1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شرکت سونی وارد عرصه خودروسازی می شود

شرکت سونی وارد عرصه خودروسازی می شود

18 شهریور 1394
  • 0

در شرایطی که غول‌های فناوری گوگل و اپل برای ساخت خودرو گام برداشته اند، سونی برای تصرف سهمی در این بازار برای همکاری با خودروسازان ابراز تمایل کرد.

کازوئو هیرای، مدیرعامل سونی ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای شراکت با یک خودروساز سنتی، احتمال ساخت خودرو توسط سونی را منتفی ندانست و گفت: ظهور خودروهای برقی موانع ورود برای بازیگران جدید را کمتر کرده است.

شرکت‌های فناوری درصدد بهره برداری از رشد خودروهای هوشمندی هستند که به اینترنت متصل بوده از حسگرها برای کمک به هدایت خودرو استفاده می‌کنند. گوگل سرگرم ساخت یک خودروی خودران است و اپل هم یک پروژه خودرو را آغاز کرده است.

بلندپروازی‌های سونی برای گسترش فروش حسگر دوربین از تلفن‌های هوشمند به خودرو و ورود این شرکت به بخش‌های جدیدی مانند املاک و آموزش، پرسش‌هایی را درباره احتمال تولید خودرو توسط این شرکت ژاپنی مطرح کرده است.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، فناوری‌های سونی شامل کسب و کار باتری یون لیتیومی و همچنین قابلیت هوش مصنوعی که از دوران ربات سازی خود کسب کرده است، در فضای خودرو برای این شرکت مزیت به حساب خواهد آمد. باتری‌های قابل شارژ سونی در تلفن‌های هوشمند، دوربین‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار دارند. مدیرعامل این شرکت اظهار کرده است که خودروها هم ممکن است بخش دیگری باشند که برای حضور این شرکت مورد بررسی قرار بگیرند.



نظرات