست آمده است، به سرنشینان عقب اختصاص یابد. این کراس‌اوور به‌صورت در استاندارد دارای پنج صندلی در دو ردیف خواهد بود اما امکان سفارش ردیف سوم با دو صندلی بیشتر هم وجود دارد که تیگوآن L را به یک کراس‌اوور هفت‌نفرهٔ واقعی تبدیل می‌کند. هرچند هنوز هیچ تصویری از ردیف سوم صندلی‌های این خودرو نداریم اما قطعاً این صندلی‌ها بسیار جادار خواهند بود.

فولکس‌واگن تیگوآن

در داخل خودرو، سبک معمول فولکس‌واگن یعنی کیفیت بالای تمامی قسمت‌ها، چرم عالی و فرمان اسپرت به چشم می‌خورد. یک صفحه‌نمایش 8 اینچی هم در مرکز داشبورد قرار گرفته است اما این چیزی است که به‌زودی به فولکس‌واگن ضربه خواهد زد اگر در حال حاضر نزده باشد؛ زیرا این نمایشگر بیش‌ازاندازه کوچک بوده و مناسب سال 2017 نیست تا جایی که این روزها حتی مینی MPVهای چینی هم دارای صفحه‌نمایش‌های 12 اینچی هستند؛ بنابراین خریداران صفحه‌نمایش‌های بزرگ و جدیدی می‌خواهند که کامل بوده و برنامه‌های زیادی داشته باشد حتی اگر هرگز از آن‌ها استفاده نکنند.

فولکس‌واگن تیگوآن

چهار پیشرانهٔ مختلف برای تیگوآن L در دسترس خواهد بود که عبارت‌اند از 1.4 لیتری توربو 150 اسبی، 1.8 لیتری توربو 180 اسبی، 2 لیتری توربو 185 اسبی و 2 لیتری توربو 220 اسب بخاری. گیربکس‌ها هم فقط به دو نمونهٔ شش سرعته و هفت سرعتهٔ DCT اتوماتیک محدود می‌شوند و نمونهٔ دستی وجود نخواهد داشت. قیمت فولکس‌واگن تیگوآن L از 200 هزار یوآن (28,900 دلار) شروع شده و تا حدود 320 هزار یوآن (46,300 دلار) افزایش خواهد داشت.

فولکس‌واگن تیگوآن

منبع: پدال



نظرات