1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصاویر جاسوسی از داخل کیا اسپورتیج 2016

تصاویر جاسوسی از داخل کیا اسپورتیج 2016

15 مرداد 1394
  • 0

پس از آنکه تصاویر رندر شده‌ی کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ را با هم دیدیم و در مورد آن‌ها به بحث نشستیم، حال نوبت آن است که باری دیگر تصاویر جاسوسی جدیدی را از داخل و خارج کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ ببینیم؛ هرچند بدنه‌ی این خودرو برای جلوگیری از لو رفتن طراحی نهایی آن، محافظت شده است اما به نظر می‌رسد که طراحی نهایی این خودرو تفاوتی با مدل‌های رندر شده‌ی آن نداشته باشد که در آن صورت لقب «پورشه‌ی کره‌ای» کاملاً مناسب نسل جدید کیا اسپورتیج خواهد بود.

این تصاویر که توسط گروه CarPIX به وب‌سایت The Korean Car Blog ارسال شده، در نزدیکی مرکز فنی هیوندای اروپا ثبت شده و برای اولین بار نمایانگر طراحی داخل اتاق کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ است.

اگر شما هم قبلاً تصاویر کیا اپتیمای جدید را دیده باشید، مطمئناً متوجه شباهت غربیلک فرمان اسپورتیج ۲۰۱۶ و اپتیمای جدید شده‌اید و با توجه به صفحه‌نمایش بزرگ ۸ اینچی که در مرکز داشبورد خودرو تعبیه شده است، صحت تصاویر احتمالی قبلی که در مجله‌ی کره‌ای AutoTimes منتشر شده بود، بیش از پیش تأیید می‌شود. همچنین شباهت بسیار زیاد دریچه‌های تهویه‌ی کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ به سورنتو جدید نیز به‌اندازه‌ی شباهت طراحی داشبورد آن به سدونای سال ۲۰۱۶ قابل توجه است.

هرچند بدنه‌ی خودرو توسط لایه‌های پارچه‌ای پوشیده شده است، اما چرخ‌های ۱۶ اینچی، چراغ‌های مه‌شکن معمولی (خبری از چراغ‌های قالب یخی نیست) و فرم کلی چراغ‌های عقب و جلوی خودرو به‌راحتی مشهود است و تمام این‌ها صحت رندرهای قبلی را نیز تأیید می‌کنند.

در مورد اطلاعات فنی خودرو نیز انتظار می‌رود که کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ دقیقاً همانند هیوندای توسان ۲۰۱۶ از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندری با قدرتی برابر ۱۶۴ اسب بخار در نسخه‌ی عادی و همین‌طور در نسخه‌ی اکو از یک موتور توربوشارژ ۱/۶ لیتری ۴ سیلندری که معادل ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت دارد، بهره ببرد.

اطلاعات بیشتری از این خودرو به‌جز تاریخ رونمایی آن که به ترتیب در ماه‌های آگوست (مرداد)، سپتامبر (شهریور) و اکتبر (مهر و آبان) برای کره‌ی جنوبی، اروپا و آمریکای شمالی اعلام شده است در دست نیست؛ در ضمن، طبق گزارشی که امروز از کره‌ی جنوبی به دست برخی از رسانه‌های خودرو رسیده، تاریخ عرضه‌ی جهانی کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ ماه اکتبر اعلام شده است.

بسیاری از شما دوستان پس از مشاهده‌ی رندرهای ۳ بعدی که از اسپورتیج ۲۰۱۶ دیده بودیم، نارضایتی خود را نسبت به طراحی آن اعلام داشتید. حال نظرتان چیست؟ به نظر من که طراحی توسان ۲۰۱۶ با متمایل شدن به سانتافه، بسیار بهتر از قبل شده و کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ چندان نسبت به نسخه‌ی سال 2015 خود، پیشرفتی -حداقل از نظر طراحی ظاهری- نداشته است. حتماً نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

 تصاویر جاسوسی از داخل کیا اسپورتیج 2016

 تصاویر جاسوسی از داخل کیا اسپورتیج 2016

 تصاویر جاسوسی از داخل کیا اسپورتیج 2016

 تصاویر جاسوسی از داخل کیا اسپورتیج 2016

منبع پدال


نظرات