1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کفش های مخصوص رانندگی با جگوار

کفش های مخصوص رانندگی با جگوار

11 مهر 1394
  • 0

دو برند بریتانیایی برای توسعه کفش‌های ویژه رانندگی همکاری کرده‌اند. جگوار خودروساز و الیور سووینی (Oliver Sweeney)، طراح کفش، در ساخت یک جفت کفش رسمی رانندگی به افتخار مالکوم سایر (Malcolm Sayer) و هری وسلیک (Harry Weslake) شرکت کرده‌اند. اگر نام این دو شخص درنظر شما ناآشنا می‌آید، باید گفت که این دو از طراحان برجسته جگوار هستند.

«سایر» مردی است که در پشت طراحی مدل‌های جگوار سی-تایپ، دی-تایپ، ای-تایپ، XJ-S و XJ13 حضور داشته است. «وسلیک» نیز طراح موتور کمپانی بوده است. بر این اساس، این کفش‌ها به شکلی مناسب، به نام «وسلیک» و «سایر» نامگذاری شده‌اند. اول اکتبر سال جاری میلادی، زمانی است که برای ورود این کفش‌ها به بازار بریتانیا درنظر گرفته شده است.

نکته جالب در مورد این کفش‌ها، تبعیت بدنه بیرونی کفش از طراحی محصولات جگوار است؛ یک قسمت دوخته‌شده در ناحیه قوزک پا، همراه با خطی که ستون چهارم از بدنه XJ را تداعی می‌کند. همچنین در قسمت انگشتان کفش نیز، جگوار می‌گوید که قصد داشته تا شرایط جلوپنجره چهار گوش ویژه هر کدام از محصولات جگوار، شامل اف-پیس و اف-تایپ را شبیه‌سازی کند.

طراحی این کفش‌ها به همان شیوه خاص طراحی در جگوار انجام شده است؛ به این معنا که پس از قالب‌گیری، تراشیده شده و در خاک، پرداخته شده است. سپس در فرآینده چاپ سه‌بعدی از پلاستیک‌های کمپوزیت برای پیش‌تولید استفاده شده است. این نمونه‌های اولیه سپس به کارخانه «اولیور سوینی» در ایتالیا فرستاده شده‌اند تا دوخته و آماده شوند.

کفش نهایی انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد و در عین حال، مقاوم است؛ به این معنا حداکثر راحتی را در هنگام رانندگی به همراه دارد. ضمن اینکه طراحی آن نیز بر این نکته تأکید دارد. ناحیه پاشنه پا یک حالت پخ‌شدگی دارد تا با ایجاد یک نقطه مفصلی، کنترل بهتری را بر روی پدال ایجاد کند. همچنین با ایجاد یک تو رفتگی در وسط کف کفش، از گیر کردن کفش به پدال‌ها جلوگیری می‌شود.

یک جفت از این کفش‌های رانندگی می‌تواند هزینه‌ای برابر ۳۲۵ پوند در پی داشته باشد.

 کفش های مخصوص رانندگی با جگوار

 کفش های مخصوص رانندگی با جگوار

 کفش های مخصوص رانندگی با جگوار

 کفش های مخصوص رانندگی با جگوار

 کفش های مخصوص رانندگی با جگوار

 کفش های مخصوص رانندگی با جگوار

منبع پدال


نظرات